داستانی که 40 سال پیش شیوع کرونا را پیش‌بینی کرده بود، شنیدنی شد


داستانی که 40 سال پیش شیوع کرونا را پیش‌بینی کرده بود، شنیدنی شد

تسنیم نوشت: «چشمان تاریکی» رمانی دلهره‌آور، عجیب و شنیدنی درباره‌ افرادی است که بدون هیچ دلیلی از بین می‌روند. داستان این کتاب شباهت بسیاری به ماجرای شیوع ویروس کرونا دارد.

کتاب صوتی «چشمان تاریکی»، نوشته دین کونتز، با صدای مریم محبوب از سوی انتشارات نیستان منتشر شد.

این رمان به روایت داستانی مملو از هیجان و وقابع غیرقابل‌باور می‌پردازد. داستانی که حدود ۴۰ سال پیش به نگارش درآمده است و حالا با سپری شدن چهار دهه مجدداً و به خاطر شباهتی که با موضوع همه‌گیری ویروس کرونا دارد، سر زبان‌ها افتاده است. ماجرای این کتاب درباره‌ ویروس مرگباری با عنوان «ووهان ۴۰۰» است که به صورت سلاحی بیولوژیک مورد استفاده قرار گرفته است.

شباهت‌های رویدادهای کنونی (شیوع ویروس کرونا) و این رمان که در سال ۱۹۸۱ چاپ شده، به حدی است که همگان را حیرت‌زده کرده؛ با این حال ماجرای کتاب از جهت‌هایی هم با واقعیت کرونا فرق دارد؛ به عنوان نمونه در این کتاب، آمار جان‌باختگان از میان مبتلایان به ویروس «ووهان ۴۰۰» صد درصد است؛ در حالیکه مبتلایان به کرونا شانس بیشتری برای بهبود دارند و تنها حدود دو درصد از آن‌ها می‌میرند. مهمترین تشابه این کتاب با ویروس کرونا، مبدأ شیوع ویروس یعنی شهر ووهان است.

«چشمان تاریکی» به روایت زندگی مادری می‌پردازد که فرزندش را به همراه عده‌ای به سفر می‌فرستد. رهبر این گروه تاکنون بارها این سفرها را بدون ‌خطر به اتمام رسانده است. اما این‌بار رهبر گروه و تمام بچه‌هایی که در این سفر همراه او بودند، بدون هیچ دلیل و توضیحی نابود می‌شوند. مادر به این ماجرا مشکوک است اما تصمیم می‌گیرد که با این شرایط کنار بیاید. مدتی بعد پیغام‌های عجیب و غریبی دریافت می‌کند و درمی‌یابد که بیماری تنفسی تازه‌ای به سرعت در سراسر دنیا فراگیر شده که در برابر کلیه درمان‌های شناخته شده مقاوم است. تمام این‌ها برای او یک پرسش به وجود می‌آورد: آیا ممکن است پسرش هنوز زنده باشد؟

دین کونتز (Dean Koontz) در سال ۱۹۴۵ در پنسیلوانیا چشم به جهان گشود. کونتز به نگارش رمان‌های هیجان‌انگیز و حیرت‌آور شهرت دارد. او سال آخر دانشگاه را سپری می‌کرد که برنده‌ی مسابقه‌ی داستان خیالی Atlantic Monthly شد. همین موضوع موجب شد که به نویسندگی به صورت حرفه‌ای روی بیاورد. کتاب‌های او تا به امروز به ۳۸ زبان زنده‌ی جهان ترجمه شده و بیش از ۵۰۰ میلیون نسخه از آن‌ها به فروش رفته است. ۱۴ رمان از او در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک‌تایمز قرار گرفته‌ است.

۲۴۱۲۴۱

کد خبر 1429763

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید