میوه و سبزیجات، دشمن سلامتی یا دوست بدن شما؟


میوه و سبزیجات بیشتری بخورید این احتمالا رایج ترین توصیه بهداشتی در جهان است. همه می دانند که میوه ها سالم هستند چرا که آن ها غذایی کامل و واقعی هستند. با این حال میوه ها به نسبت سایر غذاهای کامل دارای قند نسبتا زیادی هستند. در اینجا است که باید از خود بپرسیم آیا میوه ها واقعا سالم هستند یا خیر؟

میوه و سبزیجات، دشمن سلامتی یا دوست بدن شما؟

" میوه و سبزیجات بیشتری بخورید" این احتمالا رایج ترین توصیه بهداشتی در جهان است. همه می دانند که میوه ها سالم هستند چرا که آن ها غذایی کامل و واقعی هستند. با این حال میوه ها به نسبت سایر غذاهای کامل دارای قند نسبتا زیادی هستند. در اینجا است که باید از خود بپرسیم آیا میوه ها واقعا سالم هستند یا خیر؟

اکثر میوه ها بسیار مناسب هستند برخی افراد آن ها فست فود طبیعت می نامند چرا که سریع و آسان بدست می آیند. شکر بیش از حد بسیار بد است اما اثرات آن بستگی به بافت آن دارد.

یکی از مواد قندی که می تواند در مقدار بسیار زیاد به بدن آسیب بزند فروکتوز است که در میوه ها نیز وجود دارد اما نکته مهم این است که فروکتوز تنها در زمانی که زیاد مصرف شود اثر تخریب کننده خواهد داشت در نتیجه مقدار فروکتوز موجود در میوه ها نمی تواند آسیب زننده باشد.

میوه ها حاوی مقدار زیادی فیبر، ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان هستند. بهتر است برای این که مواد مغذی بیشتری را جذب بدن خود کنید میوه هایی را مورد استفاده قرار دهید که دارای پوست خوراکی هستند. همچنین در هنگام مصرف میوه ها به یاد داشته باشید که بهتر است میوه های متفاوتی را مصرف کنید تا مواد مغذی مختلفی را به بدن خود برسانید.

میوه و سبزیجات، دشمن سلامتی یا دوست بدن شما؟

برای نشان دادن مزایای مصرف میوه و سبزیجات هم چنین می توان به این نکته اشاره کرد که میوه ها تا درصد زیادی می توانند خطر ابتلا به بیماری ها در افراد کاهش دهند. در مواردی تا 7 درصد خطر بیماری قلبی را کاهش می دهد. به علاوه خطر فشار خون و خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را نیز پایین می آورد.

میوه ها در بین افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند طرفداران زیادی دارد زیرا به دلیل داشتن فیبر و آب زیاد و اینکه باید زیاد جویده شوند می توانند نقش سیر کننده مفیدی را ایفا کنند. برای مثال شاخص سیر کنندگی سیب و پرتقال بیشتر از مصرف گوشت گاو و تخم مرغ است.

اما مسئله ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که حتی اگر میوه و سبزیجات برای همه افراد توصیه شده باشد اما تعدادی از افراد نیز هستند که خوردن میوه می تواند باعث ایجاد علائم گوارشی در افراد مبتلا به عدم تحمل FODMAP شود. و مورد دیگری که بعضی از افراد از خوردن میوه منع می شوند افرادی هستند که درگیر رژیم کم کربوهیدرات یا کتوژنیک هستند.

سایر خبر های مفید در 3 روز گذشته

ویتامین C در این ۱۲ غذا قوی‌تر از پرتقال | 29.4 هزار طراحی دنا پلاس کوپه ! | 50.1 هزار استفاده از طلای دست دوم باعث انتقال بیماری های پوستی می شود / تعطیلی کارگاههای تولیدی با خرید طلای بی اجرت | 48.7 هزار هشت دلیل برای نوشیدن آب سیب زمینی خام | 41.0 هزار خوردن این غذاها را فراموش کنید تا در سریع ترین زمان ممکن لاغر شوید | 62.7 هزار

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی