نکات جالب از جدال بارسلونا و بایرن مونیخ / از رکوردهای گلزنی شاگردان فلیک تا رقم خوردن سنگین ترین شکست اروپایی بارسلونا


نکات جالب از جدال بارسلونا و بایرن مونیخ / از رکوردهای گلزنی شاگردان فلیک تا رقم خوردن سنگین ترین شکست اروپایی بارسلونا

بایرن مونیخ سنگین ترین شکست اروپایی بارسلونا را در شبی که برای اولین بار 8 گل در لیگ قهرمانان اروپا به ثمر...

بایرن مونیخ موفق شد در مرحله یک چهارم نهایی فصل 2019/20 لیگ قهرمانان اروپا با نتیجه 8-2 از سد بارسلونا عبور کند، تا یک نتیجه تاریخی به نام خود ثبت کند. نکات آماری جالب به جای مانده از این دیدار به شرح ذیل است:

رکوردهای عجیب و منفی بارسلونا پس از شکست مقابل بایرن مونیخ

بارسلونا سنگین ترین شکست خود در لیگ قهرمانان اروپا را تجربه کرد. این تیم برای اولین بار در 257مین بازی اش در این رقابت ها 5+ گل دریافت می کند. بارسلونا برای اولین بار است که در یک مسابقه اروپایی 7 گل یا بیشتر دریافت می کند. این تیم در جریان جام فیرز کاپ در تاریخ 8 سپتامبر 1962 با نتیجه 6-2 مغلوب والنسیا شده بود و در جریان جام یوفا در تاریخ 17 مارس 1976 با نتیجه 5-4 مغلوب لفسکی صوفیه شد. بارسلونا برای اولین بار است که چهار گل در نیمه اول یک مسابقه لیگ قهرمانان اروپا دریافت می کند. بارسلونا برای اولین بار در 69 سال گذشته، در 31 دقیقه ابتدایی یک دیدار رسمی 4 گل دریافت می کند. آخرین بار در ژانویه 1951، رئال مادرید طی 29 دقیقه ابتدایی با هت تریک نارو و گل پاهینیو چهار بار دروازه بارسلونا را گشوده بود. بارسلونا برای ششمین بار در طول تاریخش 8+ گل در یک مسابقه دریافت کرد. بارسلونا برای اولین بار طی 74 سال اخیر در یک مسابقه رسمی 8 گل دریافت می کند. آخرین بار این تیم در مرحله یک هشتم نهایی کوپا دل ری در سال 1946 با نتیجه 8-0 مغلوب سویا شده بود. سنگین ترین شکست در یک مسابقه از مرحله یک چهارم نهایی تاریخ لیگ قهرمانان اروپا به نام بارسلونا ثبت شد. البته منچستریونایتد نیز در فصل 2006/07 موفق شده بود آاس رم را در یک مسابقه با نتیجه 7-1 شکست دهد. همچنین در مجموع دو مسابقه رئال مادرید موفق شده بود با نتیجه 8-2 از سد آپوئل در فصل 2011/12 عبور کند. بارسلونا برای اولین بار از آوریل 1951، در یک مسابقه رسمی با اختلاف 6 گل شکست می خورد. آخرین بار این در مسابقه لیگ مقابل اسپانیول با نتیجه 6-0 شکست خورده بود. بارسلونا 5 دیدار از 9 دیدار اخیر خارج از خانه اش در مراحل حذفی لیگ قهرمانان اروپا را باخته است، که 5 بازی با باخت های عجیبی همراه بوده است. شکست های 4-0 مقابل پاری سن ژرمن، 3-0 مقابل یوونتوس، 3-0 مقابل آاس رم، 4-0 مقابل لیورپول و 8-2 مقابل بایرن مونیخ توسط این تیم رقم خورده است. بارسلونا برای اولین بار از فصل 2007/08 بدون کسب حتی یک جام به کار خود پایان می دهد.

رکوردهای بایرن مونیخ پس از برد مقابل بارسلونا

بایرن مونیخ برای اولین بار 8 گل در یک مسابقه لیگ قهرمانان اروپا به ثمر می رساند. بایرن مونیخ در 9 سال اخیر دروازه 4 تیم را 8 بار باز کرده بود که سهم سن پائولی (2011) یک بار و سهم هامبورگ (2013، 2015، 2017) سه بار بوده است. بایرن مونیخ اولین تیم تاریخ لیگ قهرمانان اروپا است که در یک مسابقه مرحله حذفی 8 گل به ثمر می رساند. بایرن مونیخ به اولین تیمی بدل شد که در 31 دقیقه ابتدایی یک مسابقه مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا 4 گل به ثمر می رساند. رکورد قبلی نیز در اختیار بایرن مونیخ بود که موفق شده بود چهار گل در 36 دقیقه ابتدایی دیدار برگشت مرحله یک چهارم نهایی فصل 2014/15 مقابل پورتو به ثمر رساند. بایرن مونیخ در تمامی 9 دیدارش در فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا موفق به کسب برد شده و جمعاً 39 گل به ثمر رسانده است. این بیشترین تعداد گل به ثمر رسیده توسط بایرن مونیخ در یک فصل لیگ قهرمانان اروپا است. بایرن مونیخ در 28 دیدار اخیر رسمی اش 27 برد و 1 تساوی کسب کرده است. بایرن مونیخ در 6 دیدار اول تحت هدایت هانسی فلیک در لیگ قهرمانان اروپا 26 گل به ثمر رسانده است، که این تعداد گل حداقل 5 گل بیشتر از هر مربی دیگری در 6 دیدار ابتدایی اش در لیگ قهرمانان اروپا است. بایرن مونیخ 155 گل در تمامی رقابت های فصل 2019/20 به ثمر رسانده، تا رکورد جدیدی در تاریخ باشگاه ثبت شود. رکورد قبلی با 152 گل در فصل 1972/73 بود. در فصل 2012/13 که بایرن مونیخ موفق به کسب سه گانه شده بود، 151 گل به ثمر رسانده بود. بایرن مونیخ با کسب 6 برد مقابل بارسلونا (از 9 بازی) بیشتر از هر حریفی این تیم را در لیگ قهرمانان اروپا شکست داده است. چلسی (4 برد از 14 بازی)، میلان (4 برد از 15 بازی) و پاری سن ژرمن (3 برد از 10 بازی) در رده های بعدی قرار دارند. تعداد گل های بایرن مونیخ مقابل بارسلونا (8) بیشتر از تعداد شوت های بارسلونا مقابل بایرن مونیخ (7) بود. بایرن مونیخ برای بیستمین بار راهی مرحله نیمه نهایی جام باشگاه های اروپا/لیگ قهرمانان اروپا شد. فقط رئال مادرید (29) آمار بهتری نسبت به این تیم دارد. بایرن مونیخ تنها تیم باقیمانده لیگ قهرمانان اروپا است که موفق به کسب قهرمانی مسابقات شده است. سایر تیم ها حتی طعم حضور در فینال را نچشیده اند. هشت بازیکن بایرن مونیخ موفق شدند مقابل بارسلونا پاس گل به نام خود ثبت کنند. روبرت لواندوفسکی، سرژ گنابری، لئون گورتسکا، یاشوا کیمیش، آلفونسو دیویس، فیلیپه کوتینیو، توماس مولر و لوکاس هرناندز در زمینه گل سازی موفق بودند.

رکوردهای روبرت لواندوفسکی

روبرت لواندوفسکی موفق شده 14 گل در فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا به ثمر رساند و با رکورد لیونل مسی در فصل 2011/12 مساوی کند. فقط کریستیانو رونالدو در سه فصل مختلف (17 گل در فصل 2013/14، 16 گل در فصل 2015/16 و 15 گل در فصل 2017/18) عملکرد بهتری نسبت به لواندوفسکی داشته است. روبرت لواندوفسکی در شصتمین بازی اش برای بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان اروپا، موفق شد پنجاهمین گلش را در این رقابت ها به ثمر رساند. تنها کریستیانو رونالدو با به ثمر رساندن 50 گل در 50 بازی برای رئال مادرید، سریعتر به این تعداد گل در یک تیم در لیگ قهرمانان اروپا دست یافته است. از زمان پیوستن روبرت لواندوفسکی به بایرن مونیخ در جولای 2014، فقط کریستیانو رونالدو (63 گل در 67 بازی) گل های بیشتری نسبت به روبرت لواندوفسکی (50 گل در 60 بازی) در لیگ قهرمانان اروپا به ثمر رسانده است. لیونل مسی (48 گل در 57 بازی)، نیمار (31 گل در 48 بازی) و کریم بنزما (29 گل در 56 بازی) در رده های بعدی قرار دارند. روبرت لواندوفسکی (50 گل برای بایرن مونیخ) پنجمین بازیکن پس از لیونل مسی (114 گل برای بارسلونا)، کریستیانو رونالدو (105 گل برای رئال مادرید)، رائول (66 گل برای رئال مادرید) و کریم بنزما (52 گل برای رئال مادرید) است که موفق به ثبت 50 گل برای یک باشگاه در لیگ قهرمانان اروپا می شود. روبرت لواندوفسکی موفق شد در هشت دیدار متوالی لیگ قهرمانان اروپا گلزنی کند. فقط کریستیانو رونالدو (11) و رود فن نیستلروی (9) آمار بهتری نسبت به وی دارند. لوئیز آراگونس (8) و کریستیانو رونالدو (8) به صورت مشترک در کنار روبرت لواندوفسکی قرار دارند. روبرت لواندوفسکی رکورد گلزنی در دیدارهای متوالی رقابت های اروپایی توسط یک بازیکن بایرن مونیخ که در اختیار یورگن کلینزمن (گلزنی در 7 دیدار متوالی در سال 1996) بود را شکست.

رکوردهای توماس مولر

توماس مولر با به ثمر رساندن 23 گل در مراحل حذفی لیگ قهرمانان اروپا، پس از کریستیانو رونالدو (67) و لیونل مسی (47) بهترین آمار را داشته است. توماس مولر 46مین گلش در لیگ قهرمانان اروپا را به ثمر رساند و در کنار فیلیپو اینزاگی دهمین گلزن برتر تاریخ این رقابت ها لقب گرفت. توماس مولر موفق شده در 5 بازی مقابل بارسلونا در لیگ قهرمانان اروپا 6 گل به ثمر رساند و رکورددار گلزنی مقابل این تیم در لیگ قهرمانان اروپا باشد.

رکوردهای لیونل مسی

برای اولین بار از فصل 2004/05، تیم های لیونل مسی یا کریستیانو رونالدو در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا حضور ندارند. همچنین برای اولین بار از فصل 2005/06 هیچکدام از لیونل مسی و کریستیانو رونالدو در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا بازی نمی کنند. لیونل مسی سنگین ترین شکست دوران فوتبالش را تجربه کرد. پیش از این شکست 6-1 مقابل تیم ملی بولیوی با پیراهن آرژانتین در سال 2009 سنگین ترین شکست این ستاره آرژانتینی بود. او همچنین چهار شکست 4-0 مقابل بایرن مونیخ (2013، لیگ قهرمانان اروپا)، اتلتیک بیلبائو (2015، سوپرجام اسپانیا)، پاری سن ژرمن (2017، لیگ قهرمانان اروپا) و لیورپول (2019، لیگ قهرمانان اروپا) دریافت کرده است. از ابتدای فصل 2016/17 لیگ قهرمانان اروپا، فقط لیونل مسی (32) گل های بیشتری برای بارسلونا نسبت به گل به خودی های بازیکنان حریف (9) به ثمر رسانده است. لیونل مسی فقط در یک فصل از 11 فصل اخیر لیگ قهرمانان اروپا موفق به گلزنی در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات شده است. وی در دیدار رفت فصل گذشته مقابل لیورپول دو گل به ثمر رساند، اما در 10 فصل دیگر حتی یک گل نیز به ثمر نرساند.

سایر رکوردهای به ثبت رسیده

برای اولین بار از فصل 2006/07، هیچ نماینده ای از کشور اسپانیا در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا حضور ندارد. برای اولین بار در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا هیچ نماینده ای از کشور اسپانیا و ایتالیا در مرحله نیمه نهایی مسابقات حضور ندارد. برای اولین بار در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا، سه مربی از کشور آلمان در مرحله نیمه نهایی حضور خواهند داشت. پس از توماس توخل (پاری سن ژرمن) و یولیان ناگلزمن (لایپزیش)، هانسی فلیک (بایرن مونیخ) نیز در مرحله نیمه نهایی مسابقات حاضر شد. این اولین تجربه حضور هر سه مربی در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا است. با احتساب جام باشگاه های اروپا (1955/56 به بعد) تاکنون هیچ کشوری سه مربی به طور همزمان در مرحله نیمه نهایی مسابقات نداشته است. لوییس سوارز برای اولین بار از سپتامبر 2015 (مقابل آاس رم) موفق به گلزنی در خارج از خانه در لیگ قهرمانان اروپا شد. 1952 دقیقه و 69 شوت بدون گل در این بین به نام او ثبت شد. 16 گل اخیر او در لیگ قهرمانان اروپا در نیوکمپ به ثمر رسیده بود. سرژ گنابری هفتمین و ایوان پریشیچ سومین گلشان را در فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا جشن گرفتند. تیاگو آلکانتارا با 96 درصد پاس صحیح، بهترین عملکرد را در میان بازیکنان حاضر در زمین داشت. او 71 پاس از 74 پاس خود را به مقصد رساند.

بیشتر بخوانید:

سنگین ترین شکست های تاریخ بارسلونا

بارسلونا 2-8 بایرن مونیخ؛ نتیجه ای برای ثبت در تاریخ!

بارسلونا پس از 74 سال در یک مسابقه رسمی 8 گل دریافت می کند

توماس مولر رکورددار گلزنی مقابل بارسلونا در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا شد

روبرت لواندوفسکی در 8 دیدار متوالی لیگ قهرمانان اروپا موفق به گلزنی شد

نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا 2019/20 | بعد از 13 سال خبری از مسی و رونالدو نیست

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عجیب ترین لباس الناز شاکردوست در اکران جدیدترین فیلم ! / این استایل بعید بود !