خرید اتوبوس با استفاده از اوراق مشارکت خارج از مصوبه است


خرید اتوبوس با استفاده از اوراق مشارکت خارج از مصوبه است

عصر خودرو- رئیس شورای شهر تهران درباره آخرین وضعیت توسعه ناوگان اتوبوسرانی در پایتخت توضیحاتی داد.

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه معمولا اتوبوس‌های درون شهری تهران توسط دولت‌ها تأمین شده اند، گفت: دولت تصمیم دارد که 19 هزار دستگاه اتوبوس را برای شهر‌های کشور تأمین کند که 5 هزار دستگاه سهم تهران است.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه این مصوبه هنوز به نتیجه نرسیده است، گفت: این مصوبه نباید رها شود، زیرا قانونی است و باید بروند با شرکت‌ها قرارداد ببندند.

وی با اشاره به خرید اتوبوس با استفاده از اوراق مشارکت توسط شهرداری تهران گفت: خرید اتوبوس توسط شهرداری با استفاده از اوراق مشارکت خارج از مصوبه است، زیرا تاکنون برای خرید اتوبوس از اوراق مشارکت استفاده نکردیم و از آن تنها برای توسعه زیرساخت‌ها بهره بردیم.

هاشمی با بیان اینکه تا کنون این مصوبه انجام نشده و اتوبوس هم نرسیده است، تصریح کرد: با توجه به بازدید پیروز حناچی شهردار تهران از شرکت ایران خودرو و امکانات آن، قرار شد که 120 دستگاه اتوبوس برای پایتخت تأمین شود.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه در گذشته 12.5 درصد از پول خرید اتوبوس را شهرداری و باقی را دولت پرداخت می کرد، گفت: تهران 6 هزار اتوبوس فرسوده دارد که تأمین همین 120 دستگاه هم به اندازه خود گامی ارزنده است.

دانلود با کیفیت

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس