مشخصات گزارشگران فساد، محرمانه باقی می‌ماند


مشخصات گزارشگران فساد، محرمانه باقی می‌ماند

رئیس سازمان بازرسی: حتی رسیدگی کنندگان به گزارش شهروندان از نام گزارشگرفساد مطلع نیستند و فقط یک کد دارند و نمی‌دانند این کد متعلق به کیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن درویشیان با حضور در تحریریه بخش خبری 21 شبکه یک سیما با اشاره به رونمایی از سامانه گزارشگران فساد افزود: گزارش شهروندان در این سامانه ثبت می شود و اگر مشخصات خود را اعلام کنند شناسه گزارش به آنها داده می شود و قابل رهگیری است که نتیجه گزارش به کجا رسید.

وی ادامه داد: اگر مستندات کافی نباشد از گزارشگر خواسته می شود که مستندات کافی را ارائه کند و اگر مستندات کافی را ارائه نکند بایگانی می شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین درویشیان گفت: بهترین تشویق برای گزارشگران فساد، پیگیری و به نتیجه رساندن گزارش آن هاست اما در عین حال برای گزارش هایی که به نتیجه برسد و موجب جلوگیری از تضییع بیت المال و یا برگرداندن آن به بیت المال شود تشویق هایی برای گزارشگر در نظر گرفته شده است.

وی گفت: سازمان بازرسی کل کشور یک سازمان کارشناسی و غیر سیاسی است و کاملاً بر اساس مستندات, اظهار نظر می کند و به هیچ وجه موضوعی که مستند نباشد در جایی مطرح و منتشر نمی شود حتی گزارشی که منجر به کشف فساد شود تا زمان صدور رای نهایی مرجع قضایی, اعلام نمی شود.
آقای درویشیان با تاکید بر اینکه سازمان بازرسی کل کشور, نگاه سیاسی ندارد، افزود: اجازه نمی دهیم از این سازمان به عنوان اهرمی برای اهداف و مطامع کسی استفاده شود. گزارشگران فساد برای ارائه اطلاعات خود به نشانی gozaresh.bazresi.ir مراجعه کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا از سال 1969 انسان دیگر بر روی ماه فرود نیامد؟