سخنگوی قوه قضائیه: 1.2 دهم میلیارد یورو از ارزهای ناشی از صادرات واصل شد


سخنگوی قوه قضائیه خاطرنشان کرد: اقدامات اخیر قوه قضائیه در بازگشت ارز‌های ناشی از صادرات و همچنین رفع تعهدات ارزی که ارز دولتی چه با ارز 4200 تومانی و چه ارز نیمایی دریافت کرده بودند و تعهدات ارزی خود را انجام نداده بودند و وصول این ارز و تزریق آن به اقتصاد کشور، 1.2 میلیارد ارز واصل شد و به چرخه پولی کشور وارد شد و پیگیری‌های بعدی که موجب بازگشت...

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : سخنگوی قوه قضائیه: 1.2 دهم میلیارد یورو از ارزهای ناشی از صادرات واصل شد

سخنگوی قوه قضائیه گفت: قوه قضائیه به‌نوبه خود اعلام آمادگی کرده است برای گره‌گشایی از کار مردم حتی در بخش‌هایی که مسئولیت مستقیم متوجه دولت است با دولت همکاری کند و بسیاری از کار‌هایی که در دوره تحولی انجام شده خروجی کار کمک به دولت بوده است.

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم، اسماعیلی در آغاز نشست خبری روز سه‌شنبه ۴ شهریور، با تسلیت فرارسیدن ایام عزاداری شهادت اباعبدالله الحسین (ع) و تاسوعا و عاشورای حسینی گفت: محرم امسال ما ویژه شد. در شرایط خاص شیوع کرونا و لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، برگزاری مجالس عزاداری به تبلوری از عقلانیت و شعائر جامعه مذهبی ما مبدل شد. مردم متدین در این ایام لباس سیاه پوشیدند، کوچه و خیابان و بازار و میادین را سیاهپوش کردند؛ اما خودشان نزد جوامع بشری سفیدروی شدند، روسیاهی برای مدعیان بی‌هویت و دشمنان فرهنگ و دین و دیانت جامعه باقی ماند. به‌نوبه خودم از عموم عزاداران، هیئات مذهبی، مداحان، واعظان و خطبا و در رأس همه آن‌ها از مقام معظم رهبری که با تأکید بر برگزاری مراسم عزاداری اباعبدالله و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی باعث رقم خوردن این تبلور در جامعه شدند تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: به همه دولتمردان و خدمت‌گزاران مردم در قوه مجریه این ایام را تبریک عرض می‌کنم و یاد و خاطره شهیدان، شهیدان دولت و شهیدان رجایی و باهنر را گرامی می‌دارم. امروز روز کارمند است و این روز را به کارمندان در ادارات و سازمان‌های مختلف دولتی تبریک عرض می‌کنم و از زحمات کارمندان خدمتگزار کمال تشکر را دارم.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: دولت در سال آخر و به‌تعبیر مقام معظم رهبری در فرصت آخر برای خدمت‌رسانی به مردم قرار دارد و در این مسیر مسئولیتی خطیر به‌عهده دارد. شرایط هم به‌جهت شرایط اقتصادی و هم به‌جهت شیوع ویروس کووید ۱۹ شرایط سختی است و همگان باید کمک کنند دولت در فرصت آخر گام‌های مؤثری برای تحقق برنامه‌های اجرایی کشور بردارد.

اسماعیلی همچنین تأکید کرد: قوه قضائیه به‌نوبه خود اعلام آمادگی کرده است برای گره‌گشایی از کار مردم حتی در بخش‌هایی که مسئولیت مستقیم متوجه دولت است با دولت همکاری کند و بسیاری از کار‌هایی که در دوره تحولی انجام شده خروجی کار کمک به دولت بوده است؛ چه اقدامات در جلوگیری از تعطیلی بیش از ۱۰۰۰ واحد صنعتی و تولیدی، چه اقدامات گسترده قوه قضائیه در حفاظت از منابع ملی و اراضی دولتی و بازگرداندن آن‌ها از ید سودجویان به دولت که باعث آورده بسیار خوبی برای دولت جمهوری اسلامی ایران شده است و به‌لحاظ مجوز‌های قانونی که وجود دارد برای تبدیل این سرمایه به سرمایه‌های مولد، می‌تواند گره‌های خوبی از مشکلات مردم بگشاید.

وی افزود: اقدامات قوه قضائیه برای وصول مطالبات بانکی کمک خوبی بود برای ادامه خدمت مطلوب به مردم و این نمونه دیگری از کمک قوه قضائیه است از خدمات دولت. پیگیری مجدّانه مراجع قضایی برای وصول بدهکاران عمده مالیاتی که بیش از ۲۹ هزار میلیارد تومان از مالیات‌های معوق با همکاری سازمان امور مالیاتی کشور و کمک مجموعه قضائی واصل شد مساعدتی است برای بهبود اداره کشور از ناحیه دولتمردان.

سخنگوی قوه قضائیه خاطرنشان کرد: اقدامات اخیر قوه قضائیه در بازگشت ارز‌های ناشی از صادرات و همچنین رفع تعهدات ارزی که ارز دولتی چه با ارز ۴۲۰۰ تومانی و چه ارز نیمایی دریافت کرده بودند و تعهدات ارزی خود را انجام نداده بودند و وصول این ارز و تزریق آن به اقتصاد کشور، ۱.۲ میلیارد ارز واصل شد و به چرخه پولی کشور وارد شد و پیگیری‌های بعدی که موجب بازگشت ۱.۷ میلیاررد یوروی دیگر شد و اقدامات بانک مرکزی هم در این مقطع ستودنی است. اقدامات آن‌ها و حمایت دستگاه قضا این بهبود اقتصادی و ارزی را رقم زده است، اقدامات بعدی برای رفع تعهدات ارزی کسانی که تعهدات ارزی خود را رفع نکرده بودند.

اسماعیلی گفت: اقدامات قوه قضائیه می‌تواند کمک کند به دولت در شرایط ویژه کشور برای بهبود وضعیت معیشتی مردم و مشکلات مربوط به معیشت، تورم و کاهش ارزش پول ملی که کمک شایانی است به دولت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قوه قضائیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403