اعمال مقررات بهداشتی، حضور دانش آموزان در مدارس را محدود می‌کند


اعمال مقررات بهداشتی، حضور دانش آموزان در مدارس را محدود می‌کند

حاجی‌میرزایی گفت: تنها چیزی که حضور دانش آموزان در مدارس را محدود می‌کند، اعمال مقررات بهداشتی است.

اعمال مقررات بهداشتی، حضور دانش آموزان در مدارس را محدود می‌کند

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن حاجی‌میرزایی، وزیر آموزش و پرورش در نشست خبری مجازی با اصحاب رسانه به مناسبت آغاز سال تحصیلی با اشاره به اینکه امسال، محرم متفاوتی داشتیم و بلوغ فکری و مسئولیت پذیری مردم ما به خوبی آشکار شد، اظهار کرد: ایران به یک حسینیه بزرگ تبدیل شد، ما هم در آموزش و پرورش به دلیل اینکه محیط مدارس فضای مناسبی برای استقرار هیات مذهبی بود، این فضا را در اختیار عزاداران حسینی قرار دادیم.

او ادامه داد: در آستانه پانزدهم شهریور، آغاز سال تحصیلی جدید هستیم. همیشه آغاز سال تحصیلی، یک رویداد بزرگ فرهنگی است که همه آحاد جامعه را در برمی‌گیرد، امیدواریم امسال هم، سال تحصیلی با شکوهی را آغاز کنیم.

هیچ دانش آموزی نباید از تحصیل محروم شود

وزیر آموزش و پرورش با تاکید براینکه هیچ دانش آموزی نباید از تحصیل محروم شود، گفت: اصل بر آموزش حضوری است چراکه هیچ آموزشی جایگزین آموزش حضوری نیست. ارتباط موثر معلم با دانش آموز یکی از مهم ترین دلایل رشد و موفقیت دانش آموزان به خصوص در پایه ابتدایی است.

او تاکید کرد: تنها چیزی که حضور دانش آموزان در مدارس را محدود می‌کند، اعمال مقررات بهداشتی است. مدارس فقط با دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا، غیرحضوری می‌شوند. اواخر سال تحصیلی گذشته با کرونا مواجه شدیم اما امسال اصل بر برقراری ارتباط معلم و دانش آموزان است تا عملیات آموزشی در روندی هماهنگ، دنبال شود.

حاجی‌میرزایی ادامه داد: سال تحصیلی گذشته سال تجربه‌های جدید برای معلمان و دانش آموزان بود. معلمان با تلاش‌های بسیار توانستند به دانش آموزان، آموزش‌های مناسبی ارائه دهند. البته ارتباط بین مدرسه و خانه اهمیت دارد، اما در شرایط کرونا که با آن مواجه هستیم باید خانواده‌ها با حساسیت بیشتری در کنار فرزندان و آموزش و پرورش باشند.

آغاز آموزش های تلویزیونی از ۱۵ شهریور

وزیر آموزش و پرورش با تاکید براینکه رسانه‌ها نقش متمایزی دارند، گفت: با توجه به عدم قطعیتی که در فضای فعلی وجود دارد، نیازمند مساعدت رسانه‌ها هستیم. رسانه ملی در امر آموزش، نقش فعالی خواهد داشت. در واقع تلویزیون با پوشش گسترده می‌تواند همه آموزش‌های ما را پخش کند، براین اساس آموزش‌های تلویزیونی دانش آموزان از ۱۵ شهریور از سر گرفته خواهند شد.

او با بیان اینکه مدرسه تلویزیونی می‌تواند تمام خانه‌ها را به مدرسه تبدیل کند، گفت: محتوای دروس از پایه اول تا پایه دوازدهم تولید شده است و روی شبکه شاد بارگذاری می‌شود تا ذی‌نفعان آموزشی به آن دسترسی پیدا کنند.

حاجی میرزایی گفت: انتظار داریم دانش آموزان با جدیت بیشتری سال تحصیلی جدید را دنبال کنند.

وزیر آموزش و پرورش از ارتقای ظرفیت‌های شبکه شاد خبر داد و گفت: به زودی از این قابلیت‌ها رونمایی می‌شود و با توجه به تجربه کشورهای مختلف، تلفیقی از روش‌ها را به کار خواهیم گرفت.

او تصریح کرد: کلاس‌ها به صورت حضوری برگزار می‌شود اما اگر تعداد دانش آموزان با مساحت کلاس یکسان نباشد، گروه بندی می‌شوند. این موضوع در ورود، خروج دانش آموز صدق هم می‌کند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم رقص ایرانی شاهرخ خان با آهنگ هایده ! / از ایرانی ها بهتر می رقصه !