دوخت کت و شلوار‌های 10 میلیونی با پارچه‌های ایتالیایی!


بررسی‌ها در بازار دوخت لباس‌های مردانه ایرانی به ویژه کت شلوار، موضوع جالبی با عنوان کت شلوار‌های لاکچری با قیمت 10 میلیون تومان را برملا کرد.

صراط:

فروش کالا‌های اجمالی و لاکچری در برخی فروشگاه‌های کشور اخیرا مورد توجه مردم و کاربران شبکه‌های مجازی قرار گرفته است. از موارد بسیار عجیب در کالا‌های لاکچری می‌توان به انواع پوشاک به خصوص پوشاک رسمی اشاره کرد که با قیمت‌های سرسام آور در فروشگاه‌های برند و معروف ایرانی عرضه می‌شوند.

به گزارش فرارو بر اساس این گزارش انواع کت و شلوار، از گران‌ترین پوشاک مردانه در بازار است که به عنوان مثال قیمت کت تک در بازار برابر با سه ماه حقوق یک کارگر است.

در بازار‌های کشور ۳ نوع کت و شلوار عرضه می‌شود، که به ترتیب گران‌ترین تا ارزان‌ترین عبارت اند از کت شلوار‌های تمام وارداتی، پارچه‌ وارداتی و دوخت داخلی و کت وشلوار تمام داخلی. به عنوان مثال کت تک تمام وارداتی در بازار از ۳ میلیون تومان تا ۶ میلیون تومان عرضه می‌شود که مشتریان خاص خود را نیز دارند، اما این قیمت‌ها با حقوقی که یک کارگر ایرانی در ماه دریافت می‌کند و سبد هزینه‌هایی که دارد، فاصله زیادی دارد.

دوخت کت و شلوارهای لاکچری با پارچه های قاچاق!
ابوالقاسم شیرازی رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران اظهار کرد: هم اکنون با توجه به رشد نرخ دلار و محدودیت ایجاد شده در واردات کالا‌های غیر ضرور، تولید کت و شلوار با پارچه خارجی بسیار کاهش یافته است و بیشتر محصولاتی که در بازار فروخته می‌شوند با پارچه ایرانی دوخته شده اند.

وی افزود: بعضا ممکن است به تعداد بسیار محدود کت و شلوار‌های خاص و لاکچری با پارچه‌های خارجی با کیفیت اعلا از کشور‌های مختلف وارد شوند که مطمعنا تمام آن‌ها به صورت قاچاق یا مسافری وارد شده اند و در فروشگاه‌ها عرضه می‌شوند.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران بیان کرد: فروش این کالا‌ها منع قانونی ندارد چراکه تعداد آن‌ها بسیار محدود و به اندازه نیاز و تقاضای بازار است.

شیرازی با ذکر این مطلب که حداکثر قیمت کت وشلوار ایرانی ۲ میلیون تومان است ادامه داد: قیمت کت و شلوار‌های ایرانی در بازار بسته به کیفیت آن‌ها متفاوت است ضمن اینکه کیفیت آن‌ها بسیار خوب و مشابه نمونه‌های خارجی است.

وی تصریح کرد: با محدود شدن واردات پوشاک مخصوصا کت وشلوار، تولید کنندگان تمام تلاش خود را می‌کنند تا کیفیت محصولات خود را افزایش داده و تمام نیاز داخل را برآورده کنند.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران گفت: حداکثر سود مشخص شده برای واحد‌های صنفی در فروش محصولاتشان ۲۰ درصد است و هیچ واحدی با توجه به سختگیری‌های اتحادیه، نمی‌تواند در این زمینه تخلف کند.

شیرازی در پایان اظهار کرد: رونق بازار در حال حاضر مساعد نیست و فروش واحد‌ها به شدت افت کرده است به طوری که بسیاری از فروشندگان از سود ۲۰ درصدی خود می‌گذرند و با سود‌های بسیار کمی محصولات خود را به فروش می‌رسانند.

کت شلوار‌هایی که پارچه آن‌ها وارداتی است و در قالب برند ایرانی دوخت و به بازار عرضه می‌شوند نیز بسته به نوع پارچه و دوخت از ۳ و نیم تا ۷ میلیون قیمت گذاری می‌شوند که بحث زیادی در این میان وجود دارد.

بحث این است که هر متر پارچه وارداتی را حداکثر با قیمت ۵۰۰ هزار تومان در بازار می‌توان تهیه کرد و حداکثر پارچه مورد نیاز برای کت و شلوار مردانه ۵ متر است که با حساب سر انگشتی هزینه پارچه به ۲ و نیم میلیون تومان می‌رسد که با کت و شلوار ۷ میلیون تومانی فاصله زیادی دارد.

برند‌های ایرانی معروف زیادی وجود دارد که این پارچه‌ها را تهیه و به صورت سفارشی و آماده اقدام به دوخت کت شلوار می‌کنند حال سوال اینجاست که آیا هزینه دوخت کت وشلوار در برند‌های معروف ایرانی ۲ تا ۳ برابر هزینه پارچه است؟

با تمام این تفاسیر و طبق اظهارات مسئول این حوزه، بازار فروش کت و شلوار تحت کنترل است و امکان تخلف در این زمینه بسیار کم است و با اندک متخلفان نیز مقابله می‌شود، اما به هر حال، هستند افرادی که به شیوه‌های مختلف اقدام به واردات کالا‌های لوکس و عرضه آن‌ها به بازار می‌کنند.

به نظر می‌رسد عرضه این کالا‌های لوکس هرچند به اندازه نیاز بازار، می‌تواند شرایط حاکم بر بازار را مختل کند و جلوگیری از ورود آن‌ها به کشور تنها به دست دولت و همت مسئولان امکان پذیر است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!