افزایش 9 درصدی سفرها نسبت به سال گذشته/ باید باز هم مقررات را اعمال کنیم


افزایش 9 درصدی سفرها نسبت به سال گذشته/ باید باز هم مقررات را اعمال کنیم

حریرچی از شرایط شهرهایی گفت که به دلیل سفرها در وضعیت قرمز قرار دارند و از رشد 9 درصدی سفرها نسبت به سال گذشته خبر داد.

افزایش 9 درصدی سفرها نسبت به سال گذشته/ باید باز هم مقررات را اعمال کنیم

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت در خصوص آخرین وضعیت کرونا با توجه به روزهای محرم، اظهار کرد: طبق بازدید‌هایی که کارشناسان بهداشتی ما انجام داده اند، در مراسم عزاداری دهه اول به خصوص در مراسم‌های رسمی، دستور‌العمل‌های بهداشتی به خوبی رعایت شد اما اینکه بگوییم ۱۰۰ درصد دستورالعمل‌ها رعایت شده، اینطور نیست.

او ادامه داد: ما از مقام معظم رهبری تشکر می‌کنیم. تذکرات و الگوسازی ایشان در نوع و شیوه برگزاری مراسم، به کمک ستاد ملی مبارزه با کرونا و وزارت بهداشت آمد و این نتیجه درخشان را به همراه داشت.

افزایش ۹ درصدی سفرها نسبت به سال گذشته

او افزود: خبر بد ما سفر‌های استانی است که برخلاف درخواست ما و درخواست آقای روحانی، قشری از مردم در سفر‌های بین شهری رفتار مناسبی را انتخاب نکردند. گرچه نسبت به دوره مشابه گذشته در برخی روز‌ها شاهد کاهش چند درصدی سفر‌ها بودیم، ولی در برخی روز‌ها از جمله روز پنج‌شنبه، شاهد دو میلیون و ۵۶۶ هزار سفر بین استانی بودیم. نسبت به روز مشابه سال گذشته که روز عادی بود، افزایش ۹ درصدی سفرها را داشتیم.

هفته‌های آتی با موج مراجعین کرونا روبه رو خواهیم شد

حریرچی تصریح کرد: این آمار اصلا قابل توجیه نیست و درصدی از مردم که سفر‌های دو میلیون و صدهزار تایی چهارشنبه و دو میلیون و ۵۶۰ هزاری پنج‌شنبه را شکل دادند، کل کشور را تحت تاثیر قرار دادند. هم استان‌های مقصد و هم با برگشتنشان استان‌های مبدا را تحت تاثیر منفی قرار دادند. احتمال زیاد در هفته بعد شاهد افزایش موارد سرپایی بعد از دو الی سه هفته و افزایش موارد بستری و حتی چند هفته بعد افزایش مرگ و میر را خواهیم داشت.

او ادامه داد: در خواست ما از مردم این است که در این مدت اکیدا از سفر خودداری کنند حتی سفر‌های ضروری را باید به حداقل برسانند. بنظر می‌رسد درخواست سفر نرفتن کفایت نکند و باز هم باید برخی مقررات را وضع و اعمال کنیم.

معاون کل وزارت بهداشت بیان کرد: متاسفانه استان‌هایی مثل مازندران، گلستان و گیلان، اصفهان، آذربایجان شرقی که این مدت بیشتر مسافران را به خود دیدند، وضعیت مناسبی ندارند. وضعیت مراجعات بستری نسبت به اوایل تیرماه کاهش قابل توجهی پیدا کرده است، ولی هنوز در وضعیتی است که باز همین تعداد بستری نگران کننده‌ بوده و آمار فوتی‌ها همچنان سه رقمی است.

بیشتر بخوانید

آخرین آمار کرونا در ایران؛ ۱۲ استان در وضعیت هشدار قرار دارند

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول