رعایت شیوه نامه های بهداشتی در هیئات‌ مذهبی الزامی است


رعایت شیوه نامه های بهداشتی در هیئات‌ مذهبی الزامی است

نماز جمعه این هفته در تعدادی از شهرستان های استان اصفهان همزمان با سراسر کشور برگزار و بر لزوم رعایت شیوه نامه های بهداشتی در ایام سوگواری امام حسین (ع) تاکید شد.

این هفته نمازجمعه در کلانشهر اصفهان به دلیل وضعیت قرمز کرونا برگزار نشد، اما در شهرستان هایی که وضعیت بیماری بهتر است این فریضه برپا شد. در نماز این هفته شهرستان های چادگان و اردستان ائمه جمعه بر لزوم رعایت شیوه نامه های بهداشتی در هیئت های مذهبی تاکید کردند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن دهشیری- امام جمعه اردستان در خطبه های نمازجمعه این هفته در مسجدجامع اردستان، اظهار کرد: انفجار مهیب و بسیار هولناک در بندر بیروت متاسفانه تعداد زیادی از همنوعان ما را در این کشور کشته و مجروح کرد.

وی افزود: آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی بیش از همه ذینفع انفجار بیروت هستند.

امام جمعه اردستان با اشاره به ۲۶ مرداد سالروز آغاز بازگشت آزادگان به میهن، تصریح کرد: آزادگان را باید از یادگاران ارزشمند هشت سال دفاع مقدس دانست که در بدترین و سخت ترین شرایط ممکن و زیر انواع شکنجه‌های روحی، روانی و جسمی دشمن سرخم نکرده و همچنان به آرمان‌ها و ارزش های انقلاب اسلامی وفادار باقی ماندند.

دهشیری با اشاره به دشمنی غربی ها با ایران، گفت: بیش از ۲۶۴ شبکه ماهواره ای آمریکایی و فارسی زبان علیه ایران تبلیغ و فعالیت می کنند. آمریکایی ها ۴۰ سال است که تلاش می کند به مردم و نظام ضربه بزند.

وی گفت: امسال ویروس حقیر کرونا همه جلسات و مخصوصا مجالس مذهبی را هم تحت تاثیر خود قرار داده است. برای اینکه جامعه ما امسال از فیض ماه محرم خالی نباشد، دستورالعمل همه هیئت های مذهبی باید همان بیانات رهبر معظم انقلاب باشد.

دهشیری تاکید کرد: برای اینکه سلامت عزاداران حفظ شود و بهانه ای دست افراد مغرض داده نشود،هیئت های مذهبی تمام تلاش خود را بکار گیرند که شیوه نامه های بهداشتی در ایام محرم اجرا شود.

امام جمعه اردستان گفت: رعایت شیوه نامه های بهداشتی در هیئت‌ مذهبی الزامی است. اینکه عده ای شبهاتی را مطرح می کنند قابل قبول نیست و خود ائمه نیز مواردی که به زیان خود و جامعه بود را رعایت و پرهیز می کردند.

به گزارش ایسنا، دهشیری با بیان اینکه نذرهای ماه محرم باید هدفمند و حدالامکان به صورت خشک توزیع شود، خاطرنشان کرد: نذر که فقط شیرینی و شربت و طبخ غذا نیست. گاهی می شود در جهت سلامتی مردم هم نذر انجام شود. اگر در عزاداری ها مراعات و شیوه نامه های بهداشتی انجام شود مطمئنا محرم و صفر بی خطر خواهد بود.

حجت الاسلام سیدمحمود بنی جمالی -امام جمعه چادگان نیز در خطبه های نماز جمعه این هفته چادگان، اظهار کرد: اسراف در جامعه ما بسیار است و چه در مراسم عروسی و چه در مراسم نذری امام حسین (ع) باید رعایت شود.

وی با اشاره به برگزاری مناسبت های بزرگ ترحیم به خصوص در بخش چنارود، گفت: این فرهنگ غلطی است که در چند نوبت بدهی های مالی بسیار بزرگی را بازماندگان ایجاد می کنند و واقعا جای تفکر دارد.

امام جمعه چادگان تصریح کرد: تسلیت و حضور در مراسم منعی ندارد، اما سایر حرکت هایی که با اسراف همراه است قطعا پسندیده نیست.

امام جمعه چادگان با اشاره به جلسات برگزار شده توسط مسئولان در خصوص برگزاری ایام محرم، گفت: با رعایت شرایط بهداشتی روضه امام حسین (ع) با شور برگزار خواهد شد تا شاهد روند نزولی شیوع کرونا باشیم.

وی از تمام مسئولان هیئت های مذهبی شهرستان خواست که مراقبت کنند تا محرمی سرشار از معنویت، سوز و گداز داشته باشیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !