عملیات ناکام پلیس افغانستان برای رئیس پیشین فدراسیون فوتبال


عملیات ناکام پلیس افغانستان برای رئیس پیشین فدراسیون فوتبال

پلیس افغانستان یک عملیات زمینی و هوایی برای بازداشت رئیس پیشین فدراسیون فوتبال این کشور انجام داد که ناکام ماند.

به گزارش جام نیوز، مقام‌های محلی ولایت پنجشیر از عملیات نیروهای پلیس برای بازداشت کرام‌الدین کرام، رئیس پیشین فدراسیون فوتبال افغانستان، یکی از متهمان پرونده آزار و اذیت جنسی فوتبالیست‌های زن خبر داده است.

منصور انابی، سخنگوی والی پنجشیر به بی‌بی‌سی گفت که حوالی ساعت ۱۰ شب گذشته، نیروهای پلیس برای بازداشت کرام‌الدین کرام یک عملیات زمینی و هوایی در مرکز ولایت پنجشیر انجام دادند.

او گفت که مقام‌های محلی و رسمی ولایت پنجشیر از این عملیات آگاه نبودند و با آنها هماهنگی صورت نگرفته بود.

به گفته او، نیروهای پلیس به دلیل حضور نداشتن کرام در محل و اعتراضات مردمی موفق به بازداشت او نشدند.

انابی افزود که مردم محل به این عملیات اعتراض کرده و در تظاهراتی جاده پنجشیر را بسته بودند که اکنون با پادرمیانی مقام‌های محلی وضعیت به حالت عادی برگشته است.

سال گذشته، دادستانی کل افغانستان اعلام کرد که پرونده آزار و اذیت جنسی دختران فوتبالیست را نهایی کرده و به دادگاه فرستاده که بر اساس آن هفت نفر از جمله کرام الدین کرام، رئیس پیشین فدراسیون فوتبال در آن مقصر شناخته شدند.

دادستانی افغانستان گفت که اتهاماتی چون تجاوز جنسی، آزار و اذیت جنسی، سوء استفاده از صلاحیت وظیفه‌ای و کتمان جرم بر این متهمان وارد است.

حکم بازداشت کرام کمی بعدتر از مطرح شدن موضوع آزار جنسی دختران فوتبالیست صادر شده بود ولی تاکنون عملی نشده است.

پیش از این نیز فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا)، کرام را در پیوند با پرونده آزار جنسی زنان مقصر شناخت و او را به محرومیت دایمی از فعالیت در حوزه فوتبال و حدود یک میلیون دلار جریمه محکوم کرد.

چندی قبل‌تر از آن نیز دادگاه حکمیت ورزش، محرومیت مادام العمر او را از حضور در تمامی فعالیت‌های مرتبط با فوتبال تائید کرد.

106

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سقوط اتوبوس از روی پل در آفریقای جنوبی قربانی گرفت