ترامپ: مدرک و شواهدی مبنی بر مسمومیت ناوالنی نداریم


ترامپ: مدرک و شواهدی مبنی بر مسمومیت ناوالنی نداریم

رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد که کاخ سفید شواهدی در خصوص مسمومیت ناوالنی ندارد اما آن را مورد بررسی قرار خواهد داد.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا بامداد روز شنبه گفت: کاخ سفید شواهدی در دست ندارد که نشان دهد یکی از مخالفان دولت روسیه به دستور کاخ کرملین مسموم شده است.

به نوشته روزنامه گاردین، رئیس‌جمهور آمریکا درباره شبهات پیرامون مسمومیت "الکسی ناوالنی" اپوزیسیون دولت روسیه گفت: فکر می‌کنم باید به صورت خیلی جدی آن را بررسی کنیم.

رئیس‌جمهور آمریکا افزود: نمی‌دانم دقیقاً چه اتفاقی افتاده است. غم انگیز است. وحشتناک است، نباید اتفاق می‌افتاد. تا کنون هیچ مدرکی برایش نداشته‌ایم اما بررسی می‌کنیم.

وی با انتقاد از خبرنگاران حاضر در جمع گفت: جالب است که همیشه همگی به روسیه اشاره می‌کنند. اما فکر می‌کنم که در حال حاضر چین، آن ملتی است که باید بسیار بیشتر از روسیه درباره‌اش صحبت کنید.

آلکسی آناتولیویچ ناوالنی، سیاستمدار مخالف روسیه و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور این کشور است. او یکی از رهبران اعتراضات سال ۲۰۱۱ در روسیه بود.

ناوالنی روز ۲۰ آگوست هنگام پرواز از شهر تومسک در روسیه به سمت مسکو، پایتخت این کشور علائم بیماری از خودش نشان داد و بعد از فرود اضطراری هواپیما در شهر امسک به بیمارستانی در این شهر منتقل شد.

دولت آلمان چند روز بعد هواپیمایی را برای منتقل کردن ناوالنی به بیمارستانی در برلین عازم روسیه کرد.

دولت آلمان مدعی شده که آزمایش آلوده بودن ناوالنی به سم عامل اعصاب مثبت بوده است. وزارت خارجه روسیه در واکنش گفته است که اگر هدف برلین تحقیق و بررسی است، باید در چارچوب قانون این کار صورت گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در