برنامه‌های رادیو قرآن رنگ و بوی محرمی گرفت


برنامه‌های رادیو قرآن رنگ و بوی محرمی گرفت

مدیر رادیو قرآن از اهتمام ویژه‌ در ماه محرم جهت پخش برنامه‌های فاخر برای گروه‌های مختلف سنی با توجه به شیوع کرونا در کشور خبر داد.

برنامه‌های رادیو قرآن رنگ و بوی محرمی گرفت

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، مجتبی ایزدی مدیر شبکه‌ رادیویی قرآن گفت: با توجه به شرایط کنونی کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا و نقش رادیو در پر کردن خلاء ایجاد شده در ایام ماه محرم ویژه برنامه‌های متنوعی را برای مخاطبان در نظر گرفته ایم که از ۳۰ مردادماه به صورت زنده و تولیدی روی آنتن خواهد رفت.

ایزدی اظهار کرد: ویژه برنامه «قرآن کربلا» با هدف بررسی دو جبهه حق و باطل، با بخش‌هایی مانند سخنرانی، مرثیه و مدیحه سرایی، فراز‌های تلاوت ناب، نمایش و گزارش مردمی، به تهیه کنندگی فاطمه گنجی و با اجرای محمد مطلب پخش می‌شود.

وی افزود: ویژه برنامه «شمع روشن» به صورت زنده هر شب ساعت ۲۱ به مدت ۶۰ دقیقه در قالب مجله‌ای رادیویی به درس‌های عاشورا، شخصیت شهدای کربلا، نقش امامت در هدایت قیام عاشورا، روضه و مرثیه عاشورایی، سیره امام حسین (ع)، امام سجاد (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) خواهد پرداخت که تهیه کنندگی آن را علیرضا صفرزاده و اجرای آن را نیز رضا خضرایی برعهده خواهد داشت.

ایزدی در ادامه اذعان داشت: برنامه«حسینیه» در مدت زمان ۱۰ دقیقه به پخش سخنرانی از شخصیت‌های برجسته به همراه روضه و مداحی خواهد پرداخت.

دبیر شورای قرآن و معارف معاونت صدا تصریح کرد: به مناسبت آغاز دهه اول محرم الحرام برنامه «افق» روز اول شهریور ماه به موضوع فرهنگسازی آغاز مراسم عزاداری امام حسین (ع) با تلاوت قرآن توسط قاریان ممتاز و بین المللی می‌پردازد که به تهیه کنندگی فاطمه رحمانی و با اجرای جواد نصیری به سمع ونظر شنوندگان خواهد رسید.

ایزدی در ادامه بیان کرد: «کلام خوبان» نیز از ۳۰ مرداد تا ۱۱ شهریور در قالب سخنرانی شخصیت‌های برجسته قرآنی با موضوع شخصیت امام حسین (ع) و فلسفه قیام امام حسین (ع) ساعت ۱۹:۳۰ به روی آنتن رادیو قرآن می‌رود.

مدیر شبکه‌ رادیویی قرآن افزود: ویژه برنامه«صلای ابتلا» نیز علاوه بر اینکه به شخصیت‌های مهم واقعه عاشورا خواهد پرداخت، در قالب روایت، افرادی که در قیام عاشورا نقش بسزایی داشتند، اما کمتر از آنان یاد شده را معرفی می‌کند و در خلال برنامه به پخش تلاوت‌های ناب با توجه به موضوع، سخنرانی، روضه و مدیحه سرایی خواهد پرداخت. این برنامه کاری از گروه اطلاع رسانی رادیو قرآن است که به تهیه کنندگی زهرا خردمندنیک و با گویندگی آدینه اله یاری از ۳۰ مردادماه تا ۱۱ شهریور در مدت زمان ۱۰ دقیقه پخش می‌شود.

ایزدی با اشاره به اینکه برنامه‌ای گفت و گو محور نیز در حال تولید است، اظهار داشت: ویژه برنامه «سلوک سرخ» به تبیین آیات استنادی امام حسین (ع) در طول سفر به کربلا می‌پردازد. این برنامه کاری از گروه علوم قرآنی رادیو قرآن است که به تهیه کنندگی مونا توسلی از شب اول محرم تا شب سیزدهم ساعت ۱۸:۳۰ تقدیم شنوندگان می‌شود.

وی عنوان کرد: گروه تولید و تامین رادیو قرآن نیز ویژه برنامه «نور درخشان» را با موضوع سیره اهل بیت (ع)، امام حسین (ع)، امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) در ۴ نوبت و به مدت زمان ۵ دقیقه پخش خواهد کرد.

مدیر رادیو قرآن اضافه کرد: برنامه «مهنا» که ویژه نوجوانان است با آغاز ماه محرم مضمون و محتوای آن با حال و هوای این ایام تهیه و تقدیم نوجوانان می‌شود. بخش جدید در جهت شناخت بیشتر نوجوانان با امام حسین (ع) و پخش مداحی‌های نوجوانان سراسر کشور، روضه، همخوانی و تلاوت‌های ناب نوجوانان از جمله بخش‌های جدید این برنامه خواهد بود که پنجشنبه‌ها ساعت ۱۶:۲۵ با اجرای آلاء خامه یار و تهیه کنندگی زهرا خردمندنیک و نویسندگی نرگس فتحی پخش می‌شود.

ایزدی در پایان گفت: تلاوت‌های زیبا و مناسب با این ایام، نمایش‌های رادیویی ویژه ماه محرم، مقتل الحسین، سخنرانی‌های ناب از بزرگان از دیگر تدارکات رادیو قرآن در این ایام است که در ساعات مختلف تقدیم شنوندگان خواهد شد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود نوحه ضربت خوردن امام علی