گرامیداشت 60 سالگی جگوار ای تایپ


از زمان معرفی نسل اول و نمادین جگوار ای تایپ در نمایشگاه ژنو 60 سال می‌گذرد و بریتانیایی‌ها سالگرد تولید مشهورترین خودروی اسپورت خود را با عرضه نسخه‌ای سفارشی به نام تریبوت ادیشن tribute edition جشن گرفته‌اند. این خودرو ادای احترامی به دو ای تایپ مشهور یعنی نسخه 9600 HP و 77 RW است. اولی … The post گرامیداشت 60 سالگی جگوار ای تایپ appeared first...

از زمان معرفی نسل اول و نمادین جگوار ای تایپ در نمایشگاه ژنو ۶۰ سال می‌گذرد و بریتانیایی‌ها سالگرد تولید مشهورترین خودروی اسپورت خود را با عرضه نسخه‌ای سفارشی به نام تریبوت ادیشن tribute edition جشن گرفته‌اند.

گرامیداشت 60 سالگی جگوار ای تایپ

این خودرو ادای احترامی به دو ای تایپ مشهور یعنی نسخه ۹۶۰۰ HP و ۷۷ RW است. اولی توسط باب بری مدیر روابط عمومی شرکت از کاونتری تا سوئیس رانده شده و دومی را نیز مهندس مشهور نورمن دوییس در همان مسیر رانده است.

گرامیداشت 60 سالگی جگوار ای تایپ

مشتریان نخواهند توانست این خودروها را به‌صورت تکی بخرند اما به‌صورت یک کلکسیون می‌توان آن‌ها را در اختیار گرفت. مدل کوپه سفارشی دارای رنگ خاکستری بوده درحالی‌که نسخه رودستر رنگ سبز را به خود گرفته است. این دو رنگ به‌صورت انحصاری برای ای تایپ‌های سفارشی توسعه یافته‌اند. در این خودروها همچنین چندین ویژگی طراحی منحصربه‌فرد دیده می‌شوند.

گرامیداشت 60 سالگی جگوار ای تایپ

قیمت و مشخصات این دو خودرو که توسط تأسیسات خودروهای کلاسیک جگوار تولید خواهند شد در هفته‌های آینده منتشر خواهد شد. نیروبخش این خودروها پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۸ لیتری‌ای خواهد بود که باعث دست‌یابی به حداکثر سرعت ۲۴۱ کیلومتر در ساعت در مدل‌های اصلی قدیمی شده‌اند. با توجه به ارزش این خودروها انتظار می‌رود قیمت آن‌ها فراتر از ۶۰۰ هزار پوند باشد.

دن پینک مدیر بخش محصولات کلاسیک جگوار می‌گوید:

جگوار ای تایپ یک نماد مشهور است و از سال ۱۹۶۱ تاکنون محصولی احساسی بوده است. از طراحی و مهندسی پیشرفته این خودرو هنوز هم می‌توان لذت برد. کلکسیون ای تایپ ۶۰ جدیدترین ادای احترام به میراث و دستاوردهای تیم تولید این خودروست.

گرامیداشت 60 سالگی جگوار ای تایپ

برچسب ها

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


همسر علی ضیا را می شناسید ؟! / حدس بزنید کیست ! + بیوگرافی و عکس عاشقانه!