شکل دهی افکار عمومی از وظایف خبرنگاران است


شکل دهی افکار عمومی از وظایف خبرنگاران است

زاهدان- ایرنا- معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: نقش خبرنگاران در دنیای سیال و پر تغییر امروز، شکل دهی به افکار عمومی است.

علی زینی وند شامگاه پنجشنبه در آیین بزرگداشت روز خبرنگار و اختتامیه ششمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری اظهارداشت: امروز باید اصحاب رسانه و افکار عمومی مسوولان را سوق دهند تا به روز بوده و تحولات را رصد کنند زیرا اگر بخواهیم براساس شیوه‌های گذشته پیش برویم در تصمیم گیری و اجرا دچار مشکل خواهیم شد.

وی با اشاره به اینکه امروز صحنه دنیا در تمامی حوزه‌ها حتی حوزه جنگ، اقتصاد و حمل و نقل سیال است، گفت: پیش‌بینی می‌شود در آینده حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد مشاغل دچار تغییرات اساسی شوند و کشوری که خود را در این زمینه آماده نکرده باشد از روند توسعه و تکنولوژی عقب می‌ماند و مانند آن خواهد بود که سیل آمده و تمامی زیرساخت‌های آن را از بین برده است.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان افزود: اگر روزی غول‌های اقتصادی و سرمایه‌های آنچنانی شبکه تلویزیونی و یا ساختمان و شرکتی برای انتشار روزنامه‌های کثیرالانتشار تاسیس می‌کردند تا بر افکار عمومی تاثیرگذار باشند، امروز یک‌نفر با صفحه توییتر و اینستاگرام همان کار را انجام می‌دهد که اگر آماده نباشیم هرلحظه اثرگذاری خود را از دست خواهیم داد.

وی بیان کرد: در نظام قانون‌گذاری تغییرات بیشتر حالت شعاری دارد و هنوز در تارو پود تصمیم گیری‌ها این اتفاق به وقوع نپیوسته که اگر درست باور کنیم باید همه قوانین آینده در واگذاری نقش‌های دولتی به تشکل‌ها و مردم باشد و باید مردم را آموزش داده باشیم که توانمند شده و تشکل قدرتمند تخصصی تشکیل داده و آمادگی ایفای نقش را داشته باشند.

زینی وند ادامه داد: اگر زمینه فراهم شود و متخصصان و جوانان تشکل‌های قدرتمند تشکیل دهند، رسانه و افکار عمومی می‌توانند دولتی‌ها را مجبور به واگذاری نقش‌ها کنند.

وی گفت: هم‌اینک در کشور ما رهبر معظم انقلاب رییس جمهوری در واگذاری نقش‌های بلا ضرور دولت به تشک‌ها تاکید دارند اما مقاومت می‌شود که باید افکار عمومی را آماده کرد.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان افزود: امروز نقش فضای مجازی و رسانه‌ها در کشور در سالم سازی و مقابله با فساد همپای نظام، قوه قضاییه و دولت و حتی شاید بیشتر باشد زیرا امروز همه مردم آگاه هستند و نقش خبرنگاران در این دنیای پرتحرک فوق العاده قوی است.

وی ادامه داد: امروز افکار عمومی با حرف صادقانه، عادلانه و منصفانه میانه بسیار خوبی دارد اما اگر نقدها منصفانه نبود و به سمت تخریب پیش رفت، افکار عمومی به راحتی آن را کنار می زند.

زینی وند خاطرنشان کرد: در سیستان و بلوچستان همه باید به افکار عمومی ؛ و افکار عمومی جریانات اجتماعی استان را شکل دهد و همه اینها باید روند توسعه را به سمتی حرکت دهند که وقت را از دست ندهیم.

وی گفت: در دنیای امروز آنچه که می‌تواند جهت گیری را تغییر دهد تعریف گفتمان مبتنی بر واقعیت و با تکیه بر دانش و پژوهش است که آن گفتمان به یک دغدغه عمومی تبدیل شود و اگر همه اراده کنیم تا چهره استان را تغییر دهیم، باید از فرهنگ و غنای سیستان و بلوچستان حرف بزنیم.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این استان از ۲ ویژگی نیروی توانمند و پرانگیزه انسانی و حضور پر تعداد در شبکه‌های مجازی برخوردار است، افزود: اگر بتوانیم بر روی مسائل اساسی این استان کلید واژه گفتمان درست کرده و همه افراد مدتی آن را تکرار کنند، این امر می‌تواند بیش از هر قانون، بودجه و برنامه ریزی کلانی روی توسعه استان اثرگذار باشد.

وی اظهار داشت: هرآنچه در توان استان باشد برای حل بخشی از مشکلات فراوان خبرنگاران که همه توان خود را برای جامعه گذاشته و از مسائل خود بازماندند بکار خواهیم گرفت.

زینی وند ادامه داد: اگر مدیری از خبرنگاری که نقد منصفانه و دلسورانه کرده شکایت کرده باشد باید به مناسبت هفته خبرنگار شکایت خود را پس بگیرد زیرا نقد حتی اگر گزنده باشد هیچ مدیری حق ندارد پای خبرنگاران را به مراجع قضایی باز کند و این امر به مدیران تاکید شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس