درختچه ارغوان زیباترین درختچه زینتی


درختچه ارغوان زیباترین درختچه زینتی

درختچه ارغوان زیباترین درختچه زینتی است که در شهر ایران به صورت خود رو رشد می‌کند.

درختچه ارغوان زیباترین درختچه زینتی
درختچه ارغوان یکی از زیباترین درختچه‌های زینتی است که در اوایل بهار می‌روید و البته گل‌های آن زودتر از برگ‌هایش رشد می‌کند، این گیاه درختچه بومی سرزمین جنوبی اروپا و جنوب غربی آسیاست که در بعضی از شهر‌های ایران به صورت خود رو می‌روید.

ارغوان درختچه‌ای خزان کننده و چند ساله است که به صورت پرورشی در فضای سبز پارک‌ها، باغات و بلوار‌ها از آن استفاده می‌شود و نگهداری از آن در محیط آپارتمان نیز امکان‌پذیر است علاوه بر جنبه زینتی از خواص گیاه ارغوان در طب سنتی برای درمان بیماری‌ها استفاده می‌شود.

شاخه‌های ارغوان کوتاه و به هم پیچ خورده است و گل‌های گیاه به صورت خوشه‌ای، صورتی رنگ از شاخه آویزان می‌شوند و جلوه‌ای زیبا را به گیاه می‌دهند. ارتفاع گل‌های ارغوان به ۴ تا ۵ متر و در برخی مناطق گاهی به ۱۲ متر هم می‌رسد.

چوب این درخت قهوه‌ای مایل به قرمز و سنگین است. برگ‌ها به شکل قلب، بدون کرک و دارای کناره‌های صاف است.

شرایط نگهداری و تکثیر درخت ارغوان
خاک مناسب: درخت ارغوان به نوع خاک حساس نیست و در هر خاکی رشد می‌کند. با این وجود خاک‌های آهکی گچی، غنی از مواد غذایی و دارای زهکش مناسب، برای رشد بهتر گیاه مفید است.

آبیاری: درخت ارغوان گیاهی مقاوم به خشکی است و نیاز به آبیاری متوسط دارد. در فصل تابستان هر دو هفته یکبار آبیاری برای گیاه مناسب است. توجه داشته باشید، خاک همیشه مرطوب و خاکی که آب را در خود نگه دارد، باعث از بین رفتن و نابودی ریشه گیاه خواهد شد.

دمای مناسب: اگر چه این گیاه به شدت به سرما مقاومت دارد و در دما‌های پایین خشک نمی‌شود، ولی رشد آن در هوای خنک بهتر صورت می‌گیرد.

نور: ارغوان در محیط سایه آفتاب به خوبی رشد می‌کند و بهتر است در طول روز از شش ساعت نور مستقیم خورشید بهره‌مند باشد. اگر این گیاه را در محیط آپارتمان نگهداری می‌کنید، بهترین مکان برای قرار دادن آن بالکن و پنجره‌های جنوبی آپارتمان است.

کوددهی: درخت ارغوان به کود زیادی نیاز ندارد و هر چندسال یک بار کوددهی برای آن کافی است. در اواخر فصل رشد می‌توان از یک کود همه منظوره برای این درخت استفاده کرد تا درخت قبل از شروع سرما به اندازه کافی قوی شده باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها