هاب های جدید پستی 25 درصد فشار بار ترافیکی تهران را کاهش داده است


مدیر کل مهندسی عملیات و راهبری سرویس شرکت ملی پست گفت: راه اندازی چهار هاب پستی جدید در کشور، توانسته 25 درصد فشار بار مبادله مرسولات در تهران را کاهش دهد. به نقل از شرکت ملی پست، محسن وطن پرست مدیر کل مهندسی عملیات و راهبری سرویس شرکت ملی پست گفت: راه اندازی چهار هاب پستی جدید در کشور، توانسته 25 درصد فشار بار...

مدیر کل مهندسی عملیات و راهبری سرویس شرکت ملی پست گفت: راه اندازی چهار هاب پستی جدید در کشور، توانسته 25 درصد فشار بار مبادله مرسولات در تهران را کاهش دهد.
هاب های جدید پستی 25 درصد فشار بار ترافیکی تهران را کاهش داده است
به نقل از شرکت ملی پست، محسن وطن پرست مدیر کل مهندسی عملیات و راهبری سرویس شرکت ملی پست گفت: راه اندازی چهار هاب پستی جدید در کشور، توانسته 25 درصد فشار بار مبادله مرسولات در تهران را کاهش دهد.
ویدر گفت و گوی زنده اینستاگرامی با اشاره به راه اندازی و تجهیز این هاب ها و رساندن مراکز مبادله مرسولات پستی به پنج مرکز در کل کشور، افزود: این اقدام، کاهش تعداد دفعات تخلیه و بارگیری مرسولات، ارتقا سطح کیفی خدمات به دلیل آسیب نرسیدن به بسته ها و امانات و همچنین کم شدن مدت سیر بسته های پستی را به همراه دارد.
وطن پرست با اشاره به اینکه تثبیت هاب ها و شش خط پستی جدید تاثیر مستقیمی در کمتر شدن فشار بار ترافیکی مبادلات پستی در تهران دارد، تصریح کرد: تا پیش از تجهیز و توسعه چهار هاب پستی جدید در استان‌های خراسان رضوی، اصفهان، آذربایجان شرقی و همدان، تنها مرکز تجزیه مبادلات کشور در تهران مستقر بود، به همین علت بخش عمده مرسولات کشور باید ابتدا وارد این مرکز شده و از اینجا به استان مقصد می‌رسید.
وی با تاکید بر اینکه الزام ورود بخش عمده مرسولات کشور به مرکز تجزیه و مبادلات تهران در پاره ای مواقع، به ویژه شرایط موجود کشور و شیوع ویروس کرونا پیامدهایی را به همراه داشت، افزود: از یک طرف ترافیک مرسولات تا حدود 90 درصد بیشتر شده و از طرف دیگر اهمیت ضدعفونی و پاکسازی بسته های پستی، تاخیر چند روزه در برخی سرویس های پستی را موجب شده بود.
وطن پرست اظهار داشت: به همین دلیل هاب های جدید تاثیر مستقیمی در توزیع و تحویل به موقع مرسولات براساس زمان تعیین شده و تامین هرچه بیشتر رضایت مشتریان دارد.
وی ضرورت آموزش های لازم در خصوص فعال سازی هاب های جدید در استان های یاد شده را مهم ارزیابی کرد و گفت: براساس مطالعات و ظرفیت سنجی هایی که در استان ها انجام شد، ابتدا آموزش ها و آگاهی های لازم در اختیار مدیران استان ها قرار گرفت و در ادامه، این آموزش ها به سایر بخش های دست اندرکار تسری یافت.
مدیر کل مهندسی عملیات و راهبری سرویس با اشاره به اینکه تعداد هاب های پستی در آینده افزایش می یابد، افزود: در حال بررسی و امکان سنجی تجهیز و توسعه هاب در استان های کرمان، مازندران، گیلان و قم هستیم.
وی افزایش شمار خطوط پستی را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: با توجه به اینکه کاهش مدت سیر مرسولات به حداقل زمان ممکن یکی از اصلی ترین اولویت های شبکه پستی کشور است، به دنبال این هستیم تا خط های مبادله پستی چارتلی با همکاری شرکت راه آهن در استان های هرمزگان و سیستان و بلوچستان راه اندازی شود.
وطن پرست در پایان از راه اندازی خط جدید مبادله پستی در مسیر هرمزگان به بوشهر و برعکس تا پایان مرداد ماه خبر داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کودکان قربانیان قلدری اینترنتی