جدیدترین راه های پیشگیری و کنترل کرونا در مدارس زرد


آغاز سال تحصیلی 99.400 با تفاوت بسیاری زیادی نسبت به سال های گذشته آغاز شد. مهری در شهریور! وجود ویروس کرونا و مختل کردن و برعکس کردن تمامی روال کارهای دنیا و آموزش درسی محصلین ایران و بیشتر کشورهای جهان بر اساس اعلام آموزش و پرورش و سازمان بهداشت مناطق زرد مدارس به صورت نیمه حضوری دایر است به همین منظور جدیدترین پروتکول های بهداشتی و پیشگیری از...

آغاز سال تحصیلی 99.400 با تفاوت بسیاری زیادی نسبت به سال های گذشته آغاز شد. مهری در شهریور! وجود ویروس کرونا و مختل کردن و برعکس کردن تمامی روال کارهای دنیا و آموزش درسی محصلین ایران و بیشتر کشورهای جهان

بر اساس اعلام آموزش و پرورش و سازمان بهداشت مناطق زرد مدارس به صورت نیمه حضوری دایر است به همین منظور جدیدترین پروتکول های بهداشتی و پیشگیری از کرونا ویروس در این مقاله اعلام شده است.

والدین و مربیان به طور جدی این بخش را مطالعه کرده و نکات جدید و مهم آن را برای پیشگیری و کنترل ویروس بکار ببرید. هم چنین نکاتی که وظیفه داریم در مقابل یک فرد مبتلا انجام دهیم را نیز آموزش و کار ببرید. همیشه سلامت و کامروا باشید.

جدیدترین راه های پیشگیری و کنترل کرونا در مدارس زرد

سازمان بهداشت جهانی (WHO) ارزیابی کرده است که COVID-19 (ویروس کرونا) می تواند به عنوان یک بیماری همه گیر شناخته شود و ویروس اکنون در بسیاری از کشورها و مناطق گسترش یافته است. در حالی که هنوز بسیاری از عوامل بروز ویروس COVID-19 ناشناخته است، اما آنچه که می داند این است که از طریق تماس مستقیم با قطرات تنفسی فرد آلوده منتقل می شود (از طریق سرفه و عطسه ایجاد می شود) همچنین افراد می توانند از طریق لمس سطوح آلوده و لمس صورت (به عنوان مثال چشم ، بینی ، دهان) آلوده شوند.

در حالی که COVID-19 همچنان در حال گسترش است، مهم است که جوامع برای جلوگیری از انتقال بیشتر ، کاهش اثرات شیوع و کنترل اقدام کند.

جدیدترین راه های پیشگیری و کنترل کرونا در مدارس زرد

حفاظت از کودکان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. اقدامات احتیاطی برای جلوگیری از گسترش بالقوه COVID-19 در محیط مدرسه ضروری است. همچنین باید مراقبت شود تا از انگ زدن به دانشجویان و کارکنانی که احتمالاً در معرض ویروس قرار گرفته اند ، جلوگیری شود. لازم به یادآوری است که COVID-19 تفاوتی بین مرزها ، قومیت ها ، وضعیت معلولیت ، سن یا جنسیت قائل نیست.

اقدامات انجام شده توسط مدارس می تواند مانع از ورود و انتشار COVID-19 توسط دانش آموزان و کارکنانی شود که ممکن است در معرض ویروس قرار بگیرند ، در حالی که اختلال را به حداقل می رساند و دانش آموزان و کارکنان را از تبعیض محافظت می کند.

در زیر نکاتی برای جلوگیری از شیوع ویروسهای تنفسی در حین فعالیتهای کلاس قرار داده ایم:

مراقبت و کنترل بیماری کرونا در مدارس, توصیه های مرتبط با ویروس کرونا در مدارس

راههای پیشگیری و کنترل COVID-19 در مدارس

اقدامات پیشگیری از کرونا قبل از رفتن به کلاس

• همانطور که همیشه توصیه می کنیم ، اگر در طی 24 ساعت قبل از کلاس بیمار بوده اید یا علائمی از بیماری دارید (تب ، سرفه ، مشکلات تنفسی / تنگی نفس ، یا علائم دیگر) نباید در کلاس شرکت کنید.

• اطمینان حاصل کنید که کلیه وسایل و ادوات مورد استفاده در طول کلاس قبل از استفاده دانش آموزان تمیز و ضدعفونی می شوند.

• مدارس باید آب، وسایل بهداشتی و امکانات مدیریت زباله داشته باشند و دستورالعمل های نظافت محیط و آلودگی زدایی را رعایت کنند.

اقدامات پیشگیری از کرونا در طول کلاس

مربی شما روش هایی را که در تمام کلاس ها انجام می دهیم بررسی می کند تا خطر عفونت را به حداقل برساند. هنگام استفاده از ابزارهای آموزشی ، روش های زیر را دنبال کنید:

• مربیان و دانش آموزان باید در طول کلاس و زمانی که در مرکز هستند از ماسک صورت استفاده کنند. اگر دانش آموزان از ماسک صورت استفاده نکنند ، در کلاس پذیرفته نشوند.

• مربیان و دانش آموزان حداقل 20 ثانیه دستان خود را با استفاده از آب و صابون بشویند یا اگر آب و صابون در دسترس نیست ، از ضد عفونی کننده دست با پایه الکل استفاده کنید که حداقل حاوی 60٪ الکل باشد.

انواع ماسک تنفسی و نحوه استفاده از ماسک برای پیشگیری از بیماریها
پاسخ به سوالات مهم درباره ویروس کرونا

• هر دانش آموز هنگام عطسه و سرفه باید بینی و دهان خود را بپوشاند.

• دانش آموزان و مربیان باید 6 فوت از هم فاصله داشته باشند. مدارس باید اصول فاصله گیری اجتماعی را ترویج کنند از جمله محدود نمودن تجمعات افراد و گردهماییها.

• هر دانش آموز باید وسایل و ابزارهای آموزشی جداگانه داشته باشد و از اشتراک وسایل بین دانش آموزان خودداری شود.

پیج اینستاگرامتو پر فروش کن

ویزیت آنلاین توسط مجرب ترین پزشکان

• دورهمیها، بازیهای ورزشی و دیگر رویدادهایی را که موجب تجمع و ازدحام میشود، لغو کنید.

مراقبت و کنترل بیماری کرونا در مدارس, توصیه های مرتبط با ویروس کرونا در مدارس

کنترل COVID-19 در مدارس

اقدامات پیشگیری از کرونا بعد از کلاس

• بعد از هر کلاس با استفاده از یک فرآیند تأیید شده ، همه ابزار و وسایل تمیز و ضدعفونی شوند.

• ساختمان مدرسه، کلاسها و به خصوص آبخوری ها و سرویسهای بهداشتی، به ویژه سطوحی که توسط افراد زیادی لمس میشوند (نردهها، میزهای ناهارخوری، لوازم ورزشی، دستگیره های در و پنجره، اسباب بازیها، ابزار کمک آموزشی و غیره) راحداقل یکبار در روز تمیز و ضدعفونی کنید.

• بعد از کلاس دستها را با آب و صابون به مدت 20 ثانیه شستشو دهید یا از ضد عفونی کننده دست با پایه الکل استفاده کنید که حداقل حاوی 60٪ الکل باشد.

شستشوی صحیح و کامل دستها:

قدم اول : شیر آب را باز کنید و دستها را زیر شیر خیس کنید.

قدم دوم : به میزان کافی به دستها صابون بزنید تا دستهایتان به خوبی به صابون آغشته شود.

قدم سوم: به تمام سطوح دستها، ازجمله پشت دست ها، بین انگشتها و زیر ناخنها، برای حداقل 20 ثانیه کف بمالید.

قدم چهارم: دستها را زیر شیر آب کامل بشویید.

قدم پنجم: دستها را با پارچه خشک و تمیز، دستمال/حوله یکبار مصرف یا خشک کن برقی خشک کنید.

دستهای خود را بارها در طول روز بشویید، به خصوص قبل و بعد از غذا، بعد از فین کردن بینی، سرفه یا عطسه، رفتن به دستشویی/ استفاده از سرویس بهداشتی و هر زمان دیگری که دستهایتان به وضوح کثیف هستند.

راهنمای حمایت از افراد مبتلا به ویروس و وظیفه انسانی ما در مقابل افراد مبتلا

همسایگان و عزیزان سالخورده و مریض خود را بررسی کنید. افراد مسن (افراد بالای 60 سال) و افرادی که دارای شرایط بهداشتی حساسی هستند بیشتر در معرض خطر ابتلا به علائم شدید COVID-19 هستند. در حال حاضر CDC توصیه می کند که افراد در این گروه ها تا حد ممکن در خانه بمانند تا از بیمار شدن خودداری کنند. اگر دوستان ، همسایگان یا اعضای خانواده مسن یا مبتلا به بیماری مزمن دارید، به طور مرتب با آنها از طریق تلفن ، پیام یا ایمیل با آنها تماس بگیرید تا ببینید که چیزی لازم دارند و چگونه میتوانید به آنها کمک کنید.

جدیدترین راه های پیشگیری و کنترل کرونا در مدارس زرد

تماس اجتماعی می تواند به کاهش احساسات منفی و تنهایی کمک کند

افرادی که در خانه قرنطینه اند ممکن است احساس تنهایی ، بی حوصلگی یا ناامیدی کنند. تماس اجتماعی می تواند به کاهش این احساسات کمک کند ، حتی اگر به صورت رو در رو نباشد.

اگر می خواهید کمک کنید، این کار را بصورت غیر مستقیم انجام دهید تا احساس نکنند شما فکر می کنید که نمی توانند از خود مراقبت کنند. به عنوان مثال ، چیزی مانند این را بگویید ، “من میخواهم به فروشگاه بروم تا مواد غذایی را تهیه کنم. آیا می توانم چیزی را برای شما تهیه کنم؟ “

اگر نمی توانید به صورت تلفنی یا آنلاین با شخص ارتباط برقرار کنید ، از طریق درب منزل آنها با آنها صحبت کنید تا آنها را در معرض خطر قرار ندهید.

غذاهای بسته بندی شده را برای افراد در قرنطینه تهیه کنید. اگر کسی را می شناسید که بخاطر بیماری عروق کبدی در خانه قرنطینه است ، یا به دلیل اینکه مریض هستند یا به دلیل خطر ابتلا در معرض خطر هستند ، با خریدن مواد غذایی به آنها کمک کنید.

جدیدترین راه های پیشگیری و کنترل کرونا در مدارس زرد

اگر به تازگی بیماری کرونا ویروس تشخیص داده شده خون اهدا نکنید

اگر سالم هستید خون اهدا کنید:

با افزایش روز افزون بیماری ، بیمارستان ها و بانک های خونی با کمبود خون روبرو هستند. اگر در حال حاضر سالم هستید و تا آنجا که می دانید در معرض کرونو ویروس نیستید ، اهدا خون ، پلاکت یا پلاسمای خون را در بیمارستان یا مرکز اهدای محل خود در نظر بگیرید.

اگر به تازگی بیماری کرونا ویروس تشخیص داده شده اید ، خون اهدا نکنید ، مشکوک به داشتن آن هستید یا با کسی که مبتلا به آن بوده در تماس بوده اید. از پزشک خود بخواهید یا با بانک خون محلی خود تماس بگیرید تا دریابید که چه زمانی می توانید دوباره با خیال راحت خون اهدا کنید.

آگاه باشید: مطالعات اخیر حاکی است که آنتی بادی های موجود در پلاسمای خون از بیماران مبتلا به COVID-19 بهبود یافته ممکن است به تقویت ایمنی افرادی که اخیراً آلوده شده اند یا در معرض خطر ابتلا به بیماری جدی هستند ، کمک کند. اگر کرونا ویروس داشته اید و بهبود یافته اید ، از پزشک خود بخواهید که آیا با اهداء پلاسما می توانید به دیگران در جامعه خود کمک کنید.

از احتکار ماسک و سایر موارد ضروری مراقبت های بهداشتی خودداری کنید:

در حالی که این یک ایده خوب است که در طول یک بحران جهانی مانند شیوع بیماری کرونا آماده باشید ، از خرید وحشت یا احتکار اجتناب کنید. خرید ماسک ، ضد عفونی کننده دست و سایر لوازم پزشکی فقط دسترسی به این وسایل را برای ارائه دهندگان مراقبت های پزشکی و افرادی که در حال حاضر بیمار هستند سخت تر می کند. قبل از مراجعه به فروشگاه ، سعی کنید ارزیابی کنید که در واقع به چه کالاهایی نیاز دارید و چند مورد را ارزیابی کنید.

در حال حاضر ، CDC توصیه نمی کند ماسک استفاده کنید ، مگر اینکه از قبل دچار بیماری کرونا شوید ، از شخصی که دارای ویروس است مراقبت می کنید یا در یک مرکز درمانی فعالیت می کنید. این اقدامات برای جلوگیری از انتشار ویروس به دیگران است. وقتی اعضای سالم مردم تعداد زیادی ماسک را خریداری می کنند ، دسترسی برای افرادی که واقعاً به آنها احتیاج دارند ، سخت تر می شود.

به اشتراک گذاری اطلاعات مفید

جدیدترین راه های پیشگیری و کنترل کرونا در مدارس زرد

نکات و اطلاعات مفیدی را در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

از منابع معتبری اطلاعات کسب کنید. آگاه بودن ، روش بسیار خوبی برای کمک به خود و دیگران در هنگام شیوع کروناویروس است. سعی کنید اطلاعات خود را از منابع معتبر دریافت کنید.

نکات و اطلاعات مفیدی را در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. اگر اطلاعاتی را پیدا کنید که فکر می کنید ممکن است برای دیگران مفید باشد – مانند مشاوره در مورد چگونگی جلوگیری از انتشار ویروس یا به روزرسانی در مورد اقداماتی که افراد در جامعه شما انجام می دهند – از اشتراک آن دریغ نکنید! در فیس بوک یا توییتر پست کنید ، یک ایمیل بفرستید یا با دوستان و خانواده خود تماس بگیرید و آنها را مطلع کنید.

دیگران را هنگام اشتراک اطلاعات غلط مطلع کنید. اگر می بینید شخصی اطلاعاتی را به اشتراک می گذارد که می دانید نادرست است ، آنها را با روشی آرام تصحیح کنید. اگر در مقابل تصحیح یا متناقض بودن آنها مقاوم هستند ، می توانید از آنها سؤالاتی نیز بخواهید تا آنها را ترغیب به تفکر انتقادی در مورد منبع اطلاعات خود کنید. منبعی را ارائه دهید که به تکذیب اطلاعات آنها یا ارائه اطلاعات جایگزین دقیق کمک کند.

آشنایی با علائم ویروس کرونا
بیماری کرونا و نقش سایت برانکارد در تامین تجهیزات

آرام باشید و از گسترش ترس خودداری کنید:

در حالیکه طبیعی است که در هنگام شیوع بیماری نگران باشید ، وحشتزدگی و گسترش ترس به کسی کمک نمی کند. برای مدیریت اضطراب خود اقدامات لازم را انجام دهید و به دیگران که ترسیده اند آرامش دهید.

با به اشتراک گذاشتن اطلاعات مفید و قابل اعتماد در مورد COVID-19 و چگونگی محافظت از خود می توانید به دیگران آرامش دهید.

سعی کنید ترسهای خود و دیگران را برطرف کنید. در عوض ، همدلی ارائه کرده و احساس آنها را تأیید کنید. چیزی مثل این را بگویید ، “من می فهمم واقعاً ترسناک است که شاهد اتفاقاتی از این دست باشید. به من اطلاع دهید که آیا می خواهید در مورد آن صحبت کنید یا اینکه آیا راهی وجود دارد که بتوانم به شما کمک کنم. “

از کسانی که کمک می کنند تشکر می کنم شناخت اقدامات مثبت دیگران ، آنها را ترغیب به ادامه کار خوب خواهد کرد. مطالعات همچنین نشان می دهد که به رسمیت شناختن کار قهرمانان روزمره می تواند دیگران را به اقدامات مثبت ترغیب کند.

سوالات پزشکیتو آنلاین بپرس

انواع مغزیجات بی نظیر و مفید برای سلامتی

جدیدترین راه های پیشگیری و کنترل کرونا در مدارس زرد

حداقل 20 ثانیه دستان خود را با آب و صابون بشویید

جلوگیری از گسترش بیماری کرونا ویروس :

دستان خود را اغلب با صابون و آب گرم بشویید. Wash your hands شستن دست ها یکی از ساده ترین و موثرترین راه های محافظت از خود و دیگران در برابر COVID-19 است. هر زمان که با دیگران تعامل داشتید ، سطوح را در یک مکان عمومی لمس کردید ، قبل از غذا و بعد از سرفه یا عطسه دستان خود را بشویید. حداقل 20 ثانیه دستان خود را با آب و صابون بشویید و حتماً تمام سطوح دستان خود را بشویید.

اگر به صابون و آب دسترسی ندارید ، دستان خود را کاملاً با دستگاه ضدعفونی کننده دست که حداقل 60٪ الکل است مالش دهید و بگذارید در جریان هوا خشک شود.

بینی و دهان خود را هنگام سرفه یا عطسه بپوشانید. متخصصان بهداشت معتقدند که کرونا ویروس وقتی گسترش می یابد که قطرات مایعات از دهان و بینی افراد دیگر را استنشاق با لمس کنند. حتی اگر فکر نمی کنید ویروس دارید بینی و دهان را هنگام سرفه یا عطسه با یک دستمال یا آرنج خود بپوشانید.

اگر از دستمال استفاده می کنید ، بلافاصله آن را در یک سطل زباله انداخته و دستان خود را با آب و صابون بشویید.

جدیدترین راه های پیشگیری و کنترل کرونا در مدارس زرد

هنگام ضد عفونی کردن سطوح ، دستکش یکبار مصرف بپوشید

سطوح لمسی بالا را در خانه یا محل کار خود ضد عفونی کنید. در صورت Touch لمس سطحی که به کروناویروس آلوده باشد ، افراد می توانند بیمار شوند. شما می توانید با ضد عفونی منظم سطحی که در تماس مکرر با دست افراد قرار می گیرند ، از قبیل دستگیره در ، کلیدهای روشنایی و پیشخوان ها و شیرهای آب ، به محافظت از خود و دیگران کمک کنید. از مواد ضد عفونی کننده مانند ایزوپروپیل الکل (حداقل 70٪ غلظت) ، سفید کننده خانگی یا لیسول استفاده کنید.

هنگام ضد عفونی کردن سطوح ، دستکش یکبار مصرف بپوشید. بعد از کار ، دستکش و هر نوع مواد تمیز کننده مانند دستمال ضد عفونی کننده یا حوله کاغذی را دور بیندازید.

دستورالعمل های محلول ضدعفونی کننده خود را با دقت بخوانید تا بدانید که چگونه با خیال راحت و موثر از آن استفاده کنید. بیشتر ضد عفونی کننده ها قبل از شستشو یا پاک کردن آنها لازم است 3-4 دقیقه روی سطح بمانند تا به درستی کار کنند.

از دست دادن ، آغوش و سایر تماس های بدنی نزدیک خودداری کنید. حتی اگر فکر نمی کنید مریض هستید ، می توانید با گرفتن فاصله ، از دیگران و خود محافظت کنید.

اگر بیمار هستید در خانه بمانید. اگر احساس بیماری دارید ، با جلوگیری از تماس تا حد امکان از دیگران محافظت کنید. در خانه بمانید مگر اینکه مجبور به مراجعه به پزشک شوید و در صورت امکان از حمل و نقل عمومی خودداری کنید. اگر مجبورید پزشک خود را ببینید ، با آنها تماس بگیرید و اطلاع دهید که علائمی مانند تب یا سرفه دارید.

اگر گمان می کنید که کرونا ویروس دارید و یا در معرض بیماری فردی قرار گرفته اید ، سریعاً با پزشک خود تماس بگیرید. آنها به شما توصیه می کنند که آیا باید برای آزمایش خود وارد شوید یا قرنطینه کنید.

اگر در حالی که بیمار هستید و لازم است که در کنار دیگران باشید ، با یک ماسک صورت خود را بپوشانید.

توصیه های مسئولان بهداشت عمومی و پزشک خود را دنبال کنید. مقامات بهداشت عمومی برای کمک به مهار ویروس اقدامات ویژه ای را در سرتاسر جهان انجام می دهند.

اگر در مورد چگونگی محافظت از خود و جامعه خود از پزشک ، بخش General Hygiene بهداشت عمومی محلی ، مدرسه ، یا محل کار خود توصیه هایی دریافت می کنید ، تمام تلاش خود را برای انجام آن انجام دهید. این به شما و خانواده و آسیب پذیرترین اعضای جامعه کمک می کند.

بازیگرانی کرونایی کشور از بهاره رهنما تا نابینایی لیلا بلوکات+ عکس

بیوگرافی جدید الهام اخوان از مدل لباس عروس تا متن عاشقانه برای کرونا!

جذاب ترین تصاویر دیدنی دنیا در روزهای کرونایی/ از عروسی عجیب تا

دانستن چگونگی حمله کرونا ویروس به بدن انسان


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینفوگرافیک/ نکات کلیدی زندگی موفق در جزء هفدهم قرآن