درگ ب‌ام‌و M2 CS با مرسدس A45 و آئودی RS3 تیونینگ


درگ ب‌ام‌و M2 CS با مرسدس A45 و آئودی RS3 تیونینگ

در سال‌هایی نه‌چندان دور پرفورمنس بالا عمدتاً در سوپراسپرت‌ها یا خودروهای بزرگ و بسیار گران‌قیمت ارائه می‌شد اما این روزها اوضاع کاملاً فرق کرده و خودروسازان پرفورمنس چشمگیری را در خودروهایی بسیار کوچک‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر ارائه می‌کنند. به‌عنوان‌مثال، خودروهایی همچون ب‌ام‌و M2 CS، آئودی RS3 و مرسدس A45 S AMG پرفورمنس فوق‌العاده‌ای را در پکیجی...

در سال‌هایی نه‌چندان دور پرفورمنس بالا عمدتاً در سوپراسپرت‌ها یا خودروهای بزرگ و بسیار گران‌قیمت ارائه می‌شد اما این روزها اوضاع کاملاً فرق کرده و خودروسازان پرفورمنس چشمگیری را در خودروهایی بسیار کوچک‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر ارائه می‌کنند. به‌عنوان‌مثال، خودروهایی همچون ب‌ام‌و M2 CS، آئودی RS3 و مرسدس A45 S AMG پرفورمنس فوق‌العاده‌ای را در پکیجی کوچک در اختیار خریداران قرار می‌دهند. این خودروهای قابل‌توجه به لطف ابعاد کوچک خود، وزن کمتر و هندلینگ چابک‌تری هم دارند؛ اما بهترین و سریع‌ترین خودروی پرفورمنس کوچک کدام است؟ CarWow با برگزاری یک درگ می‌خواهد پاسخ این سؤال را پیدا کند.

درگ ب‌ام‌و M2 CS با مرسدس A45 و آئودی RS3 تیونینگ

اولین شرکت‌کنندهٔ این جمع ب‌ام‌و M2 CS است که بر اساس مدل چشمگیر M2 کامپتیشن ساخته شده، از پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربوی M4 کامپتیشن استفاده می‌کند و از تریم فیبر کربنی، تعلیق اصلاح‌شده و ترمزهای ارتقاءیافته بهره می‌برد. این کوپهٔ قدرتمند به لطف برخورداری از ۴۵۰ اسب بخار قدرت در زیر کاپوت خود، ظرف تنها ۳.۸ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. M2 CS یکی از هیجان‌انگیزترین ب‌ام‌وهای مدرن محسوب می‌شود که پکیجی از بهترین تکنولوژی‌ها را در قالب یک کوپهٔ کوچک ارائه می‌کند.

مرسدس A45 S AMG نیز با برخورداری از ۴۲۱ اسب بخار قدرت، قوی‌ترین هاچ‌بک داغ دنیا و خودرویی بسیار چشمگیر است. پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ که قوی‌ترین موتور چهار سیلندر تولیدی دنیا محسوب می‌شود، یکی از پیشرانه‌های چشمگیر ساخت AMG بوده و این هاچ‌بک داغ را تا سطح سوپراسپرت‌ها بالا برده است. در A45 S نیروی این موتور از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچه و سامانهٔ ۴Matic به هر چهارچرخ فرستاده می‌شود.

و آخرین عضو گروه هم آئودی RS3 است. این هاچ‌بک داغ به پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری پنج سیلندر توربوشارژ نمادین آئودی مجهز است که در حالت استاندارد ۴۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و صدای اگزوز منحصربه‌فردی هم دارد؛ اما خودرویی که در این ویدئو حضور دارد، تیونینگ شده و با تغییراتی در پیشرانه، قدرت آن به ۴۵۰ اسب بخار افزایش یافته است. مثل مرسدس، در اینجا هم نیروی موتور به هر چهارچرخ منتقل می‌شود.

هنگام آغاز مسابقهٔ درگ، دو هاچ‌بک به لطف برخورداری از سامانهٔ چهارچرخ محرک و کشش بهتر، جلو می‌افتند و سپس در ادامه RS3 تیونینگ شده از مرسدس پیشی گرفته و پیشتاز می‌شود. M2 CS دیفرانسیل عقب در آغاز حرکت زمان زیادی را از دست داد اما سرانجام به لطف پیشرانهٔ قدرتمند خود، توانست به رقبای هاچ‌بکش برسد. درنهایت، نتیجهٔ مسابقهٔ درگ فوق‌العاده نزدیک بود و برای اینکه بفهمید سرانجام کدام خودرو پیروز شد، ویدئوی زیر را تماشا کنید.

[دانلود ویدئو]
برچسب ها

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!