مراحل بازسازی خانه از تخریب تا طراحی دکوراسیون


مراحل بازسازی خانه از تخریب تا طراحی دکوراسیون

در بازسازی منزل به نکاتی مانند طول عمر ساختمان، میزان خرابی، بخش‌های که به بازسازی نیاز دارند، بخش داخلی خانه و یا قسمت بیرونی، استقامت ساختمان، وضعیت لوله‌های آب و فاضلاب و به تمام این سوالات باید در هنگام شروع کار پاسخ داد.   تخریب و بازسازی دیوارها یکی از موارد مهمی که در بازسازی […]

0
(0)

در بازسازی منزل به نکاتی مانند طول عمر ساختمان، میزان خرابی، بخش‌های که به بازسازی نیاز دارند، بخش داخلی خانه و یا قسمت بیرونی، استقامت ساختمان، وضعیت لوله‌های آب و فاضلاب و به تمام این سوالات باید در هنگام شروع کار پاسخ داد.

تخریب و بازسازی دیوارها

یکی از موارد مهمی که در بازسازی باید به آن توجه شود دیوارهای نم گرفته و یا دیوارهای هستند که باید بر اساس طرح جابه‌جا شود.

باید به این نکته توجه کرد که اگر از عمر ساختمان شما گذشته باشد و فرسودگی جدی داشته باشد ممکن است مشکلات جدی برای شما به ارمغان بیاورد، باید به فکر بازسازی باشید، این نکته را نیز باید در نظر گرفت بازسازی خانه بر سلامت جسمی و روحی شما تاثیر بسیاری دارد.

در تخریب و یا بازسازی دیوارها دیوارهای حمال را تخریب نمیکنند زیرا در تحمل بار ساختمان نقش دارد راه‌هایی برای تخریب این دیوارها نیز وجود دارد اما قبل از آن باید با مهندسین مشورت کرد و طبق نظر آنها پیش رفت.

در تخریب دیوارهای نم دار و یا خراب لایه‌ی گچی دیوار تا حدی تراشیده میشود که این لایه کاملا از بین برود و به قسمت آجری دیوار برسیم و بعد از آن از نو گچ کاری و سفید کاری را انجام میدهیم و دیوار جدید را نمایان میکنیم.

مراحل بازسازی خانه از تخریب تا طراحی دکوراسیون

بازسازی سرویس ها

در مراحل بازسازی بعد از تخریب و بازسازی دیوارها نوبت به سرویس‌های بهداسشتی میرسد، نم گرفتگی دیوارها بیشتر به دلیل دیوارهای حمام و دستشویی میباشد که عایق رطوبتی آنها بعد از مدتی از بین میرود و کارایی خود را از دست میدهد؛ در نتیجه باید برای بازسازی این فضاها ابتدا کف سرویس‌ها را کنده و عایق کاری و قیرگونی را از کف شروع کنیم تا دیوارهایی که باعث ایجاد نم در نمای بیرونی میشوند را درست کنیم. البته عایق کاری دیوارها تنها مختص به این محیط نمیباشد.

مراحل بازسازی خانه از تخریب تا طراحی دکوراسیون

مراحل باسازی آشپزخانه

همانطور که میدانید آشپزخانه یکی از فضاهای مهمه خانه محسوب میشود و باید در طراحی آن دقت زیادی به خرج داد و همچنین امروزه با حذف اپن در فضای آشپزخانه علاوه بر بزرگ دیده شدن فضای خانه باعث جلوه و تاثیر بیشتر این فضا بر خانه میشود. همچنین اگر میخواهید جای آشپزخانه را تغییر دهید نکته‌ای که باید به آن توجه کرد عایق کاری آشپزخانه میباشد؛ بنابراین در طراحی فضای آشپزخانه و کابینت آشپزخانه باید وسواس زیادی به خرج دهید.

مراحل بازسازی خانه از تخریب تا طراحی دکوراسیون

مرمت سقف‌ها و ستون

یکی دیگر از فضاهای مهم در مراحل بازسازی، سقف کاذب و یا ستون‌های فلزی با پوشش گچ میباشد. ستون‌هایی که باید مقاومت بیشتری داشته باشند را باید مقاوم سازی کنیم.

سقف‌هایی که در اثر ریزش برف و یا باران ترک خورده‌اند و یا گچ ریختگی دارند باید مرمت شوند و همینطور در خانه‌های ویلایی و یا در آپارتمان‌هایی که طبقه‌ی آخر هستند که ممکن است در اثر برف و ریزش باران دچار نم گرفتگی و یا ایجاد ترک شود باید عایق کاری شود.

مراحل بازسازی خانه از تخریب تا طراحی دکوراسیون

سقف کاذب

در عملیات تخریب و بازسازی ممکن است به دنبال ارتفاع دادن به سقف خانه باشیم و بخواهیم سقف کاذب اجرا شده‌ی قبلی را تخریب کنیم و باعث افزایش ارتفاع سقف شویم و یا با اضافه کردن این نوع سقف‌ها با تخریب طرح‌های قبلی ممکن است لوله‌ها و سیم کشی‌های سقف دیده شوند و با اجرای سقف کاذب و کناف کشی جدید این موارد پوشش داده میشود.

تعویض پنجره‌ها

در بازسازی فضای خانه تعویض پنجره‌ها نیز در بهینه سازی انرژی در خانه و از نظر گرمایشی و سرمایشی و کاهش سر و صدا و زیبایی مخصوصا از نمای بیرون ساختمان تاثیر بالایی دارد.

طراحی دکوراسیون داخلی

بعد از عملیات تخریب و بازسازی نوبت به طراحی و دکوراسیون میرسد که بنا به سلیقه‌ی شما و نوع دکوراسیون طراحی و اجرا میشود، که شامل موارد زیر میباشد:

اجرا و نصب کاغذ دیواری، نور پردازی، اجرای کابینت، کمد دیواری‌ها، طراحی دیوار tv room و تمام مواردی که شما در طراحی دکوراسیون به آن نیاز دارید.

مراحل بازسازی خانه از تخریب تا طراحی دکوراسیون

جهت بازسازی منزل و انواع ساختمان و طراحی و اجرای انواع کابینت ، سقف ، کفپوش و مشاوره و استعلام قیمت با مجموعه ساختمانی پرهام تماس بگیرید.

تلفن: ۰۲۱۷۶۷۱۰۸۹۸
موبایل: ۰۹۱۲۰۲۸۵۶۳۵

این پست چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی یک ستاره کلیک کنید!

ثبت امتیاز

امتیاز مطلب 0 / 5. تعداد رای دهندگان: 0

تاکنون کسی رأی نداده است! اولین کسی باشید که به این مطلب رای می‌دهید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دکوراسیون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ثروت هنگفت رئیس سامسونگ اعلام شد/ عکس