بازداشت 31 سوری حامل مواد منفجره در مرز عراق+ تصاویر


مرکز رسانه امنیتی وزارت دفاع عراق اعلام کرد 31 شهروند سوریه هنگام تلاش برای عبور غیرقانونی از مرز مشترک دو کشور دستگیر و مقادیر زیادی مواد منفجره از آنان ضبط شده است.

بازداشت 31 سوری حامل مواد منفجره در مرز عراق+ تصاویر
هسته اطلاع رسانی امنیتی وابسته به وزارت دفاع این کشور امروز (جمعه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که ۳۱ فرد دارای تابعیت سوریه، شب گذشته هنگام عبور غیر قانونی از نوار مرزی میان دو کشور در کمین نیرو‌های عراقی افتاده و دستگیر شدند.

در این بیانیه آمده است: نیرو‌های هنگ دوم تیپ ۶۶ لشکر بیستم ارتش عراق پس از پیگیری و بازرسی و با استناد به داده‌های اطلاعاتی قبلی و دقیق، موفق شدند با نصب کمین در نوار مرزی تمامی ۳۱ فرد سوری را که از استان رقه قصد ورود به خاک عراق داشتند، دستگیر کنند.

رسانه امنیتی عراق افزود: افراد دستگیر شده مواد منفجره به همراه داشتند و مقدار ۳۴۴ آتش زنه و ۱۴۰ بسته مواد منفجره تی‌ان‌تی متعلق به آنان کشف و ضبط شد.

در این بیانیه تاکید شد که این افراد به همراه مدارک جنایی تحویل نهاد‌های ذی ربط داده شدند تا پرونده تحقیق در این رابطه تکمیل شود و به دستگاه قضایی ارجاع داده شوند.

مناطق مرزی عراق و سوریه محل حضور نیرو‌های آمریکایی و نیرو‌های دموکراتیک سوریه است که به گفته کارشناسان، این عامل باعث نفوذ عناصر وابسته به گروه تروریستی داعش به عراق می‌شود و آمریکا شرایط انتقال این افراد را تامین و از آن‌ها حمایت تسلیحاتی می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس همسر عروسکی محمدرضا رهبری بازیگر سریال سیب ممنوعه / همسر شیکش رو دست همه زد !