مسیر تامین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان و نوپا هموار شد


مسیر تامین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان و نوپا هموار شد

ابزار تامین مالی جمعی با مشارکت سرمایه‌های خرد برای توسعه کسب و کار‌های کوچک و متوسط طراحی و راه اندازی شد.

مسیر تامین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان و نوپا هموار شد

به گزارش حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، تامین مالی جمعی (کرادفاندینگ) به عنوان ابزار مالی جدید مصوب شورای عالی بورس و اوراق بهادار، برای تامین مالی کسب‌وکار‌ها از طریق وجوه سرمایه‌گذاران خرد اقدام کرده است. در این شیوه، تمامی کسب‌وکار‌های کوچک و متوسط از جمله شرکت‌های دانش بنیان و نوپا می‌توانند شرکت یا طرح‌های توسعه‌ای خود را از طریق پلتفرم‌های (سکوهای) عاملان کرادفاندینگ، تامین مالی کنند. سرمایه‌گذاران می‌توانند، نسبت به خرید گواهی مشارکت اقدام کرده و در سود و زیان طرح/شرکت سهیم شده و سپس در بازار ثانویه، نسبت به خرید و فروش آن‌ها اقدام کنند.

هم‌اکنون پلتفرم‌های پارس‌فاندینگ، دونگی، کارن‌کراد و هم‌آفرین با دریافت مجوز امکان تعریف طرح و جذب سرمایه برای کسب‌وکار‌ها را داشته و فرآیند‌های پذیرش، عرضه، نظارت بر کسب‌وکار‌های متقاضی و ... توسط این پلتفرم‌ها انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید

مشارکت بنیاد ملی نخبگان در زنجیره رفع مشکلات کشور

علاقه مندان می‌توانند برای شرکت در وبینار «تامین مالی جمعی برای کسب و کارها»، که با حضور مدیران عامل سکو‌های مربوطه و مسئولان معاونت علمی در خصوص معرفی این ابزار مالی جدید برگزار می‌شود، ثبت نام کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر به bizservices.ir/course۳۵۸ مراجعه کنید.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قربانی