شش محصول کشاورزی سیستان وبلوچستان نشان استاندارد دریافت کردند


شش محصول کشاورزی سیستان وبلوچستان نشان استاندارد دریافت کردند

رئیس گروه محیط زیست وسلامت غذای سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان گفت: در اولین سال اجرای طرح استاندارد سازی وثبت محصولات گواهی شده وارگانیک در سامانه دریافت نشان حد مجاز آلاینده ها سازمان جهادکشاورزی موفق به اخذ گواهی استاندارد تولید برای محصولات کشاورزی استان گردید.

منصور عدل با بیان اینکه دراین راستا ۶۰ نفر از کارشناسان بخش کشاورزی بعنوان مدیران کنترل کیفی آموزش لازم را کسب نموده اند افزود: با اجرای این طرح که شامل نظارت مدیر کنترل کیفی و شرکت بازرسی منتخب در طول فصل زراعی و نیز نمونه برداری محصول و تایید آزمایشگاه ذیصلاح می باشد برای ۶ محصول در سطح ۲۰۰ هکتار کد ۹ رقمی و نشان استاندارد ملی محصول صادر گردید.

وی تصریح کرد: این محصولات شامل انبه، موز، سیب زمینی، خیار، گوجه‌فرنگی و پیاز ودر شهرستان های چابهار، قصرقند، فنوج، ایرانشهر، سراوان و خاش می‌باشند که کد استاندارد محصول به آنها تعلق گرفته و نیز حائز رتبه کشوری گردیده است.

عدل در خصوص اهمیت این موضوع گفت: با افزایش تولید محصولات گواهی شده با نشان استاندارد و کد ۹ رقمی ضمن اطمینان مردم ازخرید، ارتقاء سلامت جسمی و روحی جامعه را نیز شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403