معروف ترین و خاطره‌انگیزترین تلفن های همراه تاریخ


معروف ترین و خاطره‌انگیزترین تلفن های همراه تاریخ

گجت نیوز در این مطلب با ما همراه باشید تا نگاهی به معروف ترین تلفن های همراه تاریخ بیاندازیم؛ شاید باور نکنید که این کامپیوترهای جیبی شگفت‌انگیز 50 سال پیش وجود خارجی نداشتند! در ادامه قصد داریم تا خاطره‌انگیزترین و معروف ترین تلفن های همراه تاریخ را بررسی کنیم. تنها 45 سال از ساخت اولین موبایل‌ جهان... نوشته معروف ترین و خاطره‌انگیزترین تلفن...

در این مطلب با ما همراه باشید تا نگاهی به معروف ترین تلفن های همراه تاریخ بیاندازیم؛ شاید باور نکنید که این کامپیوترهای جیبی شگفت‌انگیز ۵۰ سال پیش وجود خارجی نداشتند!

در ادامه قصد داریم تا خاطره‌انگیزترین و معروف ترین تلفن های همراه تاریخ را بررسی کنیم. تنها ۴۵ سال از ساخت اولین موبایل‌ جهان می‌گذرد و در کمال تعجب می‌بینیم که با گذشت مدتی کوتاه، گجت‌های مورد نظر به سطحی از پیشرفت رسیده‌اند که باور آن برای بسیاری از مخاطبان غیر ممکن است.

بیش از ۴۵ سال پیش مهندس آمریکایی، مارتین کوپر (Martin Cooper) که به عنوان محقق برای شرکت موتورولا کار می‌کرد، اولین تماس تلفنی دنیا به وسیله یک تلفن بدون سیم را انجام داد. کوپر در آن زمان از یک خیابان شلوغ در شهر نیویورک، به رقیب خودش در کمپانی بل لبز زنگ زد و از این طریق موفقیت تلاش‌های بی‌وقفه خود برای ساخت تلفن‌های همراه را اعلام کرد.

بعدها کوپر گفت که به دست گرفتن یک تلفن بدون سیم و تماس گرفتن به هنگام راه رفتن توجه تمامی رهگذران را جلب می‌کرد و کسی باورش نمی‌شد که بتوان هم‌زمان با راه رفتن، با تلفن صحبت کرد؛ در واقع در سال ۱۹۷۳ هیچ تلفن بدون سیمی در جهان وجود نداشت.

علاوه بر بل لبز، کوپر تماس‌های بسیاری را در آن روز تاریخی برقرار کرد و با تلفن همراه خود که هم‌اکنون با نام موتورولا دایناتک (Motorola DynaTAC) شناخته می‌شود، تا جایی که می‌توانست خبر موفقیتش را به دیگران اعلام کرد. این گوشی موبایل در حدود یک کیلوگرم وزن داشت و هم‌اکنون می‌بینیم که با گذشت چیزی در حدود ۵ دهه، وزن اسمارت‌فون‌های ما به یک دهم این مقدار رسیده است.

معروف ترین تلفن های همراه

با این تفاسیر، قصد داریم تا نگاهی به معروف ترین تلفن های همراه تاریخ بیاندازیم و مسیر نسبتا کوتاه و شگفت‌انگیز رسیدن ایده مارتین کوپر به تلفن‌های هوشمند کنونی را بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

موتورولا دایناتک

معروف ترین و خاطره‌انگیزترین تلفن های همراه تاریخمعروف ترین و خاطره‌انگیزترین تلفن های همراه تاریخ

کوپر و تلفن معروف دایناتک

اولین نمونه تلفن دایناتک در سال ۱۹۷۳ عرضه شد و این گجت قدیمی هیچ نمایشگری نداشت؛ در دهه ۸۰ میلادی تلفن‌های همراه موتورولا توجه عموم مردم را به خود جلب کردند و در فیلم‌های معروف و پرفروش هم استفاده از موبایل به عنوان روشی برای نمایش ثروت و قدرت رایج شد.

در طول ده سال پس از ساخت اولین مورد از معروف ترین تلفن های همراه، کمپانی موتورولا گوشی‌های زیادی را به بازار عرضه کرد، اما بهترین مدل عرضه شده در آن زمان، مربوط به سال ۱۹۸۳ بود و این کمپانی با قرار دادن یک نمایشگر به کاربر این امکان را داد تا حداقل شماره وارد شده در تلفن را ببیند.

با یک بار شارژ کامل، گوشی معروف موتورولا امکان ۶۰ دقیقه مکالمه را به کاربر می‌داد و پس از خالی شدن باتری هم گجت باید ۱۰ ساعت شارژ می‌شد. البته گزینه شارژ سریع یک ساعته هم با خرید لوازم جانبی گوشی ارائه شده بود.

موتورولا ۴۵۰۰ ایکس

معروف ترین و خاطره‌انگیزترین تلفن های همراه تاریخ

معروف ترین و خاطره‌انگیزترین تلفن های همراه تاریخ

در سال ۱۹۸۶، موتورا یک مورد دیگر از معروف ترین تلفن های همراه تاریخ را با نام موتورولا ۴۵۰۰ ایکس (Motorola 4500x)، به بازار عرضه کرد؛ همان‌طور که در عکس بالا می‌بینیم، ابعاد این موبایل به اندازه یک کیف کوچک بود و کمپانی سازنده هم آن را برای استفاده در اتومبیل‌ها عرضه کرده بود. شاید در فیلم‌های قدیمی دیده باشید که برخی ماشین‌های لوکس درون خود یک تلفن هم داشتند. در واقع فرهنگ اضافه کردن تلفن به اتومبیل‌ها از سال ۱۹۸۶ رایج شد.

البته تلفن ۴۵۰۰ ایکس تنها درون خودرو قابل استفاده نبود و کاربر می‌توانست آن را با خود جابه‌جا کرده و به جلسه‌های مهم یا داخل محل کارش ببرد. با اینکه در فیلم‌های هالیوودی استفاده از گوشی دایناتک رایج‌تر بود، در دنیای واقعی کاربران استفاده از این مورد از لیست ما را ترجیح می‌دادند؛ با اینکه حمل تلفن مورد نظر نیازمند بازوهایی قدرتمند بود، خرید یک دستگاه موتورولا ۴۵۰۰ ایکس در دهه ۸۰ بسیار منطقی‌تر از هر تلفن همراه دیگری به نظر می‌رسید.

فیلیپس سی ۱۲

معروف ترین و خاطره‌انگیزترین تلفن های همراه تاریخ

معروف ترین و خاطره‌انگیزترین تلفن های همراه تاریخ

این عکس مربوط به یکی دیگر از خاطره‌انگیزترین و معروف ترین تلفن های همراه ساخته شده است؛ کمپانی فیلیپس در دهه ۹۰ تلفن‌های همراه می‌ساخت و مدل فیلیپس سی ۱۲ (Philips C12) هم برگ برنده این شرکت در مقابل سایر رقبا به حساب می‌آمد. در آن زمان فیلیپس این مدل را بیشتر از همه در شبکه ارتباطی “BT Cellnet” بریتانیا عرضه کرده بود.

نکات جالب‌توجهی که این گجت دهه ۹۰ را از سایر محصولات مشابه متمایز می‌کرد، توانایی ذخیره ۱۰ پیام متنی و همچنین آنتن کوچکی بود که به صورت پیچی به قسمت بالایی دستگاه متصل می‌شد. حتی برخی کاربران شایعه‌ای در مورد افزایش اعتبار حساب تلفن همراه به وسیله فیلیپس سی ۱۲ پخش کرده بودند؛ گفته شده که اگر کاربران دکمه ۵ تلفن را برای چند ثانیه نگه می‌داشتند، اعتبار حساب آن‌ها ۱۰ پوند بیشتر می‌شد.

معروف ترین تلفن های همراه تاریخ؛ نوکیا ۳۳۱۰

معروف ترین و خاطره‌انگیزترین تلفن های همراه تاریخ

معروف ترین و خاطره‌انگیزترین تلفن های همراه تاریخ

کمپانی موفق نوکیا با عرضه مدل نوکیا ۳۳۱۰ (Nokia 3310) در سال ۲۰۰۰، محصولی را در اختیار خریداران قرار داد که به خاطر راحتی استفاده محبوبیت زیادی کسب کرد. نوکیا این گوشی را با توجه ویژه‌ای به علائق خریداران طراحی کرده بود و در اوایل دهه اول قرن ۲۱، نوکیا ۳۳۱۰ تقریبا در دست هر کسی دیده می‌شد؛ در واقع موقعیت حال حاضر کمپانی اپل در بازار تلفن‌های هوشمند، زمانی متعلق به نوکیا و گجت معروف ۳۳۱۰ بود.

تا به امروز نوکیا ۱۲۶ میلیون دستگاه از این موبایل‌ها را به فروش رسانده می‌توان گفت که گجت نوکیا ۳۳۱۰ به عنوان یکی از پرفروش‌ترین و معروف ترین تلفن های همراه جهان شناخته می‌شود.

مقاومت این گوشی به حدی بود که حتی تا به امروز جک‌های زیادی در مورد آن گفته می‌شوند و به علاوه، ظرفیت بالای باتری و کیفیت مناسب تماس‌ها و آنتن دهی باعث شد تا ۳۳۱۰ همیشه در یاد و خاطر خریداران باقی بماند.

نکات مهم دیگری باعث تمایز این محصول شده بودند که بازی “Snake 2” یکی از آن‌ها بود. همچنین، نوکیا این امکان را فراهم کرده بود که خریداران با پرداخت مبلغ بیشتری کیس و پوشش این موبایل را تغییر دهند. در واقع بازار لوازم جانبی تلفن‌های همراه از آن زمان رونق گرفت.

اریکسون تی ۲۸

معروف ترین و خاطره‌انگیزترین تلفن های همراه تاریخ

معروف ترین و خاطره‌انگیزترین تلفن های همراه تاریخ

یکی دیگر از موارد لیست معروف ترین تلفن های همراه به خاطر طراحی جم و جور و باریکش موفق بود؛ اریکسون تی ۲۸ (Ericsson T28) برخلاف محصولات زمان خود بسیار باریک و خوش‌ساخت بود، اما نمایشگر باریک و تک خطی این گجت خواندن نوشته‌ها را کمی سخت می‌کرد.

همان‌طور که اشاره شد، با وزن ۸۱ گرم، اریکسون تی ۲۸ کوچک‌ترین، سبک‌ترین و نازک‌ترین تلفن همراه زمان خود بود و کمپانی قدیمی اریکسون با عرضه این محصول، آغازگر تلاش‌های سایر تولید کنندگان برای ساخت محصولی بود که به راحتی در جیب جا شود و وزن چندان زیادی هم نداشته باشد.

معروف ترین تلفن های همراه تاریخ؛ اریکسون تی ۶۸

معروف ترین و خاطره‌انگیزترین تلفن های همراه تاریخ

معروف ترین و خاطره‌انگیزترین تلفن های همراه تاریخ

در سال ۲۰۰۱ کمپانی اریکسون محصولی به نام اریکسون تی ۶۸ (Ericsson T68) را به عنوان اولین موبایل دارای نمایشگر رنگی این کمپانی به بازار عرضه کرد. صفحه مورد نظر با رزلوشن ۱۰۱ در ۸۰ و قابلیت نمایش ۲۵۶ رنگ، در میان رقبای بازار تلفن‌های همراه می‌درخشید.

یک سال بعد، شرکت سونی مالکیت محصولات مورد نظر را بر عهده گرفت و تحت برند سونی اریکسون، تلفن همراه تی ۶۸ آی (T68i) به عنوان یکی از اولین موبایل‌های دارای دوربین به فروش رسید. البته برخلاف آنچه تصور می‌کنیم، دوربین این گجت به بدنه متصل نبود و خریداران می‌توانستند به عنوان وسیله‌ای جانبی دوربین را به گوشی متصل کرده و از این قابلیت آوانگارد آن دوران بهره ببرند.

بلک‌بری ۶۲۳۰

معروف ترین و خاطره‌انگیزترین تلفن های همراه تاریخ

معروف ترین و خاطره‌انگیزترین تلفن های همراه تاریخ

تصور منتظر بودن در فرودگاه برای رسیدن زمان پرواز و چک کردن ایمیل‌ها در سال ۲۰۰۳ به حدی غیر معمول و عجیب و غریب بود که تلفن همراه بلک‌بری ۶۲۳۰ (BlackBerry 6230) با ارائه چنین امکانی در آن دوران، سهم قابل توجهی از بازار موبایل‌ها را به خود اختصاص داد.

هم‌اکنون با دسترسی داشتن به اسمارت‌فون‌های ارزان قیمت می‌توان در هر مکانی با اتصال به اینترنت ایمیل‌ها را چک کرد و با سراسر دنیا در ارتباط بود. با این تفاسیر، بلک‌بری ۶۲۳۰ به عنوان یکی از معروف ترین تلفن های همراه ساخته شده، جزو اولین محصولاتی بود که چنین قابلیت‌هایی را در اختیار خریداران قرار داد. به علاوه، کمپانی بلک‌بری با ساخت کیبوردی که در عکس بالا می‌بینیم، دردسرهای فراوان تایپ کردن با دکمه‌های موبایل‌های قدیمی را از بین برد و از همان ابتدا یکی از نکات کلیدی تبلیغات محصول، امنیت بالای ارسال و دریافت ایمیل با این دستگاه‌ها بود.

معروف ترین تلفن های همراه تاریخ؛ سونی اریکسون وی ۸۰۰

معروف ترین و خاطره‌انگیزترین تلفن های همراه تاریخ

معروف ترین و خاطره‌انگیزترین تلفن های همراه تاریخ

سونی اریکسون وی ۸۰۰ (Sony Ericsson V800) به عنوان یک موبایل تاشو، یکی از اولین گوشی‌هایی بود که فناوری ارتباطی ۳ جی (۳G) را به بریتانیا آورد و شرکت ارتباطی فودافون (Vodafone) هم با حمایت از این محصول، سود زیادی را از طریق ارائه سرویس‌های ۳ جی به خریداران کسب کرد.

این محصول در سال ۲۰۰۴ به فروش رسید و دوربین ۱.۳ مگاپیکسلی آن با قابلیت چرخش، این امکان را به کاربر می‌داد که با سایر مخاطبانش تماس تصویری برقرار کند.

خود دستگاه با حافظه داخلی ۷ مگابایت فضای ذخیره زیادی را به خریداران ارائه می‌کرد، اما سونی اریکسون امکان استفاده از کارت‌های حافظه را هم به محصولش اضافه کرده بود و از این طریق می‌شد ظرفیت مورد نظر را به ۱۶ مگابایت رساند.

شاید چنین حجمی در حال حاضر خنده‌دار به نظر برسد، اما در دوران عرضه سونی اریکسون وی ۸۰۰ این قابلیتی شگفت‌انگیز بود و همچنین، عدم نیاز به دانلود و نصب اپلیکیشن‌های گوناگون باعث می‌شد تا کاربر نیاز چندانی به حافظه بیشتر نداشته باشد.

موتورولا ریزر وی ۳

معروف ترین و خاطره‌انگیزترین تلفن های همراه تاریخ

معروف ترین و خاطره‌انگیزترین تلفن های همراه تاریخ

تا قبل از ساخت موتورولا ریزر وی ۳ (Motorola Razr V3) در سال ۲۰۰۴، تقریبا تمامی موبایل‌های بازار حجیم و سنگین بودند، چرا که ارائه تمامی امکانات متحیر کننده آن دوران در یک گجت نیازمند اشغال کردن فضای نسبتا زیادی بود.

با این حال کمپانی موتورولا با ارائه این تلفن همراه تاشو، یکی از اولین شرکت‌هایی بود که به جنبه زیبایی موبایل‌ها اهمیت نشان داد و در کنار تمامی قابلیت‌های مورد انتظار، محصولی با ظاهر شیک و جم و جور را ارائه کرد. البته انتقادهای زیادی در مورد رابط کاربری این گجت مطرح شده بود، اما ظاهر زیبای آن کافی بود تا علاقه‌مندان زیادی پول خود را روی این مورد از معروف ترین تلفن های همراه ساخته شده صرف کنند.

ال جی شکلات

معروف ترین و خاطره‌انگیزترین تلفن های همراه تاریخ

معروف ترین و خاطره‌انگیزترین تلفن های همراه تاریخ

علاوه بر مورد قبلی لیست، کمپانی ال جی هم با ارائه محصولاتی در رنگ‌های مختلف از جمله صورتی، سر و صدای زیادی به پا کرد؛ ال جی شکلات (LG Chocolate) که با نام رسمی کی جی ۸۰۰ (KG800) هم شناخته می‌شود، تنوع رنگی جالب‌توجهی داشت و گوشی دارای رنگ اصلی ارائه شده، در بسته‌هایی فروخته می‌شد که بوی شکلات می‌دادند.

با این تفاسیر ال جی شکلات صورتی رنگ گجتی بود که به کار گیری رنگ مورد نظر را در ساخت انواع گجت‌ها برای زنان و دختربچه‌ها جا انداخت. ال جی با ارائه این محصول سود زیادی را از آن خود کرد و در میان تمامی تلفن‌های همراه ساخته شده توسط این کمپانی، هیچ کدام به غیر از نکسوس ۴ (Nexus 4) به موفقیت ال جی شکلات نرسیده‌اند. البته طرفداران موفقیت نکسوس ۴ را بیشتر از ال جی، به کمپانی گوگل نسبت داده‌اند.

موتورولا روکر ای ۱

معروف ترین و خاطره‌انگیزترین تلفن های همراه تاریخ

معروف ترین و خاطره‌انگیزترین تلفن های همراه تاریخ

پس از ارائه ریزر، کمپانی موتورولا موفقیت‌های متعددی را تجربه کرد و مورد بعدی لیست معروف ترین تلفن های همراه ساخته شده هم به این کمپانی مربوط می‌شود؛ موتورولا روکر ای ۱ (Motorola Rokr E1) محصولی ساخته شده با همکاری کمپانی اپل بود و برخی آن را به عنوان اولین آیفون جهان می‌شناسند.

ایده ساخت این گجت اتصال آن به سرویس آی تونز اپل و دانلود ۱۰۰ ترانه روی تلفن همراه بود. همان‌طور که بسیاری از منتقدان پیش‌بینی کرده بودند، روکر ای ۱ محصول موفقی نبود و قابلیت آن برای ذخیره ۱۰۰ آهنگ در مقایسه با ظرفیت شگفت‌انگیز آی پاد اپل (iPod) طرفداران را هیجان‌زده نکرد.

بعد از این اتفاق حدودا دو سال طول کشید تا اپل اولین ورژن آیفونی که امروز می‌شناسیم را به بازار عرضه کند.

نوکیا ان ۹۵

معروف ترین و خاطره‌انگیزترین تلفن های همراه تاریخ

معروف ترین و خاطره‌انگیزترین تلفن های همراه تاریخ

قبل از موفقیت شگفت‌انگیز آیفون اپل، کمپانی نوکیا در اوج موفقیت بازار تلفن‌های همراه و اسمارت‌فون‌ها بود و نوکیا ان ۹۵ (Nokia N95) هم به عنوان محصولی فراتر از زمان خود، به گجتی تبدیل شد که همه می‌خواستند یکی از آن را داشته باشند.

در میان ویژگی‌هایی که این گجت را به یک تلفن هوشمند معروف و محبوب تبدیل کرد می‌توان به مرورگر اینترنت، جی پی اس، دوربین ۵ مگاپیکسلی و ویژگی‌های قابل توجه دیگر اشاره کرد. نوکیا ان ۹۵ در سال ۲۰۰۷ عرضه شد و با بهره بردن از سیستم عامل سیمبین ۹.۲ (Symbian OS 9.2)، امکان استفاده از اینترنت به کمک مرورگرها و همچنین دانلود اپلیکیشن‌ها را فراهم کرد.

امکان اضافه کردن کارت حافظه به این گجت هم روندی از ارائه امکان افزایش حافظه تلفن‌های هوشمند را آغاز کرد که تا به امروز شاهد آن هستیم.

معروف ترین تلفن های همراه ساخته شده؛ آیفون

معروف ترین و خاطره‌انگیزترین تلفن های همراه تاریخ

معروف ترین و خاطره‌انگیزترین تلفن های همراه تاریخ

شاید بتوان گفت که اولین آیفون (iPhone) کمپانی اپل معروف‌ترین و خاطره‌انگیزترین تلفن همراه کل تاریخ این گجت است؛ این اسمارت‌فون تمرکز محصولات مورد نظر را از امکان برقراری تماس تلفنی به انجام رنج گسترده‌ای از کارهای متفاوت تغییر داد، اما اولین مدل از این خط تولید با آیفون‌های امروزی بسیار متفاوت بود. متاسفانه این گجت کمی کند بود و قابلیت‌هایی مانند کات و پیست فایل‌ها و استفاده از اپلیکیشن‌هایی غیر از اپ‌های اپل را نداشت.

با این وجود کمپانی مورد نظر با ادغام قابلیت‌های گجت پخش موسیقی آی پاد و امکان برقراری تماس تلفنی، خود را به قدرتمندترین و موفق‌ترین کمپانی تکنولوژیکی جهان تبدیل کرد و محصول و ایده‌ای را به بازار عرضه کرد که تا به امروز از مد نیافتاده است. به علاوه قابلیت‌های محدود نرم‌افزاری آیفون آغازگر دنیایی برای توسعه دهندگان نرم‌افزاری بود که هم‌اکنون به مجموعه‌هایی از اپلیکیشن‌ها و قابلیت‌هایی تبدیل شده که نه تنها در تلفن‌های هوشمند، بلکه در سایر گجت‌ها هم شاهد آن هستیم.

موتورولا اورا

معروف ترین و خاطره‌انگیزترین تلفن های همراه تاریخ

معروف ترین و خاطره‌انگیزترین تلفن های همراه تاریخ

مهم‌ترین دلیل معروفیت موتورولا اورا (Motorola Aura) ظاهر عجیب و غریب آن بود؛ طراحی این گجت حتی از جالب‌ترین طراحی‌های کمپانی نوکیا هم سر و صدای بیشتری به پا کرد و در زمان عرضه این محصول با قیمت تقریبی ۱۵۰۰ دلار در آمریکا، هیچ تلفن همراه دیگری تا این حد لوکس، گران‌قیمت و عجیب و غریب نبود.

بدنه این گوشی از فولاد ضد زنگ بود و در زمان تولید، موتورولا ادعا می‌کرد که ساخت سیستم مخصوص چرخش صفحه حدودا ۲ هفته زمان می‌برد؛ نمایشگر گرد وسط گجت هم با یک لنز سوئیسی محافظت می‌شد.

معروف ترین تلفن های همراه تاریخ؛ آیفون ۴

معروف ترین و خاطره‌انگیزترین تلفن های همراه تاریخ

معروف ترین و خاطره‌انگیزترین تلفن های همراه تاریخ

بسیاری از متخصصان می‌گویند که آیفون ۴ (iPhone 4) اپل عصر جدیدی از طراحی‌های تلفن‌های هوشمند را آغاز کرد؛ با داشتن تجربه ساخت سه ورژن قبلی گوشی‌های آیفون، اپل با ارائه این محصول برای اولین بار استفاده از لبه‌های تیز، نمایشگر بزرگ و طراحی که به گجت احساس پیشرفت و قدرت می‌داد را جا انداخت.

همان‌طور که انتظار می‌رود این مورد از لیست معروف ترین تلفن های همراه سریعا به پرفروش‌ترین اسمارت‌فون دوران خود تبدیل شد و همانند سایر محصولات اپل، کمپانی‌های دیگری مانند هواوی هم با الهام گرفتن از این گجت، محصولات پرفروش دیگری را ساختند.

گلکسی نوت سامسونگ

معروف ترین و خاطره‌انگیزترین تلفن های همراه تاریخ

معروف ترین و خاطره‌انگیزترین تلفن های همراه تاریخ

در زمان ارائه تلفن هوشمند گلکسی نوت سامسونگ (Samsung Galaxy Note) بسیاری تصور می‌کردند که هیچ کس علاقه‌ای به خرید چنین گجت بزرگی ندارد، اما فروش این اسمارت‌فون نشان داد که کمپانی سامسونگ بهتر از رقبای خود با بازار تلفن‌های هوشمند و علائق خریداران آشنا است.

بعدها این نوع گجت‌ها با نام فبلت، به عنوان ترکیبی از تلفن‌های همراه و تبلت، شناخته شدند و گلکسی نوت سامسونگ هم آغازگر جریانی بود که تا به امروز ادامه دارد؛ جریان ساخت اسمارت‌فون‌هایی با صفحات بزرگ که در بین اکثر خریداران محبوب هستند و حداکثر نیازهای خریداران را به عنوان گجت‌های چندرسانه‌ای برطرف می‌کنند.

گلکسی اس ۳ سامسونگ

معروف ترین و خاطره‌انگیزترین تلفن های همراه تاریخ

معروف ترین و خاطره‌انگیزترین تلفن های همراه تاریخ

کمپانی سامسونگ با ارائه گلکسی اس ۲، تسلط اپل در بازار تلفن‌های هوشمند را به چالش کشید و گجتی اندرویدی را به علاقه‌مندان ارائه کرد که دارای نمایشگری بزرگ و قابلیت‌های بیشتری بود.

با این حال طراحی گلکسی اس ۳ سامسونگ (Samsung Galaxy S3) به حدی منحصر به فرد بود که آن را در لیست معروف ترین تلفن های همراه ساخته شده قرار می‌دهد. مهم‌ترین ویژگی این طراحی خطوط منحنی و ظاهر خمیده‌ای بوده که تا به امروز در میان اکثر محصولات دیگر سامسونگ دیده می‌شود.

می‌توان گفت که ساخت این محصول نقطه تغییری در طراحی‌های سامسونگ بود و حتی فروش گلکسی اس ۳ از آیفون ۴ هم بیشتر شد.

گلکسی اس ۶ اج

معروف ترین و خاطره‌انگیزترین تلفن های همراه تاریخ

معروف ترین و خاطره‌انگیزترین تلفن های همراه تاریخ

کمتر طراحی‌هایی هستند که در دنیای ساخت گجت‌ها، در گذر زمان موفقیت خود را حفظ می‌کنند؛ گوشی‌های سری اس سامسونگ از این دسته طراحی‌ها بهره می‌برند و این مورد از لیست ما، یعنی گلکسی اس ۶ اج سامسونگ (Samsung Galaxy S6 Edge) هم‌چنین طراحی دارد.

این محصول برای اولین بار ایده نمایشگر آبشاری را با ضمانت کارایی بالا و بهتر کردن تجربه خریداران، ارائه کرد. البته ایده مورد نظر با موفقیت چندانی همراه نبود و با اینکه بسیاری از خریداران به نمایشگر آبشاری واکنش مثبت نشان دادند، می‌بینیم که سامسونگ رفته‌رفته در حال بازگشت به استفاده از نمایشگرهای تخت قبلی خود بوده و ایده مورد نظر رو به فراموشی است.

با این حال خلاقیت به خرج رفته در ساخت این محصول و به کار بردن نمایشگر آبشاری باعث شده تا بسیاری گلکسی اس ۶ اج را به عنوان یکی از معروف ترین تلفن های همراه ساخته شده بشناسند.

آیفون ایکس آر

معروف ترین و خاطره‌انگیزترین تلفن های همراه تاریخ

معروف ترین و خاطره‌انگیزترین تلفن های همراه تاریخ

عرضه آیفون ایکس (iPhone X) به عنوان محصولی برای جشن گرفتن دهمین سال عرضه اولین آیفون، جنجال‌های زیادی را به پا کرد؛ نمایشگر مخصوص این محصول که لبه منحصر به فردی را در بالای خود داشت، توسط بسیاری از کارشناسان مورد انتقاد قرار گرفت، اما در مدتی کوتاه دیدیم که گجت مورد نظر ایده چنین نمایشگرهایی را به راحتی در دنیای تلفن‌های هوشمند جا انداخت و طراحی نمایشگر جدیدترین دیوایس‌های ساخته شده را تحت تاثیر قرار داد.

با این تفاسیر، اسمارت‌فون آیفون ایکس آر (iPhone X) را به دلیل قیمت ارزان‌تر و علاقه خریداران به این گجت، به عنوان آخرین مورد لیست معروف ترین تلفن های همراه انتخاب کرده‌ایم.

عرضه این محصول در رنگ‌های مختلف به خریداران این امکان را داده تا نسبت به گذشته قدرت انتخاب بیشتری داشته باشند و برخورداری از بهترین امکانات آیفون ایکس در کنار قیمت پایین‌تر، باعث شده تا آیفون ایکس آر تقریبا در دست تمامی کاربران بسیاری از کشورها دیده شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در