نگرانی از فروپاشی نظام بهداشتی مغرب


نگرانی از فروپاشی نظام بهداشتی مغرب

متخصص بیماری‌های تنفسی در مغرب با اشاره به روند رو به رشد مبتلایان کووید 19 در این کشور، درباره امکان فروپاشی نظام بهداشتی و درمانی هشدار داد.

نگرانی از فروپاشی نظام بهداشتی مغرب به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نوشته پایگاه اینترنتی روزنامه القدس العربی، محمد البیاز، از پزشکان متخصص در شهر فاس مغرب گفت، موج اول از همه گیری کرونا در ماه مارس گذشته با توجه به تدابیر پیشگیرانه در کشور مهار شد، اما کاهش تدریجی محدودیت‌ها به بهانه گشایش اقتصادی، و تدابیر ناکافی برای مهار رشد مجدد مبتلایان موجب شد تا بار دیگر روند ابتلا به ویروس افزایش یابد که در این زمینه میزان پایین آزمایشات، روزانه ملاک است که در حال حاضر، ۲۵ هزار مورد است در کنار عوامل دیگر از دلایل گسترش ویروس کرونا است.
وی از بی توجهی شهروندان به تدابیر پیشگیرانه و رعایت نشدن فاصله گذاری‌ها در تعطیلات عید قربان به عنوان دلایل دیگر رشد این بیماری یاد کرد و گفت تداوم این روند می‌تواند با فشار بر بخش بهداشت و درمان، موجب فروپاشی نظام درمانی کشور شود.
مغرب از زمان تعطیلات عید قربان شاهد رشد آمار مبتلایان به ویروس کروناست تا جایی که ارقام روزانه مبتلایان با عبور از هزار نفر به حدود دو هزار نفر نزدیک شده است.
این کشور از ماه ژوئن تدابیر پیشگیرانه و محدودیت‌ها را در استان‌های مختلف به جز استان‌های با وضعیت قرمز کاهش داده است.
آمار مبتلایان به کرونا در این کشور ۶۸ هزار و ۶۰۵ نفر و آمار مرگ و میر ناشی از این بیماری هزار و دویست و نود و دو نفر گزارش شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جزئیات تازه از مرگ 6 کارگر در آتش سوزی شرق تهران