نخستین جشنواره نمایشنامه‌نویسی مازندران فراخوان داد


نخستین جشنواره نمایشنامه‌نویسی مازندران فراخوان داد

ساری - ایرنا - فراخوان نخستن جشنواره نمایشنامه‌نویسی «دریچه» از سوی انجمن هنرهای نمایشی مازندران با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شد.

به گزارش ایرنا، رئیس انجمن هنرهای نمایشی مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا از طراحی جشنواره‌ای ویژه نمایشنامه‌نویسان مازندران خبر داد و گفت: با توجه به این که در فضای نمایش استان جای خالی متون تولیدی استان احساس می‌شود، تصمیم گرفته شد که با برگزاری جشنواره نمایشنامه‌نویسی دریچه علاوه بر ایجاد انگیزه برای نمایشنامه‌نویسان سراسر استان که به دلایل مختلف طی سال‌های اخیر کمتر اقدام به نمایشنامه‌نویسی کرده‌اند، گامی برای شناسایی استعدادهای نمایشنامه‌نویسی سراسر استان نیز برداشته شود.

یاسر محمودی برنتی اظهار کرد: مازندران و فرهنگ غنی این استان پر از سوژه‌ها و موضوع‌های منحصربه‌فرد فرهنگی هستند که قابلیت تبدیل شدن به نمایشنامه‌های به روز و جذاب را دارند. اما این سوژه‌ها هنوز به اندازه کافی مورد توجه نمایشنامه‌نویسان استان قرار نگرفتند.

وی خاطرنشان کرد: انجمن هنرهای نمایشی مازندران با توجه به اهمیت و ضرورت وجود نمایشنامه برای رده‌های سنی مختلف و با هدف تولید نمایشنامه‌های جدید این جشنواره را تدارک دیده و برگزار می‌کند و امیدواریم که مورد استقبال نمایشنامه‌نویسان قرار بگیرد.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی مازندران درباره شرایط شرکت در این جشنواره گفت: نمایشنامه‌نویسان سراسر استان بدون این که محدودیتی از نظر سن و مدرک تحصیلی یا سابقه فعالیت وجود داشته باشد می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند. البته در تعداد آثار برای هر فرد محدودیت وجود دارد و هر نفر فقط یک اثر می‌تواند به دبیرخانه جشنواره بفرستد. همچنین آثار فرستاده شده نباید در کتاب‌ها یا رسانه‌های رسمی منتشر شده باشند.

محمودی برنتی با بیان این که محدودیتی از نظر تعداد کلمات و حجم نمایشنامه هم وجود ندارد، خاطرنشان کرد: آثار اقتباسی باید با ذکر منبع فرستاده شوند و همچنین در صورت گرته‌برداری بدون مجوز، نمایشنامه فرستاده شده به دبیرخانه از گردونه رقابت خارج می‌شود.

علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره تا ۳۱ شهریور فرصت دارند آثار خود را همراه با مشخصات و کپی کارت ملی در فایل word یا pdf به پیام‌رسان WhatsApp شماره ۰۹۱۱۷۸۱۲۵۶۵ بفرستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403