افزایش 62 درصدی تولید ذرت علوفه‌ای در مرودشت


افزایش 62 درصدی تولید ذرت علوفه‌ای در مرودشت

مدیر جهاد کشاورزی مرودشت از افزایش تولید علوفه در این شهرستان خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت بالغ بر 617 هزار تن ذرت علوفه‌ای تولید شود.

عزیز رحیمی با بیان اینکه کشت ذرت در شهرستان در دو مرحله انجام می‌شود، گفت: 10 هزار و 292 هکتار ذرت علوفه‌ای بهاره و تابستانه از ارقام 704، 703، pl712، والبوم، سیمون و 678 در این شهرستان کشت شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، او با اشاره به اینکه از نیمه مرداد برداشت ذرت علوفه‌ای آغاز شده و تا آبانماه نیز ادامه دارد، افزود: کاشت بهاره ذرت در نیمه اردیبهشت ماه انجام می‌شود و کشت تابستانه که عمده کشت و روش مرسوم کشت ذرت در شهرستان است، اواخر خردادماه انجام شده است.

رحیمی به قیمت مناسب این محصول اشاره و خاطرنشان کرد: به دلیل قیمت مناسب این محصول و افزایش تقاضا در سال‌های گذشته رغبت کشاورزان برای کشت این محصول افزایش یافته است.

مدیر جهادکشاورزی مرودشت یادآورشد: با توجه به شرایط خاص منطقه از لحاظ منابع آبی، افزایش عملکرد در واحد سطح بسیار حائز اهمیت است و در همین راستا بیش از 70 درصد این مزارع با آبیاری تیپ ( نواری ) و بارانی آبیاری می‌شوند.

رحیمی با بیان اینکه بیش از 1400 واحد گاوداری صنعتی و سنتی در شهرستان وجود دارد، عنوان کرد: علوفه تولیدی علاوه بر تامین نیاز گاوداری‌های منطقه به شهرستان‌های همجوار نیز ارسال می‌شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ویدیو / دلخوری رابعه اسکویی از مازیار لرستانی پس از شایعه ازدواج‌شان