اتهام نماینده ارشد دموکرات علیه دادستان کل آمریکا


اتهام نماینده ارشد دموکرات علیه دادستان کل آمریکا

رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا یکشنبه دادستان کل این کشور را به دروغگویی درباره تهدید چین علیه انتخابات نوامبر متهم کرده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، آدام شیف رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه با سی ان ان تاکید کرد: ویلیام بار دادستان کل آمریکا درباره اینکه چین تهدیدی به مراتب بزرگتر از روسیه علیه انتخابات نوامبر ایالات متحده است، دروغ گفته است.

بر اساس این گزارش وی افزود: این اظهارات چیزی جز دروغ از سوی دادستان کل آمریکا نیست. اقدامی که ویلیام بار با این اظهارات انجام داده چیزی جز منحرف کردن افکار عمومی مردم آمریکا نبوده است.

بار که سال گذشته توسط دونالد ترامپ به سمت دادستان کل آمریکا منصوب شد، چهارشنبه به سی ان ان گفت: چین نسبت به روسیه تهدید بزرگتری برای دخالت در انتخابات نوامبر آمریکا است. من گزارش های اطلاعاتی را دیده ام و این چیزی است که به نتیجه رسیده ام.

رابرت اوبراین مشاور امنیت ملی کاخ سفید نیز روز جمعه اظهارات مشابهی را بیان کرده ولی حاضر به اشاره به جزئیات بیشتر نشده است.

آدام شیف در پاسخ به این سئوال که "آیا ویلیام بار دروغ می گوید"، تصریح کرد: این اساسا کاری است که او انجام می دهد. من از گفتن این مساله راضی نیستم ولی این یک واقعیت است. ظاهرا ویلیام بار آماده است تا هر کاری را انجام دهد یا هر چیزی را بگوید تا به دونالد ترامپ کمک کند.

جو بایدن نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری 2020 نیز روز جمعه گفت: موافق این مساله نیستم که چین بزرگتری تهدید علیه انتخابات است و این ارزیابی مطابق با گزارش های اطلاعاتی که من دریافت کرده ام، نیست.

سرویس های اطلاعاتی آمریکا مدعی هستند که روسیه با حملات سایبری قصد دخالت در انتخابات 2016 را به نفع ترامپ داشته و گزارش های متعددی نیز درباره تلاش های هکری روسیه برای نفوذ بر انتخابات نوامبر 2020 وجود دارد.

ترامپ و مقام های روسی تاکنون بارها این اتهامات را رد کرده اند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش