جلوگیری هند از مشارکت هواوی و ZTE در توسعه شبکه 5G


جلوگیری هند از مشارکت هواوی و ZTE در توسعه شبکه 5G

رسانه کلیک – با بالا رفتن درگیری‌های مرگبار در مرز هند و چبن، این کشور از مشارکت شرکت‌های هواوی و ZTE به منظور توسعه شبکه 5G جلوگیری می‌کند. گفته می‌شود تصمیم کشور هندوستان به منظور جلوگیری از مشارکت این شرکت‌ها برای توسعه شبکه 5G به احتمال زیاد در هفته‌های آینده به‌وسیله دفتر نخست وزیر هندوستان […] نوشته جلوگیری هند از مشارکت هواوی و ZTE در...

همراه اول در کلیک

رسانه کلیک – با بالا رفتن درگیری‌های مرگبار در مرز هند و چبن، این کشور از مشارکت شرکت‌های هواوی و ZTE به منظور توسعه شبکه 5G جلوگیری می‌کند.

گفته می‌شود تصمیم کشور هندوستان به منظور جلوگیری از مشارکت این شرکت‌ها برای توسعه شبکه 5G به احتمال زیاد در هفته‌های آینده به‌وسیله دفتر نخست وزیر هندوستان اعلام خواهد شد. این قانون که در دوم مردادماه به‌وسیله دولت کشور هند تصویب شده است توسط وزارت ارتباطات این کشور اجرا خواهد شد.

طبق قانونی که کشور هند تصویب کرده است شرکت‌های خارجی که با هند مرز مشترک دارند حق سرمایه‌گذاری در پروژه‌های حساس را نخواهند داشت. طبق گزارش‌های به دست آمده دولت هند این قانون را به منظور حفظ امنیت ملی تصویب کرده است.

گفته می‌شود وزارت ارتباطات هند با شرکت‌های خصوصی مانند Reliance Jio Infocomm، Bharti Airtel و Vodafone مذاکراتی را به منظور راه‌اندازی آزمایشی شبکه 5G انجام خواهد داد. این مذاکرات به دلیل تعطیلی گسترده ناشی از شیوع ویروس کرونا متوقف شده بودند.

در گذشته کشورهایی مانند استرالیا، ایالات متحده و بریتانیا به دلیل نگرانی از ارتباط چین با شرکت‌های هواوی و ZTE و احتمال جاسوسی، از مشارکت آنها در توسعه شبکه 5G جلوگیری کرده‌اند. در حال حاضر هند نیز چنین تصمیمی را اجرایی خواهد کرد. هواوی و ZTE به طور رسمی توسط کمیسیون فدرال تجارت آمریکا یک تهدید بزرگ برای امنیت ملی آمریکا اعلام شده است.

کشور هند در ابتدای سال جاری میلادی به هواوی به منظور مشارکت در توسعه شبکه 5G این کشور مجوز داده بود، اما پس از اقدامات تحریک آمیز چین در مرزهای مشترک با آن روابط این دو کشور خراب‌تر شد و هند تصمیم گرفت از اجرای این اقدامات جلوگیری کند.

در پایان خرداد ماه امسال به دلیل درگیری نظامی ارتش چین و هند در مرزهای مشترک آن‌ها حدود ۲۰ سرباز هندی و تعدادی از سربازان چینی که تعداد دقیق آنها اعلام نشده است کشته شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پنج عضو استان قم به باشگاه رویش استعدادهای برتر ادبی "قاف" راه یافتند