استخوان مردم زیر بار گرانی ها شکست / عزاداری شب های محرم در 90 دقیقه


استخوان مردم زیر بار گرانی ها شکست / عزاداری شب های محرم در 90 دقیقه

امام جمعه بندر مرزی آستارا گفت: نظارت بر بازار کافی نیست و استخوان مردم زیر بار سنگین گرانی ها شکست.

حجت الاسلام و المسلمین کاظم حافظ نیا، در خطبه های نماز جمعه این هفته آستارا که با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در مصلای بزرگ این بندر مرزی برگزار شد، اظهار کرد: تهمت زدن برخی افراد از روی دنیا طلبی و برای بالا کشیدن خودشان است.

وی با بیان اینکه نردبان تهمت شکننده است، ادامه داد: نباید بر علیه کسی با هدف مستحکم کردن جایگاه خود و یا تخریب کسی قلم زد.

وی در ادامه به آخرین وضعیت بیماری کرونا اشاره کرد و افزود: این بیماری یک واقعیت در جهان می باشد که همه را درگیر کرده است.

امام جمعه آستارا با اشاره به تأکیدات کارشناسان بهداشتی، در الزام استفاده از ماسک، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی تأکید می شود، ولی یک عده با برگزاری مجالس عروسی و یا عزاداری، جان خود و دیگران را به خطر می اندازند.

وی با تأکید بر اینکه شیوع این بیماری در اجتماعات بزرگ تسریع می یابد، اضافه کرد: با گرفتن مجلس عزا برای درگذشتگان، کسی جهنمی یا بهشتی نمی شود و یا برگزاری های عروسی های پر خرج و مملو از گناه، دردی را دوا نمی کند.

حجت الاسلام و المسلمین حافظ نیا در بخش دیگر سخنان خود به نزدیک شدن ماه محرم و ایام شهادت اباعبدالله الحسین (ع) اشاره کرد و یادآور شد: در این ایام به هیاهوهای بدخواهان نظام و دشمنان اهل بیت عصمت و طهارت توجه نکنید.

وی ادامه داد: علم اباعبدالله الحسین (ع) بر زمین نمی ماند و با رعایت مقررات بهداشتی برگزار خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه عزاداران محرم، طوری عزاداری خواهند کرد تا الگوی همگان در رعایت اصول بهداشتی باشند، تصریح کرد: حرکت دسته های عزاداری، علم گردانی، به صدا درآوردن طبل و... ممنوع است و طول برگزاری مراسم ها پس از اقامه نماز مغرب و عشاء تا سقف 90 دقیقه خواهد بود.

وی افزود: همانطوری که بیماری کرونا با کسی شوخی ندارد، ما هم در رعایت اصول بهداشتی با هدف تأمین سلامت مردم، با کسی شوخی نخواهیم داشت.

امام جمعه آستارا در پایان به وضعیت گرانی ها در بازار اشاره کرد و گفت: نظارت بر بازار کافی نیست و استخوان مردم زیر بار سنگین گرانی ها شکست است.

وی با بیان اینکه در این ایام کرونایی، مردم با گرانی ها دست و پنجه نرم می کنند، خاطرنشان کرد: عامل 80 درصد گرانی ها، رها کردن بازار و عدم نظارت ها توسط مسئولان است.

وی در پایان از دولت، مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه خواست تا علاوه بر اصلاح قوانین، با مفسدان، گران فروشان و بر هم زنندگان ثبات بازار به شکل قاطع برخورد کنند.

استخوان مردم زیر بار گرانی ها شکست / عزاداری شب های محرم در 90 دقیقه

استخوان مردم زیر بار گرانی ها شکست / عزاداری شب های محرم در 90 دقیقه

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا