فداکار خدمت عنوان امدادگران حادثه دیده در زمان بروز حادثه و بحران


فداکار خدمت عنوان امدادگران حادثه دیده در زمان بروز حادثه و بحران

نصیری درباره شهید یا فداکار خدمت محسوب شدن کارکنان آسیب دیده جمعیت هلال احمر در زمان بروز حادثه توضیحاتی داد.

فداکار خدمت عنوان امدادگران حادثه دیده در زمان بروز حادثه و بحران

محمد نصیری سخنگوی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به این سوال که آخرین وضعیت تدوین قانون حمایتی از کارکنان جمعیت هلال احمر که در روند امداد رسانی دچار سانحه می شوند، گفت: در روزهای گذشته موضوعی مطرح شد با مضمون شهید محسوب نشدن عوامل امدادی که در زمان بحران و حادثه وارد عملیات می شوند که باید گفت موضوع قانون آن در آئین نامه به عنوان فداکار خدمت مطرح شده و در مراحل تصویب است.

سخنگوی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: نکته ای که مطرح شده این است که در سنوات گذشته حوادثی از جمله سقوط بالگرد امدادی رخ داد که در آن زمان عوامل پرواز شهید شدند و عوامل امداد رسانی شهید محسوب نشدند که این موضوع باید در مراجع قانونی تعیین و تکلیف شود.

نصیری بیان کرد: این موضوع باید به شکل قانونی حل شود که اگر حادثه ای برای عوامل امدادی در زمان بحران رخ دهدآن ها فداکار خدمت و یا شهید محسوب می شوند تا خانواده آن ها تحت حمایت قرار بگیرند.

او در پاسخ به این سوال که در حال حاضر عنوان افراد حادثه دیده در زمان بحران شهید است یا فداکار خدمت گفت: در حال حاضر آن چه که در قانون آمده فداکار خدمت است و پیش نویس آن نیز تایید شده است .

سخنگوی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به این سوال که نظر جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در این زمینه چیست، تصریح کرد: نظر ما در جمعیت هلال احمر این است که قانون در این زمینه اجرا شود.

بیشتر بخوانید

استفاده از فضای آموزشی دستگاه ها برای تشکیل خانه هلال
ایجاد وحدت رویه در ثبت قرار داد‌ها یکی از اهداف سامانه جامع دعاوی و حقوقی
ناتوانی‌های جامعه ناشی از نا آگاهی از قوانین است/ پیشنهاد بازبینی اساس نامه هلال احمر داده شده است

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک