کاربران چینی: آیفون بدون وی چت، یک زباله الکترونیکی گرانقیمت است


کاربران چینی: آیفون بدون وی چت، یک زباله الکترونیکی گرانقیمت است

نتایج جدیدترین نظرسنجی‌ها نشان از این دارد که اکثر چینی‌ها، حاضر هستند در صورت مسدود شدن وی چت توسط اپل ، عطای گوشی‌های آیفون خود را به لقایش ببخشند.

براساس یک نظرسنجی با جامعه آماری بیش از ۱/۲ میلیون کاربر چینی آیفون، ۹۵ درصد شرکت‌کنندگان گفته‌اند که اگر مجبور به انتخاب بین اپلیکیشن وی چت و گوشی آیفون خود باشند، ترجیح می‌دهند که گوشی هوشمند دیگری به‌جای اپل انتخاب کنند ولی دست از وی چت نکشند.

این نظرسنجی پس از آن صورت گرفت که دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده به شرکت‌های آمریکایی دستور داد تا تمامی تراکنش‌های مالی خود را با شرکت چینی تنسنت -مالک اپلیکیشن وی چت - به حالت تعلیق درآورند.

بسیاری از کاربران چینی ولی اعتقاد دارند که آیفون بدون وی چت، یک زباله الکترونیکی گرانقیمت است.

به گزارش بلومبرگ، فرمان رسمی ترامپ مبنی بر ممنوعیت همکاری شرکت‌های آمریکایی با وی چت، حتی بسیاری از طرفداران پر و پا قرص اپل در سراسر چین را نیز به تجدید نظر در خصوص آیفون واداشته است.

در نظرسنجی تازه‌ای که توسط سرویس ویبو رقیب چینی توییتر، انجام شده است، از کاربران چینی اپل خواسته شده تا بین وی چت و آیفون یک گزینه را انتخاب کنند. جالب اینجا است که از بین یک میلیون و دویست هزار کاربری که در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند، بیش از ۹۵ درصد پاسخ داده‌اند که حاضر هستند گوشی آیفون خود را عوض کنند ولی از وی چت دست برندارند.

اسکای دینگ یکی از فعالان در زمینه فناوری‌های مالی در هنگ کنگ در این مورد می‌گوید:

این ممنوعیت بسیاری از کاربران چینی آیفون را مجبور خواهد کرد که به برندهای دیگر تلفن روی بیاورند؛ چراکه وی چت برای ما بسیار مهم است.

کنی او یک شهروند هنگ کنگی دیگر نیز که وی چت را ضروری‌ترین نرم‌افزار گوشی خود می‌داند، معتقد است که این ممنوعیت آیفون را به یک زباله الکترونیکی گرانقیمت تبدیل خواهد کرد. وی چت بدون شک مهم‌ترین اپلیکیشن در چین است و در این کشور بیش از یک میلیارد کاربر دارد و در صورتی که امکان کار با آن وجود نداشته باشد، دستگاه‌های آیفون برای شهروندان این کشور کاملا بی استفاده خواهند بود.

وی چت برای مردم چین تنها یک پیام‌رسان ساده نیست و درواقع به منزله یک سیستم‌عامل کامل عمل می‌کند؛ چراکه اکثر چینی‌ها به محض بازکردن گوشی همراه خود، ابتدا به سراغ این اپلیکیشن می‌روند و بسیاری از نیازهای خود را ازطریق همین نرم‌افزار برآورده می‌کنند.

دورنمای فرمان ترامپ و تأثیرات احتمالی آن هنوز کاملا مشخص نیست. سؤال اساسی اینجا است که آیا ممنوعیت مدنظر آقای ترامپ فقط شامل شرکت‌های واقع در خاک آمریکا خواهد بود یا اینکه تمامی شرکت‌های آمریکایی برون مرزی و معاملات آن‌ها را در سراسر جهان شامل می‌شود.

مینگ چی کو، تحلیلگر شرکت اپل برآورد کرده است که اگر گزینه دوم درست باشد، اپل تقریبا ۳۰٪ از فروش جهانی خود را از دست خواهد داد؛ چراکه کاربران چینی از این پس روی خوشی به خرید محصولات جدید آیفون نشان نخواهند داد.

شرکت اپل نیز پیش از این، در پیامی به کاخ سفید، نسبت به خطرات این فرمان ترامپ و تأثیرات منفی آن بر کسب‌و‌کار خود، هشدار داده بود. علاوه بر اپل چندین شرکت دیگر آمریکایی از جمله دیزنی، فورد، اینتل، مورگان استنلی، یو‌پی‌اس و والمارت نیز خطرات احتمالی قطع همکاری با وی چت را به دونالد ترامپ گوشزد کرده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس