صبر جمعی رسیدگی به محرومان و تبیین دستاوردهای نظام را می‌طلبد


 صبر جمعی رسیدگی به محرومان و تبیین دستاوردهای نظام را می‌طلبد

حجت‌الاسلام و المسلمین عالی گفت:‌ برای استقامت و صبر جمعی مقابل دشمن باید به محرومان جامعه رسیدگی و دستاوردهای نظام اسلامی برای مردم بیان شود.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام و المسلمین «مسعود عالی» شامگاه شنبه ۸ شهریور در مراسم شب تاسوعای حسینی که با حضور رهبر معظم انقلاب در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: طبق آیه ۲۰۰ سوره آل عمران مومنان باید صبر فردی و جمعی داشته باشید.

وی افزود: اگر صبر فردی و جمعی تحقق یافت رابطه برتر برای مومنان فراهم می شود. ارتباط و پیوند با اهل بیت(ع) به صبر فردی و جمعی نیاز دارد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه برای تحمل ولایت اهل بیت(ع) در تمام شئون دو مرحله صبر فردی و اجتماعی را باید بگذرانید، عنوان کرد: مسیر بندگی و اجرای حدود الهی سختی دارد مومن باید استقامت داشته باشد، مقابله با لذت های نفسانی، مشکلات و بلاها همه نیاز به صبر دارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین عالی با استناد به آیاتی از سوره اسرا اظهار کرد: طبق آیات قرآن کریم شیطان در اموال و اولاد مردم شریک می‌شود تا برای خود نصیب ببرد، شیوع حرام خواری و حرام زادگی دو نقشه سنگین شیطان بر علیه جامعه مومنان است.

وی با بیان اینکه حرام خور سرباز شیطان می‌شود در کربلا لشکر حرام خوارها مقابل امام حسین(ع) جنگیدند، ابراز کرد: برخی در تجارت شریک امام حسین(ع) و برخی شریک شیطان می‌شوند، مال حرام از شیطان اما مال حلال از اهل‌بیت(ع) گرفته می‌شود. مال حرام ظلمت دارد انسان را از معنویات دور کرده و برای او قصاوت و کفر می‌آورد.

استاد حوزه علمیه افزود: نقشه دوم شیطان فساد جنسی و ایجاد حرام زادگی است، قاتل انبیا و ائمه معصومین(ع) حرام‌زاده‌ها هستند همه ده نفری بر بدن مبارک امام حسین(ع) اسب تاختند حرام‌زاده بودند.

حجت‌الاسلام و المسلمین عالی بیان کرد: طبق آمار مراکز مطالعات خانواده در کشورهای غربی ۵۶ درصد نامشروع هستند، این فاجعه‌ای است که دشمنان سعی دارند آن را بین مومنان تسری دهند.

وی با بیان اینکه استقامت جمعی در مقابل سختی‌ها بخشی به مقابله با دشمن و بخشی به داخل خود مومنان مربوط است، وقتی مومنان پیوند مومنانه تشکیل می‌دهند و پرچمی را بلند می‌کنند دشمن آن را برنمی‌تابد و با تمام ابزار و ابعاد همچون جنگ روانی، تحریم، تحریف، تهدید به مومنان حمله می‌کند، بنابراین مومنان باید صبر جمعی داشته باشند، قله رفتن و حرف برای بشریت داشتن هزینه دارد.

استاد حوزه علمیه اظهار کرد: وقتی بلاها و سختی‌ها بر مسلمانان روی آورد بسیاری از آنها نسبت به اسلام منافقانه برخورد کردند، و با خود فکر کردند اگر ما برحق هستیم چرا شکست، بلا و مصیب داریم، منافقان از این مسائل جنگ روانی ساختند و علیه اسلام استفاده کردند.

وی افزود: سختی ها حکمت دارد، صبر تلخ اما میوه آن شیرین است، طبق آیات قرآن کریم مسلمانان باید در صبر جمعی به محرومان رسیدگی کرده و دستاوردهای نظام اسلامی را مطرح کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین عالی با بیان اینکه در جهان پرچم دین را بلند کردن استقامت و صبر لازم دارد، گفت: برای استقامت جمعی مقابل دشمن باید به محرومان جامعه رسیدگی کنیم و دستاوردها را به مردم بگوییم، ما زمان شاه برای استکبار جهانی نقش گاو شیرده را داشتیم امروز پهباد ۲۰۰ میلیون دلاری، پایگاه بزرگ آمریکا در عراق را می‌زنیم آمریکا به عنوان ابرقدرت جرات پاسخ به ما را ندارد.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن