دالاس موریکس 135-133 لس آنجلس کلیپرز؛ تاریخ NBA نام لوکا دانچیچ را از یاد نخواهد برد!


دالاس موریکس 135-133 لس آنجلس کلیپرز؛ تاریخ NBA نام لوکا دانچیچ را از یاد نخواهد برد!

لوکا دانچیچ با نمایشی تاریخی و شوتی ماندگار، دالاس موریکس را به پیروزی رساند.

در دیداری که به اوورتایم کشیده شد، دالاس موریکس مقابل لس آنجلس کلیپرز به پیروزی رسید تا این سری 2-2 مساوی شود.

به گزارش طرفداری، در چهارمین دیدار از سری راند اول پلی آف میان لس آنجلس کلیپرز و دالاس موریکس، این موریکس بود که با درخشش خیره کننده لوکا دانچیچ موفق به شکست 133-135 کلیپرز شد. قبل از بازی اعلام شد که کریستپس پورزینگس به دلیل آسیب دیدگی زانو در بازی حضور ندارد. بازی با برتری مشهود کلیپرز شروع شد. از همان ابتدای کار لس آنجلسی ها کنترل بازی را در دست گرفتند و در کوارتر دوم فاصله ای 21 امتیازی ایجاد کردند. نیمه دوم اما شرایط فرق کرد و دالاس به کمک لوکا دانچیچ که بازی قبل را به دلیل آسیب دیدگی مچ پا نیمه کاره رها کرده بود، رفته رفته بر بازی تسلط پیدا کرد. اوج گیری دانچیچ و در کنارش تیم هاردوی و تری برک، باعث شد تا موریکس اختلاف را جبران کند و حتی پیش بیافتد. شروع کننده های لس آنجلس کلیپرز کابوس وار بودند و پال جرج نیز بار دیگر ناامیدکننده ظاهر شد. حملات کلیپرز عملا تنها توسط کوای لنرد و لو ویلیامز و بعضا رجی جکسن صورت می گرفت و سایر بازیکان مشارکت خوبی نداشتند. دقایق پایانی بازی، دوئل کوای لنرد و لوکا دانچیچ اوج گرفت و هر دو پرتاب های مهمی به ثمر رساندند. لنرد به دفاع دانچیچ پرداخت که در این کار تا حدی هم موفق بود اما در پایان وقت قانونی بازی، دو تیم به تساوی 121-121 رسیدند تا کار به وقت اضافه کشیده شود.

دالاس موریکس 135-133 لس آنجلس کلیپرز؛ تاریخ NBA نام لوکا دانچیچ را از یاد نخواهد برد!لوکا دانچیچ در برابر کوای لنرد

وقت اضافه نیز نزدیک و برابر دنبال شد و 7 بار تیم برتر زمین تغییر کرد. لحظات پایانی در حالی که کلیپرز 2 امتیاز عقب بود، حرکت کوای لنرد و نفوذ به دفاع دالاس، همراه شد با خالی شدن مارکس موریس تا لنرد او را صاحب توپ کند و موریس نیز با سه امتیازی خود، لس آنجلسی ها را 1 امتیاز جلو بیاندازد. تنها 9 ثانیه به پایان اوورتایم مانده بود که کلیپرز توسط رجی جکسن از آخرین خطای خود هم استفاده کرد تا حمله موریکس از نو پایه ریزی شود. این بار در عرض 3 ثانیه مانده به اتمام دیدار چهارم، لوکا دانچیچ صاحب توپ شد و بار دیگر جکسن مقابل او قرار گرفت اما فوق ستاره 21 ساله موریکس با پرتاب سه امتیازی از راه دور خود، ضمن اینکه صدای بازر نیز درآمد، گیم وینری بازر بیتر به ثمر رساند تا موریکس پیروز جدال چهارم این دو تیم شود.

لوکا دانچیچ شب تاریخی اش را با ثبت 43 امتیاز، 17 ریباند و 13 اسیست به پایان رساند تا به تنها بازیکن تاریخ پلی آف NBA تبدیل شود که چنین آماری از خود به جا می گذارد. دانچیچ اکنون جوان ترین بازیکنی است که با کسب حداقل 40 امتیاز، در پلی آف تریپل دابل می کند. به غیر از دانچیچ، تری برک 25 و تیم هاردوی جونیور 21 امتیاز کسب کردند. لو ویلیامز با کسب 36 امتیاز، امتیاز آورترین بازیکن کلیپرز بود و کوای لنرد هم 32 امتیاز و 9 ریباند کسب کرد. پال جرج در 45 دقیقه حضور در زمین، تنها 9 امتیاز کسب کرد. جرج در 3 بازی اخیر میانگین، 11.3 امتیاز در هر بازی با دقت شوت 21.3 درصدی و دقت پرتاب سه امتیازی 16 درصدی را از خود به جا گذاشته است. بازی بعدی این دو تیم، بامداد چهارشنبه است.

پرتاب گیم وینر بازر بیتر لوکا دانچیچ برابر لس آنجلس کلیپرز


نتیجه بازی

تیم کوارتر اول کوارتر دوم کوارتر سوم کوارتر چهارم اوورتایم مجموع
دالاس موریکس 24 34 35 28 14 106
لس آنجلس کلیپرز 34 32 19 36 12 110

آمار بازی

تیم پرتاب منطقه‌ای پرتاب سه امتیازی پرتاب آزاد ریباند اسیست بلاک توپ‌ربایی ترن اور
دالاس موریکس 50.0% 36.1% 75.0% 54 20 5 7 11
لس آنجلس کلیپرز 46.4% 36.8% 90.6% 41 19 5 7 9

خلاصه بازی


بیشتر بخوانید:

بسکتبال NBA | نکات آماری اولین بازی های راند نخست پلی آف 2020 / از تاریخ سازی میچل تا شکست هر دو صدرنشین کنفرانس ها

هر آنچه باید از نقل و انتقالات و پروسه جذب بازیکن در NBA بدانید؛ از ترید و فری ایجنسی تا بای اوت و ویو!

بسکتبال NBA؛ نیک نرس، سرمربی تورنتو رپترز به عنوان بهترین مربی فصل 20-2019 انتخاب شد

فیلادلفیا سونی سیکسرز 106-110 بوستون سلتیکس / صعود سبزها به مرحله دوم پلی آف با طعم سوییپ فیلی

40 حرکت برتر کوبی برایانت در لیگ NBA / ویدیو

آدرین وجناروسکی به مناسبت تولد کوبی برایانت: تا قبل از حضور در حباب NBA به خوبی متوجه فقدان کوبی نشده بودم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید