ادامه سیاست کنونی آمریکا درباره ایران امکان پذیر نیست


ادامه سیاست کنونی آمریکا درباره ایران امکان پذیر نیست

مشاور دولت اوباما در گفتگو با شبکه تلویزیونی سی ان ان تاکید­کرد ادامه سیاست کنونی آمریکا درباره ایران امکان پذیر نیست.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما ؛ مشاور دولت اوباما تاکید­کرد ادامه سیاست کنونی آمریکا درباره ایران امکان پذیر نیست.

به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، پروفسور، ولی ناصر مشاور سابق دولت آمریکا در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما­ و­استاد دانشگاه جانز هاپکینز در گفگتو با این شبکه گفت: قطع نظر از اینکه دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بار دیگر به پیروزی برسد یا فرد دیگری رئیس جمهور شود، وضعیت کنونی سیاست‌های آمریکا درباره ایران نمی‌تواند ادامه داشته باشد. ایالات متحده نشان داده است که می‌تواند فشار‌های بسیار زیادی بر یک کشور و همچنین متحدانش وارد کند،
اما نمی‌تواند کشور مذکور را به تغییر سیاستهایش وادار کند. مشکل دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا این است که او می‌گوید خواهان توافق جدید با ایران است، اما درعمل به گونه‌ای رفتار کرده است که گویی خواهان تغییر رژیم است. همین مسئله سبب نابودی هرآنچه شده است که آمریکا مدنظر دارد. فکر می‌کنم دولت جدید آمریکا باید بار دیگر اعتماد به سیاست‌های امریکا را احیاء کند. دولت بعدی آمریکا نه تنها باید اعتماد ایران به سیاست‌های آمریکا را بار دیگر احیاء کند بلکه باید به احیای اعتماد اروپایی‌ها و چینی‌ها و روس‌ها به سیاست‌های آمریکا مبادرت کند. یکی از مسائلی که از آن بی اطلاع هستیم این است که در فاصله مقطع کنونی تا ماه ژانویه که دولت جدید آمریکا روی کار می‌آید، ممکن است چقدر آسیب به این صحنه وارد شود. همین حالا ایالات متحده به دنبال راه انداختن قطعنامه مدنظر خودش در شورای امنیت سازمان ملل متحد برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران است. این درحالی است که روسیه و چین و اروپا با این خواست آمریکا مخالفند.
ولی نصر که پسر پروفسور حسین نصر بنیانگذار شیعه شناسی در دانشگاه‌های معتبر آمریکا است در ادامه گفت: آمریکا می‌خواهد برخلاف قوانین (قطعنامه های) شورای امنیت و سیاست‌های چندجانبه، این تحریم‌ها را تمدید کند. هدف آمریکا بسیار ساده است. امریکا می‌گوید توافق کنونی (برجام) باید کنار گذاشته شود. این توافق در چهار سال گذشته از هم پاشیده نشده است. آمریکا می‌گوید ایران باید مجبور شود توافق جدیدی امضاء کند، اما هیچ مسیری برای رسیدن به این هدف مدنظر ندارد. اگر بایدن رئیس جمهور شود، دولت او همانطور که گفته است خواهد کوشید به این توافقنامه بازگردد یا حداقل این توافقنامه، خط پایه و مبنا باشد و براساس آن ببیند که چگونه می‌توان ایران را به سر میز مذاکرات برای مذاکره درباره مسائل دیگر بازگرداند و اینکه چگونه می‌توان روسیه و اروپا و چین را برای حمایت از سیاست‌های آمریکا همراه کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر مرد جذابی که با پولدار ترین خانم مدل اینستاگرام ازدواج کرد! + عکس ها و بیوگرافی