تهیه دستورالعمل‌ برنامه‌های محرم در مؤسسه بین‌الحرمین


تهیه دستورالعمل‌ برنامه‌های محرم در مؤسسه بین‌الحرمین

طی جلسه هم‌اندیشی که با حضور مداحان و مدیران شعب مؤسسه بین‌الحرمین برگزار شد، دستورالعمل‌ اجرایی برنامه‌های محرم تعیین شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان؛ جلسه هم‌اندیشی چگونگی برگزاری برنامه‌های محرم با حضور طلاب، مداحان، قاریان، دانشجویان، فراگیران، مدیران شعب مؤسسه و خادمان هیئت در حسینیه مؤسسه بین‌الحرمین برگزار شد.

در این جلسه هم‌اندیشی، محمد ابراهیمی، مدیر مؤسسه فرهنگی بین‌الحرمین شاهرود به بیان دیدگاه‌های خود در زمینه برگزاری مراسم عزاداری با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی پرداخت. با بیان نظرات و پیشنهادات اعضاء، مصوباتی در این جلسه به تأیید رسید.

مصوبات این جلسه شامل برگزاری مراسم‌ عزاداری در فضای باز، برپایی محافل سخنرانی با ظرفیت یک چهارم در فضای بسته، حداقل تجمعات با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک، برپایی جلسات بانوان یک ساعت در صبح و آقایان یک ساعت در شب انجام شود. پذیرایی به صورت خوراک خشک و بسته‌بندی شده، ضدعفونی محل عزاداری، نصب دستورالعمل ستاد مقابله با کرونا در محل مراسم، توجیه افراد مسن و دارای بیماری زمینه‌ای برای شرکت در مجالس و استفاده از فضای مجازی برای بهره‌مندی عموم از دیگر موارد تأیید شده در این جلسه بود.

همچنین در طرح باران همدلی، تهیه و توزیع بسته‌های غذایی و بهداشتی ویژه نیازمندان با همکاری مرکز خیریه مؤسسه و خیرین به‌ صورت جدی در دستور کار قرار گرفت.

جلسه قرائت، تدبر و تفسیر قرآن، بیان احکام و روایات، سخنرانی، روضه‌خوانی و عزاداری به صورت سنتی از مهمترین برنامه‌های این ماه است که در دستور کار موسسه قرار گرفت.

در پایان مقرر شد، با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری بعد از اعلام قطعی دستورالعمل ستاد کرونا، نحوه چگونگی، زمان و مکان برنامه‌ها بصورت دقیق مشخص شود.

حسینیه بین‌الحرمین شاهرود از سال ۱۳۴۵ هجری شمسی از سوی واقفان مرحوم حاج اسدالله رحیمیان و مرحومه حاجیه سکینه رضائی با نام دارالقرآن امام حسن مجتبی‌(ع) در قدیمی‌ترین منطقه شاهرود وقف جلسه قرآن و عترت شد.

ویژه‌برنامه‌های ماه محرم

مؤسسه بین‌الحرمین به دلیل شرایط کنونی، مراسم امسال ماه محرم را به صورت حضوری و غیرحضوری برگزار می‌کند.

برنامه‌های فرهنگی محرم با محوریت «قرآن و عترت» از شب اول محرم آغاز و به‌مدت دو هفته با حضور سخنرانان و مداحان ادامه خواهد داشت.

جلسه قرآن و احکام ویژه بانوان، روزانه از ساعت ۹ تا ۱۰ و جلسه سخنرانی، دعا و مداحی ویژه عموم هر شب ساعت ۲۱ تا ۲۲ در حسینیه بین الحرمین به نشانی شاهرود، خیابان پانزده خرداد کوچه پنجم فرعی ششم پلاک هفتم برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای شرکت در مراسم حضوری می‌توانند به مکان حسینیه و همچنین برای بهره‌مندی از مراسم غیرحضوری به صفحه اینستاگرام مؤسسه بین‌الحرمین به نشانی ebrahimimohammad_۳۱۳ مراجعه کنند.

پایان پیام/49

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سرخآبی‌ها رسماً واگذار شدند