هشدار شدیداللحن رئیس جمهور به امارات/ کشتی‌های توقیف‌شده ایرانی نبودند


هشدار شدیداللحن رئیس جمهور به امارات/ کشتی‌های توقیف‌شده ایرانی نبودند

رئیس جمهور از آغاز روند نزولی ابتلا به کرونا در بسیاری از استان‌ها خبر داد.

هشدار شدیداللحن رئیس جمهور به امارات/ کشتی‌های توقیف‌شده ایرانی نبودند

به گزارش پارسینه، حجت الاسلام حسن روحانی در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: براساس تازه ترین گزارش‌ وزارت بهداشت، خوشبختانه روند بیماری‌های مربوط به کرونا در بسیاری استان‌ها روند نزولی پیدا کرده است.

وی افزود: برخی استان‌ها از جمله استان‌های خوزستان، کردستان و آذربایجان غربی عملکردشان برای مهار ویروس کرونا خوب بوده و سیر صعودی به سمت سیر نزولی حرکت کرده و کاملا متوقف شده و این موضوع برای ما بسیار خوشحال کننده است، امیدواریم این روند در سایر استان‌ها هم ادامه پیدا کند.

رئیس جمهور اظهارداشت: در موج اول بیماری که بیشتر در اسفند سال گذشته و فروردین امسال بود، برای مردم روشن شد که این بیماری، بیماری جدی است.

روحانی در ادامه گفت: اما یک اشکال وجود داشت که برخی فکر می‌کردند درست است که این بیماری جدی بوده، اما زمان آن بسیار کوتاه است.

رئیس جمهور ادامه داد: در موج دوم مردم به این نتیجه رسیدند که این بیماری مربوط به زمان کوتاه چند هفته‌ای و حتی چند ماهی است و باید این بیماری بلندمدت‌تر ببینیم.

روحانی تصریح کرد: ما نباید به فکر این باشیم که دو هفته تعطیل باشیم و سه هفته سفر نرویم، بلکه باید سبک زندگی را عوض کنیم و پروتکل‌های مراسم را کلا باید تغییر دهیم، نه برای یک ماه، بلکه برای ماه‌ها و حتی احتمال دارد برای سال ها.

روحانی افزود: ممکن است این بیماری باشد و واکسن آن به دست بیاید و استفاده شود، ولی سال بعد از آن به صورت ظهور و بروز پیدا کند و ما نمی‌دانیم این بیماری دقیقا کی تمام می‌شود و ریشه کنی آن برای ما روشن نیست.

رئیس جمهور گفت: باید این بیماری را بلندمدت در نظر بگیریم، راه آن این است که برنامه ریزی بلند مدت‌تر در نظر بگیریم و در این زمینه نیز باید برای کسب و کارمان نیز فکر کنیم.

روحانی افزود: زمانی بود که ما فکر می‌کردیم این بیماری یک هفته است یا یک ماه است، البته برای یک ماه می‌شود همه جا را تعطیل کرد، اما زمانی می‌بینیم که این بیماری شش ماه و یا یک سال است، پس باید برای همه فعالیت‌های ضروری و زندگی برنامه ریزی کنیم.
رئیس جمهور با بیان اینکه ساخت واکسن تولید کشور را تقویت می‌کنیم، گفت: اگر کشوری یا شرکتی زودتر به ساخت واکسن کرونا دست یافت، برای خرید آن اقدام می‌کنیم.
وحانی تاکید کرد: امسال تا پایان سال ۱۰هزار تخت بیمارستانی و ۲ هزار تخت ICU ساخته و تهیه می‌شود. باید زیر سا‌خت‌های دیجیتال را در کشور توسعه دهیم.

وی با اشاره به اهمیت شرکت‌های دانش بنیان خاطر نشان کرد: همانطور که دنبال دارو و واکسن هستیم باید با کشور‌های دیگر هم تبادل نظر و همکاری داشته باشیم. ضمن تلاش برای بدست آوردن واکسن در کشور، اگر مطمئن شدیم کشور و یا موسسه‌ای در دنیا واکسن را ساخته برای خرید اقدام کنیم.

رئیس جمهور تصریح کرد: صادرات غیر نفتی برای ما مهم است. با ابتکارات جدید باید از اقشار ضعیف حمایت کنیم. تعطیل کردن هنر نمی‌خواهد؛ باید نشاط را برای مردم فراهم و در عین حال برای مبارزه با بیماری تلاش کنیم. هنر این است همه فعالیت‌ها انجام گیرد منتهی در چارچوب، پروتکل‌های وزارت بهد اشت عمل کنیم.

تصویب مجازات برای افرادی که پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند

روحانی با تاکید بر تصویب مجازات برای افرادی که پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند گفت: باید برای ماه محرم و کنکور دقیقاً پروتکل‌ها را رعایت کنیم. تصمیم این است که کنکور اجرا شود. الان همه مردم اتوبوس سوار می‌شوند و خانه همدیگر می‌روند، اما به کنکور که می‌رسد می گویند نروید؛ چطور آن جلسه برگزار می‌شود، اما کنکور برگزار نشود.

مراسم عزاداری باید زنده باشد و همه دستور العمل‌های بهداشتی هم رعایت شود

وی اظهار داشت: همه باید مراقبت کنیم به بهترین شکل کنکور برگزار شود. برای ماه محرم هم همینطور؛ آخر این هفته آغاز ماه محرم است. عاشورا و مراسم عزاداری باید زنده باشد و همه دستور العمل‌های بهداشتی هم باید رعایت شود. می‌توانیم کنکور بدون مشکل و مراسم عزاداری داشته باشیم.

کار امارات برای رأی آوردن یک نفر در واشنگتن است

روحانی گفت: این روز‌ها مواجه شدیم با یک کشور همسایه ما که خودش را به دشمن دنیای اسلام و منطقه و قاتل ملت فلسطین نزدیک کرد و تصمیم گرفت خود را به رژیم صهیونیستی نزدیک کند. حاکمان فکر می‌کنند اگر به رژیم صهینیستی نزدیک شود اقتصاد و امنیت آن درست می‌شود که این موضوع اشتباه است این اقدام صد در صد محکوم و غلط است. این کار این حاکمان برای رأی آوردن یک نفر در واشنگتن است.
رئیس جمهور با محکوم کردن توافق امارات و اسرائیل، خطاب به حاکمان این کشور گفت: به امارات هشدار می دهیم مبادا بخواهد پای رژیم صهیونیستی را به منطقه باز کند، که آن موقع برخورد دیگری با آنها خواهد شد.

وی بیان داشت: ما اولین کشوری بودیم که تجاوز آمریکا به کویت را محکوم و به آن‌ها کمک کردیم. ایران همواره به کشور‌های همسایه کمک کرده است. هشدار می‌دهیم که کشور‌ها پای اسرائیل را به منطقه باز نکنند.

کشوری که یک سوم یک جزیره است به قطعنامه آمریکا رأی داد

رئیس جمهور اظهار داشت: اولین بار است که آمریکا قطعنامه‌ای به سازمان ملل بیاورد و یک کشور که یک سوم یک جزیره است به آن رای می‌دهد. کار آمریکا را ببینید به کجا رسیده است. برجام نیمه جان روبروی آمریکا ایستاد و آن را شکست داد. آمریکا در این توطئه با خاری و خفت شکست خورد. این روز مباهله امسال در تاریخ ایران و مبارزه با استکبار جهانی یک روز ماندگار شد. اینکه آمریکا گفت: چهار کشتی ایرانی را توقیف کرده نه کشتی و نه پرچم ایرانی بود و کل حرف دروغ بود و این برای آن بود که خفت را بپوشانند.
روحانی در ادامه سخنان خود در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، با تاکید بر لزوم توسعه اقتصاد دیجیتال، تصریح کرد: باید اقتصاد، دولت، آموزش و زندگی مردم در بخش‌های امکان پذیر باید الکترونیک شود؛ باید گام‌های بلندی در این زمینه برداشته شود، باید آموزش فرزندان ما، آموزش‌ها در دانشگاه‌ها و همچنین آموزش‌های عمومی و ارتباطات بین مردم دیجیتال شود.

رئیس جمهور گفت: وظیفه دوم ما این است که فعالیت‌ها را با زیرساخت دیجیتال توسعه دهیم و امسال یک سرمایه گذاری ویژه‌ای در دولت الکترونیک و همچنین ارتباطات جامعه و مردم در چارچوب اقتصاد دیجیتال مهیا کردیم و تا پایان سال هم دنبال می‌کنیم.

روحانی، تقویت شرکت‌های دانش بنیان را وظیفه دیگر دولت خواند و گفت: این شرکت‌ها باید برای ساخت دارو، امکانات و تجهیزات لازم برای بیمارستان ها، ساخت کیت‌های آزمایشگاهی و همچنین تهیه واکسن کرونا تقویت شوند.

رئیس جمهور افزود: تقویت شرکت‌های دانش بنیان، سومین زیرساخت مهم برای دولت است و باید تقویت شوند که در حال انجام این کار هستیم به ویژه آن دسته از شرکت‌هایی که فعالیت هایشان مرتبط با کرونا است مورد توجه بیشتری هستند.

روحانی خاطرنشان کرد: البته همینطور که به دنبال تهیه واکسن و دارو هستیم باید با کشور‌های دیگر نیز در رابطه باشیم و در تحقیقات و فعالیت‌های مان کار‌های مشترک انجام دهیم کمااین که برخی از کشور‌ها چنین اقداماتی را آغاز کرده اند و ما نیز باید انجام دهیم.

رئیس جمهور افزود: ضمن تقویت روند ساخت واکسن در داخل، اگر مطمئن شدیم که کشور، موسسه و یا شرکتی به مرزی رسیده که در حال تولید واکسن کرونا است باید برای خرید آن اقدام کنیم، چرا که ممکن است ساخت واکسن در داخل کمی عقب باشد، اما باید زودتر واکسن ساخته شده را خریداری کنیم، این کار یکی از وظایف مهم دولت در حوزه بهداشت و درمان است.

روحانی گفت: امسال موضوع امنیت غذایی و تولید امکانات بهداشتی بیش از سال‌های پیش بر دوش ماست، به ویژه تولیدی که به نیازمندی‌های ضروری امروز ما مربوط می‌شود که باید این بخش تقویت شود و دولت این کار را می‌کند.

رئیس جمهور افزود: صادرات غیر نفتی برای ما مهم است، چرا که باید ارز لازم برای تامین مواد اولیه و کالا‌های اساسی را تامین کنیم، لذا باید صادرات غیر نفتی را تقویت کنیم.

روحانی گفت: باید با ابتکارات جدید در بخش اقتصادی از اقشار آسیب پذیر به خوبی حمایت کنیم و همچنین باید آمادگی لازم برای حوزه آموزش فرزندان مان را به دست آوریم.

رییس جمهور با بیان این که تعطیل کردن هنر بزرگی نمی‌خواهد، ادامه داد: این که بتوانیم امکانات مورد نیاز مردم را در اختیار آن‌ها قرار دهیم و در عین حال با حفظ روحیه و نشاط مردم در مقابله با این بیماری نیز مبارزه کنیم، جمع این‌ها مشکل است چرا که انجام دادن یکی از این اقدامات راحت است؛ مثلا تعطیل کردن آیا شما می‌توانید تمامی کودکان را چند سال در خانه نگه دارید و یا دانشگاه‌ها و مدارس را تعطیل کنید؟ آیا می‌توانید مراکز تولیدی را برای چند هفته تعطیل کنید؟ شدنی نیست.

روحانی تاکید کرد: هنر این است که همه فعالیت‌ها در چارچوب پروتکل‌های تعریف شده وزارت بهداشت و درمان انجام گیرد.

ابلاغ مجازات‌ها برای متخلفان پروتکل‌های بهداشتی
رئیس جمهور گفت: بحث امروز جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا این بود که چطور با کسانی که در رعایت پروتکل‌های بهداشتی تخلف می‌کنند برخورد کنیم؟ ممکن است فرد متخلف در ادارات یا اصناف یا کل جامعه مرتکب تخلفاتی شود که باید با آن برخورد کنیم.

روحانی خاطرنشان کرد: امروز برخی مجازات‌ها را تدوین و تصویب کردیم و ان شاء الله از همین امروز نیز ابلاغ و اجرایی خواهد شد؛ این مجازات‌ها مربوط به تخلفات در ادارات، اصناف، فعالیت‌های تولیدی و همچنین اجتماعات سربسته و فعالیت‌های مختلف دینی و ... است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا