2 طرح کشاورزی در میانه افتتاح شد


2 طرح کشاورزی در میانه افتتاح شد

تبریز - ایرنا - سامانه ضد تگرگ روستای ورزقان و کانال آبیاری عمومی بنوآرخی ترکمانچای همزمان با دومین روز از هفته دولت در شهرستان میانه به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا، این دستگاه که با ۹۰۰ میلیون ریال هزینه کرد بهره برداری شد با هدف ارائه خدمات به باغداران و کشارزان منطقه و کاهش خسارات ناشی از تگرگ در روستای ورزقان از توابع ترکمانچای راه اندازی شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میانه روز دوشنبه در مراسم بهره برداری از این سامانه گفت: این نخستین سامانه ضدتگرگ در شهرستان است و برای راه اندازی آن ۷۰۰ میلیون ریال تسهیلات کم بهره دولتی، ۱۳۰ میلیون ریال وام بلا عوض و ۷۰میلیون ریال آورده شخصی پرداخت و هزینه شده است.

شهرام ایرانی پور با تشریح نحوه عملکرد این سامانه اضافه کرد: زمانیکه هوا ابری و احتمال بارش تگرگ وجود دارد، گازهای داخل موجود در این دستگاه به هوا شیلک می شود و ابرهای تگرگ زا را به باران تبدیل می کند.

وی همچنین از راه اندازی ۲ دستگاه ضد تگرگ دیگر در روستای آوین و شهر ترک شهرستان میانه خبر داد و گفت : مراحل نصب آنها به اتمام رسیده و دراین هفته افتتاح و راه اندازی خواهد شد.

مدیرجهاد کشاورزی گفت: امیدواریم با راه اندازی این دستگاه ها میزان خسارت باغداران را به حداقل برسانیم.

ایرانی پور افزود: با راه اندازی این دستگاه ها افزون بر ۳۰۰ هکتار ازباغات و اراضی کشاورزی منطقه از خسارات ناشی از تگرگ در امان خواهد بود.

2 طرح کشاورزی در میانه افتتاح شد

افتتاح کانال آبیاری عمومی بنوآرخی ترکمانچای شهرستان میانه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میانه در مراسم بهره برداری از این طرح گفت: این پروژه به طول ۱۶۶۰متر کانال‌کشی شده و برای آن پنج میلیارد و ۸۵۵ میلیون ریال هزینه شده است.

ایرانی پور اضافه کرد : این کانال به عنوان کانال عمومی، حدود۸۰ هکتار از اراضی پایین دست ترکمانچای شهرستان میانه را تحت پوشش قرار می دهد.

وی در مورد اهداف احداث این کانال گفت: تامین آب کشاورزی پایین دست ترکمانچای و جلوگیری از هدر رفت آب کشاورزی از جمله اهداف اصلی این پروژه است.

وی افزود: پنج میلیارد و ۴۵۵ میلیون ریال این طرح از منابع استانی و ۴۰۰ میلیون ریال ان از محل خودیاری تامین شده و بیش از ۵۵ بهره‌بردار از مزایای این طرح در آبیاری مزارع و باغات خود بهره‌مند می شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صبح بخیر دلبرانه با انواع متن های عاشقانه و خاص