نوبخت: ابرپروژه راه‌آهن اردبیل - میانه تا پایان دولت بهره‌برداری می‌شود


نوبخت: ابرپروژه راه‌آهن اردبیل - میانه تا پایان دولت بهره‌برداری می‌شود

اردبیل - ایرنا - معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: اجرای ابرپروژه راه‌آهن اردبیل - میانه با توجه به صعب‌العبور بودن مسیر و سختی کار افتخاری برای نظام و دولت است که تا پایان دولت دوازدهم بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش ایرنا، محمدباقر نوبخت روز دوشنبه در جریان بازدید از عملیات ریل‌گذاری این پروژه بیان کرد: این طرح به هیچ وجه با کمبود منابع مالی روبرو نبوده و مصمم هستیم آن را بعنوان یکی از اقدامات افتخارآمیز دولت تدبیر و امید به نتیجه رسانده و به مرحله بهره‌برداری برسانیم.

وی با بیان اجرای طرح‌های ریلی متعدد در کشور در دولت تدبیر و امید اظهارداشت: با وجود تردیدهایی که درباره به نتیجه رسیدن راه‌آهن کرمانشاه ، همدان ، گیلان ، ارومیه و راه‌آهن تبریز - بستان‌آباد وجود داشت ، دولت تدبیر و امید این پروژه‌های بزرگ را عملیاتی و به نتیجه رساند و درباره راه‌آهن اردبیل هم چنین خواهد شد.

نوبخت گفت: کار در پروژه ۱۷۵ کیلومتری راه‌آهن اردبیل - میانه باید از دو جبهه سرعت گیرد و با توجه به نبود مشکل اعتباری، بهانه‌ای برای تکمیل و به نتیجه نرسیدن آن در این دولت وجود ندارد.

علی نیکزاد ، نایب رییس مجلس شورای اسلامی نیز در جریان این بازدید گفت: به خاطر برخی کاستی‌ها عملیات اجرایی راه‌آهن اردبیل - میانه بسیار طولانی شده و ما خواهان این هستیم که این پروژه در سال ۱۴۰۰ و تا پایان دولت دوزادهم بعنوان یادگاری این دولت افتتاح و بهره‌برداری شود.

وی بیان کرد: در تمام جلسات با معاون رییس‌جمهوری و وزیر راه و شهرسازی توافق شده که ۱۰۰ کیلومتر روسازی پروژه ، عملیات زیرسازی و احداث هفت ایستگاه مسیر امسال به اتمام برسد و با توجه به تامین مالی طرح مشکلی در این زمینه وجود نخواهد داشت.

حجت‌الاسلام سیدکاظم موسوی ، رییس مجمع نمایندگان استان اردبیل هم گفت: این جای خوشحالی است که دولت مصمم به پایان رساندن راه‌آهن اردبیل - میانه پس از حدود ۲۰ سال بلاتکلیفی است و مردم استان اردبیل چشم انتظار شنیدن سوت قطار بوده و انتظار می‌رود که این مهم در زمان این دولت انجام پذیرد.

وی بیان کرد: البته تنها رسیدن قطار به اردبیل کافی نیست و این راه‌آهن باید تا پارس آباد و اتصال به جمهوری آذربایجان و کشورهای قفقاز تداوم یابد.

صدیف بدری ، نماینده مردم اردبیل ، نیر، نمین و سرعین و عضو کمیسیون عمران مجلس نیز گفت: برای اجرای این طرح در هفت سال گذشته زحمات زیادی کشیده شده و انصاف نیست که این طرح در دولت دوازدهم به پایان نرسد.

وی همچنین از زحمات استاندار اردبیل در زمینه تسریع در عملیات اجرایی راه‌آهن اردبیل - میانه تقدیر و اظهارامیدواری کرد که این پروژه در اوایل سال ۱۴۰۰ به نتیجه برسد.

مهندس خطیبی مجری پروژه راه‌آهن اردبیل - میانه نیز در گزارشی از وضعیت اجرای طرح گفت: تاکنون ۲۳ کیلومتر از مسیر راه‌آهن اردبیل - میانه ریل‌گذاری شده و این میزان امسال به ۱۰۰ کیلومتر خواهد رسید.

وی با بیان اینکه طرح راه‌آهن اربیل - میانه یکی از سخت‌ترین طرح‌های ریلی کشور می‌باشد، افزود: در این مسیر ۶۲ دستگاه تونل با طول ۲۴.۵ کیلومتر وجود دارد که ۲۲.۵ کیلومتر آن حفاری شده و در ۱۶ کیلومتر آن نیز لاینیگ صورت گرفته و پیشرفت فیزیکی زیرسازی طرح نیز از ۸۵ درصد عبور کرده است.

وی بیان کرد: سه ایستگاه فیروزآباد، گنجگاه و مهماندوست در مسیر طرح ۳۵ درصد و ایستگاه اردبیل نیز ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و این ایستگاه‌ها نیز امسال تکمیل و بهره‌برداری می‌شوند.

وی ابرازامیدورای کرد که پروژه راه‌آهن اربیل - میانه در دولت دوازدهم به بهره‌برداری برسد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر | تیپ خاص و متفاوت زنان یگان ویژه در رژه روز ارتش