چگونه با بودجه کم خانه را بازسازی کنیم؟


این روزها اگر بخواهیم به خانه‌مان دکوراسیون جدیدی بدهیم، چاره‌ای نداریم جز اینکه اندازه خرید یک خانه نو هزینه بپردازیم. با این حال راه‌هایی در «دیوار» وجود دارد که بدون خرید وسیله نو هم بتوان دستی به سر و روی خانه قدیمی‌ کشید و هم به نفع جیبمان عمل کرد.

چگونه با بودجه کم خانه را بازسازی کنیم؟


این روزها اگر بخواهیم به خانه‌مان دکوراسیون جدیدی بدهیم، چاره‌ای نداریم جز اینکه اندازه خرید یک خانه نو هزینه بپردازیم. با این حال راه‌هایی در «دیوار» وجود دارد که بدون خرید وسیله نو هم بتوان دستی به سر و روی خانه قدیمی‌ کشید و هم به نفع جیبمان عمل کرد.
حتما تا به حال برایتان پیش آمده که وقتی در شهر مشغول پیاده‌روی هستید با یک دسته میز شکسته و مبلمان خراب شده کنار سطل زباله روبرو شده‌ باشید. منظور این نیست که برای پیدا کردن وسایل دست دوم خانگی، باید در سطل زباله‌ها دنبال نیازهایمان بگردیم بلکه در عوض اگر سایت دیوار را باز کنیم با انبوهی از مبلمان و وسایل خانه تمیز اما دست دوم روبرو می‌شویم که با قیمت ارزان دوباره قابلیت استفاده خواهند داشت. فقط کافی است که چشممان را باز کنیم و به اشیای دست دوم طور دیگری نگاه کنیم.

کهنه زیباست

ما می‌توانیم محیط زیست را دوست داشته باشیم و همچنان مبلمانمان باکیفیتی بخریم. حتی می‌توانیم نه همه مبلمان، بلکه بخشی از آن را دست دوم بخریم. برای مثال اگر فردی بخواهد برای میز ناهارخوری صندلی‌های فانتزی گران قیمتی بخرد، می‌تواند با خرید میز دست دوم هزینه آن را جبران کند.

چگونه با بودجه کم خانه را بازسازی کنیم؟

همچنین کنسول‌های چوبی یکی از وسایل قدیمی زیبایی هستند که معمولا آگهی زیادی از آنها در دیوار وجود دارد. روی آنها می‌توان شمع یا آینه قرار داد و در کشوی آن ظروف چینی، کارد و چنگال یا وسایل پذیرایی گذاشت. خراش و رنگ و رو رفته بودن این وسایل بخشی از هویت آنها است که می‌تواند یک گوشه خانه را از یکدست بودن در بیاورد و ظاهر منزل را جذاب‌تر کند.

ظاهربین نباشید

باید هنگام خرید وسایل دست دوم خانگی صبر ایوب داشته باشید. خرید در بازار دست دوم شبیه شکار می‌ماند؛ شما هیچ گاه نمی‌دانید که چه چیزی پیدا خواهید کرد. یکی از راه‌های خرید دست دوم این است که فقط چشمتان به ظاهر اشیا نباشد. ممکن است با کمی رنگ، یا کمی کار دستی بتوان یک وسیله قدیمی را دوباره نوسازی کرد. یعنی اشیا را متفاوت از چیزی که برای آن طراحی شده‌اند تصور کنید. برای مثال می‌توان یک سبد چوبی صنایع دستی را به لوستر تبدیل کرد. یا از یک لباس قدیمی محلی، رومیزی و کوسن دوخت.

آنتیک‎ها را در هوا قاپ بزنید

هر چیز قدیمی و آنتیکی در دیوار می‌تواند جنبه تزئینی برای خانه داشته باشد. مثلا یک دستگاه تایپ قدیمی، تلویزیون کوچک دهه ۴۰، سماور ذغالی، دوربین عکاسی، دار قالی، گرامافون، شمعدان و .... می‌تواند حداقل ضلعی از خانه را از دیگر نقاط آن متفاوت کند.

چگونه با بودجه کم خانه را بازسازی کنیم؟

برای مثال گذاشتن یک صندلی کنار کتابخانه، می‌تواند کنج مطالعه خانه را از بقیه نقاط خانه متمایز کند. این صندلی می‌تواند یک صندلی حصیری قدیمی یا صندلی شومینه باشد که با گذاشتن یک پتو مسافرتی و کوسن زیبا روی آن کهنگی صندلی نیز پنهان می‌شود.

چمدان‌های قدیمی یکی از ایده‌های جدیدی تزئین خانه هستند. با گذاشتن آنها روی یک چهارپایه، می‌توان به عنوان یک کمد محل نگه داشتن برخی از وسایل مورد استفاده قرار گیرند.

چگونه با بودجه کم خانه را بازسازی کنیم؟

ریزه‌کاری‌های ارزان

اگر اهل ریسک نیستید و نمی‌خواهید وسایل برقی یا مبلمان را دست دوم بخرید می‌توانید برخی از جزئیات و ریزه‌کاری‌های تزئینی خانه را از دیوار بخرید. برای مثال دیوار پر از جاشمعی، آباژور، لوستر قدیمی است. اگر تصمیمی برای نورپردازی متفاوت خانه دارید، بهتر است از آباژورهای دست دوم استفاده کنید. یک آباژور چوبی نو را باید حداقل ۴۰۰ هزار تومان از بازار خرید اما در دیوار مدل دست دوم آن با ۱۰۰ هزار تومان یا کمتر معامله می‌شود. همچنین دیوارکوب‌های قدیمی جای خوبی برای چسباندن شمع و وصل کردن به دیوار هستند.

اگر بتوانید قاب‌های قدیمی ارزان در دیوار پیدا کنید می‌توانید با درآوردن نقاشی و سپس جا انداختن آینه در آن، به دیوار خانه نمای متفاوتی بدهید. حتی آینه زنگ زده قدیمی هم می‌تواند توجه‌ها را به سمت خودش جلب کند.

همیشه در دیوار می‌توان سبدهای حصیری بزرگی پیدا کرد که نهایتا با ۵۰ هزار تومان خریداری شود. با گذاشتن یک پارچه داخل آنها و قرار دادن در گوشه خانه از آن می‌توان یک خانه مخصوص حیوانات درست کرد. این سبدها می‌تواند جای خوبی برای جمع کردن اسباب بازی حیوان‌های خانگی باشد و در عین حال گوشه خانه را از سادگی در بیاورد.

کلکسیون جمع کنید

چگونه با بودجه کم خانه را بازسازی کنیم؟

جمع‌آوری کلکسیون می‌تواند راه دیگری برای شخصی‌سازی خانه باشد. مثلا اگه ۲۰ بطری‌ شیشه‌ای قدیمی با سایزهای مختلف بخرید می‌توانید از آن یک دکور زیبا بسازید. یا با خرید دیسک‌های قدیمی ارزان می‌توانید بخشی از خانه را با آن تزئین کنید. با کنار هم گذاشتن ساعت‌های قدیمی در ابعاد و طرح‌های مختلف می‌شود ردی از علایق‌تان روی دکوراسیون خانه باقی بگذارید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ارزش مایکروسافت معادل ارزش مجموع دو شرکت اپل و تسلا