پیش بینی‌ها از وتوی قطعنامه آمریکا توسط چین و روسیه


پیش بینی‌ها از وتوی قطعنامه آمریکا توسط چین و روسیه

شورای امنیت روز جمعه قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران را به رای گذاشت و براساس پیش بینی رویترز این پیش نویس با مخالفت چین و روسیه وتو خواهد شد.

پیش بینی‌ها از وتوی قطعنامه آمریکا توسط چین و روسیه به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما ، شورای امنیت سازمان ملل روز جمعه قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران را به رای گذاشت و به پیش بینی رویترز این پیش نویس با مخالفت چین و روسیه وتو خواهد شد.
دیپلمات‌ها گفتند شورای امنیت سازمان ملل روز پنج شنبه رای گیری درباره تلاش آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران را که روسیه و چین به عنوان اعضای دارای قدرت وتو با آن مخالفند، آغاز کرد و نتیجه رای گیری در نشستی در روز جمعه اعلام خواهد شد.
خبرگزاری رویترز در گزارشی به قلم میشله نیکولز نوشت: در میانه شیوع کرونا، این شورای ۱۵ عضوی به صورت مجازی در حال فعالیت بوده است و به همین دلیل، اعضای آن ۲۴ ساعت برای انداختن رای وقت دارند.
آمریکا برای به دست آوردن حمایت بیشتر در این شورا، پیش نویس اصلی قطعنامه خود را در روز سه شنبه کوتاه کرد و آن را به چهار بند تقلیل داد که صرفا منع تسلیحاتی علیه ایران را «تا زمانی که شورای امنیت تصمیم دیگری بگیرد» تمدید می‌کند.
اما دیپلمات‌ها و تحلیل گران گفتند این پیش نویس جدید هم به احتمال زیاد شکست خواهد خورد.
یک پیش نویس برای تصویب نیازمند دست کم ۹ رای موافق و عدم وتوی روسیه، چین، آمریکا، انگلیس یا فرانسه است.
دیپلمات‌ها گفتند چند کشور معتقدند دولت آمریکا از نظر حقوقی نمی‌تواند بازگشت فوری تحریم‌ها را فعال کند و لذا خودشان این اقدامات را از نو علیه ایران اعمال نخواهند کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)