آتش‌سوزی کوه گردکی باغملک بالاخره مهار شد


آتش‌سوزی کوه گردکی باغملک بالاخره مهار شد

اهواز -ایرنا - رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری باغملک گفت: پس از گذشت چهار روز از شروع آتش‌سوزی در کوه گردکی، بالاخره این آتش به صورت کامل مهار شد.

بهروز کی‌شمس جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از عصر روز سه شنبه آتش‌سوزی در کوه گردکی در حوالی منطقه سرحانی بخش میداود شروع شده‌بود.

وی افزود: این آتش‌سوزی سه بار توسط نیروهای منابع طبیعی و فعالین محیط زیست مهار شده بود که متاسفانه هربار ساعاتی بعد دوباره آتش در نقطه‌ای دیگر شعاع می‌کشید.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری باغملک با بیان اینکه این آتش‌سوزی‌ها در منطقه‌ای سخت‌گذر اتفاق افتاده‌بود تصریح کرد: بالاخره ساعتی پیش با تلاش‌های بی وقفه نیروهای منابع طبیعی و دوستداران محیط زیست این آتش‌سوزی به صورت کامل مهار شد.

کی‌شمس دلیل این آتش‌سوزی‌ها را عوامل انسانی دانست و ادامه داد: فردا گزارش کامل این آتش‌سوزی را به دادستان شهرستان ارائه خواهیم داد تا بقیه کارهای مربوط به آن توسط این نهاد انجام شود.

وی در پایان گفت: پوشش گیاهی غالب منطقه را جنگل‌های بلوط و مرتع تشکیل می‌دهد و هنوز میزان دقیق آسیب وارده به آن مشخص نیست.

کوه گردگی در منطقه سرحانی بخش میداود شهرستان باغملک واقع شده‌است.

عمده جنگل‌های بلوط خوزستان در ایذه، باغملک، اندیکا و مسجدسلیمان واقع شده‌اند و با توجه به تعداد آتش‌سوزی‌ها در این مناطق، لزوم اختصاص یک بالگرد آب‌پاش برای مواقع آتش سوزی به شدت احساس می‌شود.

میداود یکی از بخش‌های سه گانه باغملک در شرق خوزستان است که در فاصله ۱۳۰ کیلومتری اهواز واقع شده‌است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج