آیا می توان سنبل آبی را در خانه پرورش داد؟


آیا می توان سنبل آبی را در خانه پرورش داد؟

سنبل آبی گیاه آبزی مقاومی است که می توانید آن را برای سم زدایی محیط اطراف خود پرورش دهید.

آیا می توان سنبل آبی را در خانه پرورش داد؟

به گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سنبل آبی گیاهی شناور از مناطق بومی آمریکای جنوبی است که به سرعت رشد می‌کند.این گیاه معمولا در آب‌های راکد رشد می‌کند و دارای برگ‌های گسترده، ضخیم، براق که در سطح آب شناور است. سنبل آبی در اطراف و کنار رودخانه‌ها فراوان دیده می‌شود، گل‌های این گیاه به رنگ آبی که نسبت به گرما بسیار حساس است و می‌توان گفت طاقت آن در سرما بیشتر از گرماست.

اگر این گیاه را در آکواریوم، حوض محیط زندگی خود پرورش دهید می‌تواند به تمیزی و تامین اکسیژن محیط خود کمک کند.

نگهداری از سنبل آبی

هوای آزاد و نور متوسط برای این گیاه مناسب است همچنین دمای شبانه نباید خیلی بالاتر از دمای روزانه باشد، سنبل آبی اغلب طول تابستان را گل می‌دهد؛ ماندگاری گل‌ها کم و در حدود یک روز است. این گیاه بسیار مقاوم است و ظرفیت بالایی برای جذب فلزات سنگین دارد که می‌تواند برای تصفیه فاضلاب‌های صنعتی و همچنین زدودن سایر مواد سمی مفید باشد.

روش تکثیر سنبل آبی

تکثیر گیاه به وسیله گیاه کوچک جدیدی که در انتهای استولون‌ها تشکیل می‌شود، صورت می گیرد. سنبل آبی به وسیله دم برگ‌هایی که تغییر شکل یافته‌اند و به شکل اسفنجی در آمده‌اند می‌تواند روی سطح آب شناور بماند، این گیاه بسیار مقاوم است و ظرفیت بالایی برای جذب فلزات سنگین دارد که می‌تواند برای تصفیه فاضلاب‌های صنعتی و همچنین زدودن سایر مواد سمی مفید باشد.

این گیاه ممکن است به صورت تک و گلدانی مشکلی نداشته باشد، ولی با توجه به سرعت بالای تکثیر این گیاه در آب، این گیاه به عنوان گونه‌ای مهاجم و خطرناک در کوچک‌ترین محیط آبی باعث می‌شود تا از حالت کنترل خارج شده و با گسترش سریع در اکوسیستم، حیات گونه‌های مختلف جانوری را از بین ببرد.

همچنین سنبل آبی قدرت بالایی در پالایش محیط اطراف خود دارد و فلزاتی سنگین مثل جیوه و سرب که از طریق فاضلاب کارخانه‌های صنعتی به آب‌ها وارد می‌شوند را به خود جذب کند از این رو تجمع سنبل آبی در محیط به شدت خطرناک بوده و می‌تواند عامل مهمی برای بروز بیماری‌هایی ازجمله انواع سرطان باشد.

بیشتر بخوانید

آکوبا گیاه محبوب همیشه سبز دیفن باخیا گیاه فرح بخش آپارتمانی درخت زیتون را در منزل پرورش دهید

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی