ازمیر از مقاصد ایده آل و پر طرفدار برای گذران تعطیلات تابستانی


ازمیر از مقاصد ایده آل و پر طرفدار برای گذران تعطیلات تابستانی

این شهر در امتداد دریای اژه بنا گردیده و با وجود سواحل شگفت و انگیز و زیبا ، آبهای زلال و امکانات رفاهی و تفریحی کم نظیر ، سالانه پذیرای میلیونها مسافر از سراسر دنیا ست و به خصوص ایرانیان در دهه اخیر سفر و اقامت در این شهر را نسبت به نقاط دیگر ترکیه […]

این شهر در امتداد دریای اژه بنا گردیده و با وجود سواحل شگفت و انگیز و زیبا ، آبهای زلال و امکانات رفاهی و تفریحی کم نظیر ، سالانه پذیرای میلیونها مسافر از سراسر دنیا ست و به خصوص ایرانیان در دهه اخیر سفر و اقامت در این شهر را نسبت به نقاط دیگر ترکیه ترجیح داده اند .شهر ازمیر دارای تاریخی پر فراز و نشیب است و بازدید از آثار تاریخی این شهر یکی از جنبه های گردشگری آن خواهد بود.

در ادامه برخی از ویژگی های شهر ازمیر را به شما نشان خواهیم داد . پس با ما همراه باشید :

در ابتدا باید گفت ، شهر ازمیر سومین شهر بزرگ در ترکیه است و قرار گیری در امتداد دریای اژه یکی از امتیازات مثبت آن است . این شهر ساحلی دارای طبیعتی شگفت انگیز ، چشم اندازی باشکوه و آب و هوایی بسیار مطبوع است . بر طبق آخرین آمارها ، ازمیر جمعیتی بالغ بر چهار میلیون نفر را در خود جای داده که از این تعداد برخی مهاجران ایرانی هستند .

این شهر یکی از قطب های اقتصادی در کشور ترکیه است که با دارا بودن بندرگاههای تجاری مبادلات بسیاری در ان انجام می گیرد . ازمیر دارای جاذبه های دیدنی فراوانی است که بازدید از همه آنها به هفته ها زمان نیاز دارد .

گوورجین آداسی ازمیر

از جاذبه‌های دیدنی در شهر ازمیر قلعه باستانی ازمیر است که به گوورجین آداسی معروف است. این قلعه بر روی یک جزیره زیبا واقع شده است که به آن جزیره کبوتر می‌گویند. این مکان یکی از بهترین نقاط دیدنی در شهر ازمیر بوده و بسیاری از گردشگران و توریست‌ها به آنجا می‌روند. این جزیره در زمان قدیم به دلیل موقعیت خوب و استراتژیک‌اش مورد توجه عثمانیان قرار داشته است و به همین دلیل بر روی آن قلعه گوورجین آداسی را ساخته اند.

می‌توانید با استفاده از راه ساخته شده از روی خشکی به آنجا بروید و به دیدن این جزیره بپردازید. قلعه واقع در آنجا دارای دو برج است و می‌توان بر روی آنجا مناظر زیبای اطراف را مشاهده کرد. آنجا شامل کتیبه‌ها و نقاط دیدنی مربوط به دوران عثمانیان می‌شود. بنای اصلی این قلعه در دوران بیزانس ساخته شده است و آنجا مکانی بوده که برای محافظت از حمله دزدان دریایی مورد استفاده قرار می‌گرفت و بر روی تپه‌ها قرار داشته است که از آن برای دیده بانی استفاده می‌کردند.

بازار تاریخی کمرالتی

این بازار در حاشیه میدان کناک در مرکز شهر ازمیر قرار گرفته و یکی از زیباترین بازارهای قدیمی ترکیه محسوب میشود .انواع مغازه های قدیمی با بافت و معماری منحصر به فرد ، کارگاه های قدیمی و کافه رستورانهایی که به دیدنشان می ارزند همگی مجموعه ای از برترین دیدنیها و بازدید ها را به گردشگران هدیه میدهند بعلاوه یک مسجد و کنسیه نیز در قلب این بازار قرار گرفته که دیدنش خالی از لطف نخواهد بود .

قدمت بازار ازمیر به بیش از دو قرن رسیده و انواع کالاها از قبیل مواد غذایی سنتی و خوراکی های خوشمزه ترکی به همراه انواع قهوه های اصیل و طیف وسیعی از شیرینیها و دسر های ترکی مخصوص سوغات از یک طرف و از طرفی دیگر انواع لباس ها و منسوجات ، چراغهای تزیینی عثمانی ، کارهای صنایع دستی ترکیه و غیره در آن بفروش میرسند .البته هنگام خرید در بازار کمرالتی فراموش نکنید تا میتوانید از فروشندگان تخفیف بگیرید .

منطقه تاریخی اگورا ازمیر

منطقه تاریخی اگورا یکی از باشکوه ترین خرابه های تاریخی با قدمتی بیش از دوهزار چهارصد سال در نزدیکی بازار ازمیر میباشد که این منطقه زمانی یک شهر متمدن در زمان روم باستان بوده است و امروزه میتوان از بقایای بناها م معماریهای قابل توجهش مانند تالار ها ،سرستونها ، طاق ها و سالن های رومی بازدید نمود .

برج ساعت

برج ساعت یکی از جاذبه های تاریخی مشهور و پرطرفدار در این شهر است که همه گردشگران از آن دیدن نموده اند . این بنا در میدان کوناک قرار داشته و در سال ۱۹۰۱ میلادی توسط یک معمار فرانسوی طراحی و ساخته شده است . و ساعتی که در وسط آن قرار داده شده هدیه امپراطوری آلمان بوده است . این برج بیست و پنج متر ارتفاع دارد و تقریبا از نقاط مختلف شهر قابل رویت است . اما بازدید از آن بویژه در شب و با روشن شدن فواره های آب بسیار جذاب تر خواهد بود.

آسانسور ازمیر

آسانسور ازمیر در واقع بنایی تاریخی است که در حدود یک قرن پیش برای سهولت در رفت و آمد مردم شهر ساخته شده است . مردم شهر با استفاده از این آسانسور قادر بودند به به مناطق مختلف شهر بروند زیرا شهر ازمیر در ارتفاعات واقع شده و بالا رفتن از سر بالایی ها برای اغلب مردم سخت بود.

آسانسور ازمیر چندی پیش مورد بازسازی قرار گرفت و هم اکنون از آن به عنوان یک جاذبه توریستی استفاده می شود .

برای دیدگاه ها کلیک کنید

جوابی بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مدل لباس مردانه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سقوط اتوبوس از روی پل در آفریقای جنوبی قربانی گرفت