خطای 501 سرور چیست و چه موقعی رخ می دهد | آموزش رفع خطای 501


خطای 501 سرور چیست و چه موقعی رخ می دهد | آموزش رفع خطای 501

رسانه کلیک – خطای 501 سرور یکی از خطاهایی است که کاربران به ندرت با آن مواجه می‌شوند و در این مطلب با نحوه رفع این خطا آشنا می‌شویم.  خطای 501 سرور چیست؟ خطا 501 سرور که به معنای عملیات ناتمام به دلیل استفاده از یک متد نامعتبر است، زمانی رخ می‌دهد که متد و […] نوشته خطای 501 سرور چیست و چه موقعی رخ می دهد | آموزش رفع خطای 501 اولین بار در رسانه...

همراه اول در کلیک

رسانه کلیک – خطای 501 سرور یکی از خطاهایی است که کاربران به ندرت با آن مواجه می‌شوند و در این مطلب با نحوه رفع این خطا آشنا می‌شویم.

خطای 501 سرور چیست؟

خطا 501 سرور که به معنای عملیات ناتمام به دلیل استفاده از یک متد نامعتبر است، زمانی رخ می‌دهد که متد و پارامتر ارسالی به وب سرور نامعتبر باشد یا توسط سرور پشتیبانی نشود. از آن جایی که اکنون تقریبا همه وب سرورها از متدهای استاندارد پشتیبانی می‌کنند، خیلی کم پیش می‌آید که با این خطا مواجه شوید.

رفع خطای 501

به دو روش می توان خطای 501 را برطرف کرد:

1- از طرف سرور: وب سرورهای معتبر معمولا در بازه‌های زمانی مشخص، آپدیت‌هایی را منتشر می کنند که در آن مشکلات سرور رفع شده است. در این بروزرسانی ها ممکن است متدهای جدید اضافه شوند و این خطا کمتر رخ دهد. به همین دلیل بهتر است که تمام آپدیت‌هایی که از سمت وب سرور منتشر می‌شود را دریافت کنید و سرور را بروزرسانی کنید.

2- از طرف کاربر: به دلیل اینکه این خطا از سمت سرور است، کاربر نمی تواند ان را رفع کند. اما برای رفع سریع‌تر این مشکل بهتر است که این خطا را به مدیر سایت گزارش دهید. برای دسترسی به محتوای سایت هم می توانید از نسخه کش که در مرورگر شما ذخیره شده است استفاده کنید یا از نسخه قدیمی سایت استفاده کنید. در برخی موارد با پاک کردن کش خود می‌توانید خطای ایجاد شده را رفع کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک