قول مساعد استاندار آذربایجان‌غربی جهت احداث یادمان سیامند رحمان


قول مساعد استاندار آذربایجان‌غربی جهت احداث یادمان  سیامند رحمان

مهاباد- ایرنا- فرماندار اشنویه گفت: استاندار آذربایجان‌غربی جهت تامین بودجه و پیگیری احداث بنای یادبود جهان پهلوان سیامند رحمان قول مساعد داده است.

عبدالسلام مام‌عزیزی روز جمعه در گفت ‌و گو با خبرنگار ایرنا افزود: روز پنجشنبه در دیدار صمیمی و رودروی استاندار آذربایجان‌غربی با پدر" سیامند رحمان "، "حسن جانفشان" پاراتنیسور ملی‌پوش اشنویه‌ای و "شورش نصیری " سریعترین نقاش آسیا در محل استانداری ایشان جهت پیگیری مسایل و مشکلات و بالاخص تاخیر در ساخت یادمان سیامند رحمان قول مساعد دادند.

وی افزود: در این دیدار همچنین بر تسریع در ساخت بنای یادبود این قهرمان اشنویه‌ای و پیگیری تامین اعتبار از سه محل منابع ملی و اعتبارات استانی و اعتبارات داخلی شهرداری اشنویه تاکید شد.

فرماندار اشنویه گفت: فراخوانی برای جذب ایده و طرح خلاقانه برای ایجاد بنای یادبود این قهرمان اشنویه‌ای منتشر شده که طرح برتر در محوطه ۸۰۰ متری مزار او در "قلاتوک" این شهر ساخته می‌شود که مهلت برای ارسال آثار تمدید شده ‌است.

وی بیان کرد: عرصه اختصاص داده شده به این طرح در پارک جنگلی قلاتوک و در محل فعلی مقبره مرحوم سیامند رحمان است و از معیارهای عمومی در نظر گرفته شده در این فراخوان، منحصر به فرد بودن، هویت معماری ایرانی و ویژگی‌های لازم متناسب با شرایط خاص سایت از نظر ابعاد و اندازه و مواجهه خلاقانه با شخصیت ورزشی مرحوم رحمان است.

مام‌عزیزی افزود: هزینه پیش‌بینی شده برای ساخت و ایجاد بنای یادبود ۲۰ میلیارد ریال است که امیدواریم باتوجه به پیگیری‌ها و قول مساعد استاندار و مسوولان، ساخت این بنای یادبود در آینده نزدیک آغاز شود.

وی اضافه کرد: بررسی مشکلات "حسن جانفشان" پاراتنیسور ملی‌پوش اشنویه‌ای و "شورش نصیری" سریعترین نقاش آسیا و بررسی مشکلات و مسایل طرح‌های عمرانی و توزیع بسته‌های معیشتی از دیگر بحث‌های این نشست بود.

سیامند رحمان، قویترین مرد معلول فوق سنگین وزنه‌برداری پارالمپیک و جهان، اوایل اسفند امسال بر اثر ایست قلبی در منزلش در اشنویه جان به جان آفرین تسلیم کرد و در این شهر نیز به خاک سپرده شد.

«سیامند رحمان» در پارالمپیک ۲۰۱۶ «ریو» با مهار وزنه ۳۱۰ کیلوگرمی تاریخ‌ساز شد؛ وی پس از کسب مدال طلای مسابقات جهانی ۲۰۱۹ قزاقستان عنوان کرد که در توکیو دوباره خواهد درخشید.

۲ مدال طلای پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن و ۲۰۱۶ ریو، پنج مدال طلا و یک نقره مسابقات قهرمانی جهان و سه مدال طلای بازی‌های پارآسیایی ۲۰۱۰ گوانژو، ۲۰۱۴ اینچئون و ۲۰۱۸ جاکارتا از سیامند ورزشکاری برجسته در سطح رقابت‌های بین‌المللی ساخته بود.

او متولد ۱۳۶۷ و اهل شهرستان اشنویه از توابع آذربایجان‌غربی و وزنه‌بردار سنگین وزن ایران بود که در سال ۱۳۸۷ برای اولین‌بار به اردوی تیم ملی وزنه‌برداری معلولان دعوت شد.

«سیامند رحمان» ملی‌پوش پرافتخار پاراوزنه‌برداری ایران همچنین به‌ عنوان یکی از ستارگان کمپین معرفی پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو معرفی شده بود.

وی همچنین چندین بار در نظرسنجی کمیته بین‌المللی پارالمپیک بهترین ورزشکار ماه انتخاب شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه وزنه‌برداری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب‌توجه مرجانه گلچین با یک استایل جوان‌پسند