بازداشت معترضان تعویق انتخابات پارلمانی هنگ کنگ


بازداشت معترضان تعویق انتخابات پارلمانی هنگ کنگ

پلیس یکصد معترض به تعویق انتخابات پارلمانی را در این کشور دستگیر کرد.

بازداشت معترضان تعویق انتخابات پارلمانی هنگ کنگ

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری فرانسه، در تجمع روز یکشنبه در اعتراض به تعویق انتخابات پارلمانی، پلیس هنگ کنگ نزدیک به یکصد نفر را دستگیر کرد.

این انتخابات که یکی از معدود مورادی است که به هنگ کنگی‌ها امکان رأی دادن می‌دهد، قرار بود روز یکشنبه برگزار شود. نتیجه این انتخابات امکان برخی اصلاحات را در مجلس قانونگذاری (پارلمان) فراهم می‌کند.
کری لام رئیس اجرایی هنگ کنگ که پکن وی را به این سمت برگزیده است‏، در تاریخ ۳۱ ژوئیه تعویق یکساله این انتخابات را به دلیل کرونا اعلام کرد. این خبر، خشم مخالفان را در پی داشت که قصد داشتند مخالفت خود را با دولت بیان کنند.
صد‌ها نیروی پلیس ضد شورش روز یکشنبه در منطقه کوولون مستقر شدند تا مانع از اجرای فراخوان‌ها برای تجمعی شوند که در اینترنت اعلام شده بود.
طی بعدازظهر، پلیس تظاهرکنندگانی که شعار‌های «رأی مرا پس بده» ‏ ‏، «پلیس فاسد» سر می‌دادند‏، هدف قرار داد و شمار بسیاری را دستگیر کرد.
پلیس در بیانیه‌ای در فیس بوک از دستگیری دست کم ۹۰ نفر خبر داد که اغلب آن‌ها به علت شرکت در تجمع بدون مجوز دستگیر شده اند.
یک زن براساس قانون جدید امنیتی که پکن بر هنگ کنگ اعمال کرد بازداشت شد. وی به اینکه شعار‌هایی در دفاع از استقلال هنگ کنگ سرداده است متهم شد.
براساس ویدیو‌هایی که نشان داده شد، سه چهره کلیدی جنبش حامی دموکراسی هنگ کنگ دستگیر شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دل بریدم از این جماعت به کنج خلوت نشسته ام احمد حسینی