محرم و صفر باعث پایداری دین و صیانت از جمهوری اسلامی است


محرم و صفر باعث پایداری دین و صیانت از جمهوری اسلامی است

امام جمعه موقت شهرکرد با اشاره به نزدیک شدن به ایام محرم‌ و نهضت جاوید حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، گفت: ایام محرم و صفر باعث پایداری دین، معنویت و صیانت از جمهوری اسلامی و معنویات است.

حجت‌الاسلام و المسلمین ابوالحسن فاطمی در خطبه‌های نماز جمعه امروز ۲۴ مردادماه شهرکرد، اظهار کرد: در روز مباهله روز موعود با مسیحیان نجران، پیامبر(ص) تنها با اهل‌بیت خود حضرت علی (ع) و بانوی گرامی اسلام حضرت فاطمه (س) و حسنین بدون اینکه جمعیت را همراه خود کنند در محل مقرر حضور پیدا کردند.

وی افزود: مسیحیان نجران که از پیش قرار گذاشته بودند که اگر پیامبر اسلام (ص) با جمعیتی بزرگ و سر و صدا پا به عرصه مباهله نهادند به هیچ عنوان عقب‌نشینی نکرده و مبارزه کنند، وقتی آرامش و قاطعیت رسول خدا(ص) که تنها به همراه اهل‌بیتش به سراغ آن‌ها آمده بودند را مشاهده کردند حاضر به انجام مباهله نشدند و راه مصالحه در پیش گرفتند.

وی ادامه داد: این‌گونه شد که پیامبر اکرم(ص) به مانند بسیاری از صحنه‌های دیگر مواجه‌شان با شکاکان پیروز شدند و ثمره آن را برای همیشه برای اسلام و پیروان آن باقی گذاشتند.

حجت‌الاسلام فاطمی در ادامه حیا و شرم را یکی از بهترین خصوصیات انسانی دانست و تشریح کرد: حیا و شرم از بهترین خصوصیاتی است که خداوند متعال در وجود انسان قرار داده و این صفت مختص انسان است.

امام جمعه موقت شهرکرد کسی که حیا ندارد را ناقص‌العقل برشمرد و گفت: عقل موجب پیدایش علم شده و با آن حلم و بردباری، رشد انسان، عفت و پاکدامنی و خویشتن‌داری را به دنبال خواهد داشت.

وی رعایت نکردن حرمت و حریم‌ها بین یکدیگر، بی حیایی در نحوه پوشش و عملکرد، مزاح کردن و صحبت کردن با نامحرم، دست نیاز به سمت دیگران دراز کردن و شراب‌خواری را باعث از بین رفتن حیا برشمرد.

حجت‌الاسلام فاطمی اضافه کرد: شراب خواری باعث از بین رفتن حیا و عقل می‌شود و فساد و فحشا را در جامعه گسترش می‌دهد.

مدیر حوزه علمیه امامیه شهرکرد با اشاره به نزدیک شدن به ایام محرم‌ و نهضت جاوید حضرت اباعبدالله الحسین (ع) تاکید کرد: ایام محرم و صفر باعث پایداری دین، معنویت و صیانت از جمهوری اسلامی و صیانت از معنویات است.

وی با اشاره به شرایط ویروس کرونا و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ایام محرم، خاطرنشان کرد: ایام پیش رو را با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار کنیم.

حجت‌الاسلام فاطمی با اشاره به تشکیلات آمریکا به منظور تمدید تحریم‌ها و تلاش برای به ثمر رسیدن آن، گفت: آن‌ها در تلاش هستند که کشوری ثروتمند را که دارای صیانت و معنویت و ملتی که راهش مقاومت است را تحت تاثیر خود قرار دهند.

امام جمعه موقت شهرکرد در پایان یادآور شد: نمایندگان استانی و کشوری از وظیفه خطیر خود کوتاه نیامده و با بصیرت، مطالبه‌گری و عقل دولت را به حرکت درآوردند تا با یاری خداوند متعال و تمهیدات لازم مشکلات ملت غیور ایران مرتفع شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 31 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق