4 چیز که می‌تواند ترامپ را رئیس جمهور آمریکا نگه دارد/ بزرگترین مشکل جو بایدن چیست؟


4 چیز که می‌تواند ترامپ را رئیس جمهور آمریکا نگه دارد/ بزرگترین مشکل جو بایدن چیست؟

طبق نظرسنجی‌ها فعلا بایدن شانس بیشتری از رقیب جمهوری خواهش دارد اما نباید فراموش کرد که معاون رئیس جمهور سابق نقص‌های بزرگی دارد که می‌توانند با نزدیک شدن به ایام انتخابات پاشنه آشیل‌اش شوند.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، با نزدیک شدن به فصل انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا بسیاری از افراد و رسانه‌ها دست به تحلیل‌های مختلف در این رابطه زده و می‌زنند. آمریکایی‌ها در ماه نوامبر باید از بین دو نفر یکی را انتخاب کنند: دونالد ترامپ یا جو بایدن.

طبق نظرسنجی‌ها فعلا بایدن شانس بیشتری از رقیب جمهوری خواهش دارد اما نباید فراموش کرد که معاون رئیس جمهور سابق نقص‌های بزرگی دارد که می‌توانند با نزدیک شدن به ایام انتخابات پاشنه آشیلش شوند.

اسکات جنینگز (Scott Jennings) رایزن جمهوری خواه و یکی از تحلیلگران سی‌ان‌ان در مطلب اخیرش که در USA Today منتشر کرد، ضمن اشاره به اقدامات منفی ترامپ تاکید کرد که با وجود تمام ویژگی های منفی ترامپ، نباید بایدن را پیروز انتخابات دانست. از نظر او، بزرگترین مشکل بایدن نداشتن برنامه است. طبق گفته جنینگز، بایدن در تبلیغات انتخاباتی اش شخص ترامپ را نشانه رفته و برای پیروزی فقط یک برنامه دارد: "نه به ترامپ". او سعی دارد از طریق همدلی برخی طرفدارانش کمپین حمایتی خود را تقویت کند اما این به هیچ وجه کافی نیست.

طبق گفته این تحلیلگر بایدن در برهوتی اسیر شده که هیچ برنامه ای برای آن ندارد. بایدن دائما به اقدامات دولت در مبارزه با کرونا نقد می‌کند اما هیچگاه به صورت ایجابی راهکار خود را در این رابطه ارائه نداده است. بایدن هیچوقت درباره بیمه سلامت همگانی مردم، تعادل سازی مالیات‌ها، اشتغال زایی دوره سا کرونا و بازگشت به پیمان‌های جهانی و محیط زیستی، درست و .با برنامه صحبت نکرده و در این زمینه ضعف های بزرگی دارد

اسکات جنینگز بر همین اساس موارد زیر را از مهم ترین نقص‌ها و ایرادات جو بایدن و کمپین انتخاباتی اش می‌داند:

الف. چرا کاملا هریس؟

بایدن بیشتر به ظواهر نگاه می‌کند نه به کارآمدی. مثلا انتخاب کاملا هریس به عنوان معاون خود به این علت بود که بایدن می‌خواست به طرفدارانش بگوید هر کسی با هر نژاد و جنسیتی می‌تواند به موفقیت برسد. لازم به ذکر است که هریس یک زن هندی الاصل است و بایدن از طریق شراکت او در قدرت به شعار کهن آمریکایی یعنی رسیدن به رویاها دامن زد. این در حالی است که علی رغم تجربه هریس اما او در چند وقت اخیر اوضاع خوبی را نداشته است. مساله درگیری در ایوا و همچنین تناقض حرفهای هریس درباره بایدن قبل و بعد از انتخابش به عنوان معاون از جمله مسائل اصلی او هستند. هریس تا دیروز بایدن را با سخت ترین انتقادها روبرو می‌ساخت اما امروز او را ناجی ملت آمریکا می‌داند.

ب. تبختر ذاتی دموکرات‌ها

نوعی تبختر ذاتی در رفتار اوباما و تیمش بود که در بایدن (به عنوان معاون او و ادامه دهنده راهش) هم وجود دارد. به قسمتی از سخنرانی میشل اوباما دقت کنید. او بعد از ریاست جمهوری ترامپ و در ضدیت با او می‌گوید: "حالا می‌‍‌فهمم که پیام من توسط عده ای شنیده نخواهد شد. ما ملتی هستیم که عمیقا به دو دسته تقسیم شده ایم و من زن سیاه پوستی هستم که در جبهه دموکرات صحبت می‌کنم". این سخنرانی چه پیامی دارد؟ بانوی اول سابق ایالات متحده به وضوح می‌گوید مخالفان من یا نادان هستند( نمی‌شنوند) یا نژاد پرست. این نگاه از بالا به پایین در جو بایدن؛ هیلاری کلینتون و ... نیز تا حدی وجود دارد و همین امر چیزی است که ترامپ از آن استفاده کرد و توانست گروه های مردمی و متوسط آمریکایی را به خود جذب نماید و در سال 2016 رئیس جمهور شود.

4 چیز که می‌تواند ترامپ را رئیس جمهور آمریکا نگه دارد/ بزرگترین مشکل جو بایدن چیست؟

ج. ضعیف و شکننده مثل بایدن

بایدن ضعیف است. این ضعف به خصوص در جبهه دموکرات‌ها خود را نشان می‌دهد. نویسنده سه عبارت " کوچک"، "منفعل" و " انتقالی" را برای توصیف وضع فعلی او استفاده می‌کند. بسیاری از طرفداران بایدن هنوز نمی‌دانند او دقیقا به چه چیزی باور دارد؟ وقتی با ترامپ مواجهیم به خوبی می‌دانیم به چه چیزی باور دارد. وقتی با سندرز هم مواجهیم به خوبی مواضع او را درک می‌کنیم. اما در مورد بایدن دقیقا مشخص نیست با چه چیزی روبه رو هستیم؟ او در مرکز حزب دموکرات قرا دارد اما به نحو رقت انگیزی سعی می‌کند همه طرف‌ها و اندیشه های این حزب را در تیم خود جمع کند. ترس بزرگ این است که بعد از ریاست جمهوری او نتواند به ندای رادیکال‌های حزب "نه" بگوید و دولتش را به دامن تندروها بیندازد.

د. هیچ برنامه ای وجود ندارد

از این موارد می‌توان به مهم ترین نقص بایدن پی برد. رقیب انتخاباتی ترامپ هیچ برنامه و ساز و کاری (Platform) مشخصی ندارد. اوباما در سال 2008 در حالی به قدرت رسید که جامعه آمریکا آماده یک انقلاب اجتماعی بود و اوباما بر اساس برنامه هایی مانند آزادی ازدواج همجنسگرایان و محیط زیست توانست رئیس جمهور شود. با این حال، اکنون رادیکال‌های تندرو بسیاری در کمپین انتخاباتی بایدن حضور دارند که پیروزی سال 2008 را با عبارت " پیروزی دوره باستان" یاد می‎کنند؛ منظور این گروه این است که اوباما و ایده هایش بسیار قدیمی بوده اند و باید عصری جدید را آغاز کرد.

نویسنده مقاله در نهایت تاکید دارد که " هرچند جو بایدن فعلا در حال بردن انتخابات 2020 ریاست جمهوری است اما نباید فراموش کرد که ترامپ می‌تواند در لحظه آخر خود را به راحتی از این تنگنا خارج کرده و از این بیابان برهاند".

منبع: خبر فوری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آمریکا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی