معرفی اولین گوشی با فناوری کوآنتوم توسط سامسونگ


معرفی اولین گوشی با فناوری کوآنتوم توسط سامسونگ

سامسونگ گوشی Galaxy A Quantum را به عنوان اولین گوشی تولید شده جهان با فناوری کوآنتوم به صورت رسمی معرفی کرد.

معرفی اولین گوشی با فناوری کوآنتوم توسط سامسونگبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، گوشی هوشمند جدید 5G توسط بزرگترین شرکت فناوری کره جنوبی و جهان، سامسونگ به بازار عرضه شده است که از فناوری کوآنتوم استفاده می‌کند. این اولین گوشی جهان است که از این فناوری استفاده می‌کند و به نام Galaxy A Quantum توسط سامسونگ معرفی شده است. این گوشی که اولین از نوع خودش است، با یک تراشه تولیدکننده شماره تصادفی کوآنتوم (QRNG) خاص تولید و روانه بازار شده است. این تراشه دارای حسگر تصویر LED و CMOS است. تراشه QRNG در این گوشی هوشمند قصعا SKT IDQ S2Q000 و با کمک آن، گوشی هوشمند ایمنی بالایی خواهد داشت و با وجود این تراشه، برنامه‌های نفوذپذیر این گوشی ایمنی بالاتری پیدا خواهند کرد. در مورد امنیت خصوصی، این سیستم بی‌نظیر است و عملکرد آن تولید عدد تصادفی با تشخیص آفتاب ساطع شده از دیود است. برنامه‌ها با کمک آن شماره‌های تصادفی، کلید رمزگذاری شده را تولید می‌کنند. با انجام این کار، قابلیت‌هایی مانند پرداخت هزینه در برنامه احتمالا در Galaxy A Quantum امن‌تر خواهد بود. تراشه به کار گرفته شده در این گوشی هوشمند توسط SK Telecom سوئیس تولید شده است.

معرفی اولین گوشی با فناوری کوآنتوم توسط سامسونگ

بیشتر بخوانید: سامسونگ گلکسی A51، پرفروش‌ترین گوشی هوشمند ۲۰۲۰

این سیستم جدید معرفی شده توسط سامسونگ بدون شک یک مانکن از Galaxy A۷۱، 5G همراه با یک پردازنده خاص است. این بدان معنا است که این گوشی هوشمند علاوه بر داشتن یک پردازنده Exynos ۹۸۰، می‌تواند یک نمایشگر AMOLED به اندازه ۶.۷ اینچ و با رزولوشن +FullHD داشته باشد که حسگر اثر انگشت زیر این پنل نمایشگر قرار گرفته است. همچنین باتری این گوشی با ظرفیت ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی می‌تواند با کمک شارژر فناوری شارژ سریع ۲۵ واتی شارژ شود.

معرفی اولین گوشی با فناوری کوآنتوم توسط سامسونگ

گوشی جدید Galaxy A Quantum در پنل عقب خود دارای دوربینی چهارگانه است. حسگر اصلی این دوربین ۶۴ مگاپیکسل قدرت دارد و در کنار آن حسگر‌های ۱۲ مگاپیکسلی الترا واید، ۵ مگاپیکسلی عمق و ۵ مگاپیکسلی ماکرو قرار گرفته‌اند. قیمت این گوشی هوشمند همراه با حافظه رم ۸ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی حدود ۳۹ هزار و ۹۰۰ روپیه تخمین زده شده است. افرادی که این گوشی را پیش‌خرید کنند، می‌توانند هندزفری‌های Galaxy Buds رایگان کنار گوشی خود دریافت کنند. گفتنی است، این گوشی قرار است با نرخ فارکس در بازار عرضه شود.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


در مسکو عدم واکنش سران شورای اروپا به حمله تروریستی در کروکوس را شرم آور خواندند